"laserjammer" fup eller fakta?
Fra : Kim Nielsen

Dato : 05-10-02 15:25

Hejsa!

Har nogen her erfaringer med laser-jammeren "Blinder M10" monteret på Mc?

Skulle efter sigende være uovertruffen på biler.
Virker den på de såkaldte fotofælder og kan den monteres med rimelig succes
på mc?

"Jeg spørger kun da det blev et omdiskuteret emne blandt venner iaftes".

Mvh Kim
Fj1200

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-10-02 15:28

"Kim Nielsen" <saleon@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skulle efter sigende være uovertruffen på biler.
> Virker den på de såkaldte fotofælder og kan den monteres med rimelig

Hvordan skulle den fungere?

> "Jeg spørger kun da det blev et omdiskuteret emne blandt venner iaftes".

Jaja ;)

Mvh Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-10-02 15:49

Thomas Hjort wrote:

> succes
>
> Hvordan skulle den fungere?

Svjh. måler den frekvensen på laserlyset og udregner derudfra en anden som
så bliver sendt tilbage i hovedet på pistolen. Dette skulle efter sigende
være nok til at ødelægge målingen og det er nok også derfor de er blevet
forbudt.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-10-02 16:01

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være nok til at ødelægge målingen og det er nok også derfor de er blevet

Hvad er bøden for at køre med en alligevel, ved du det?
Alt under "at miste kørekortet" kan vel betale sig.

Mvh Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-10-02 16:03

Thomas Hjort wrote:

> Hvad er bøden for at køre med en alligevel, ved du det?
> Alt under "at miste kørekortet" kan vel betale sig.

Iflg. Reno her fra gruppen (kendt for sit blå arbejdslys) bliver jammeren
konfiskeret og man får en bøde op 1000,-.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Michael K. S.

Dato : 05-10-02 16:36

On Sat, 05 Oct 2002 17:03:05 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Iflg. Reno her fra gruppen (kendt for sit blå arbejdslys) bliver jammeren
>konfiskeret og man får en bøde op 1000,-.

Jah men kun 1. gang - 2. gang hedder det 1500,- plus konfiskation og
3. gang 2000,- plus konfiskation.

Så kan man jo se på hvor længe det bliver ved med at være sjovt

Vel og mærke det udgangspunkt der benyttes,som altid kan jo vælge om
man vil bestride det ved retslig prøvelse,hvis man altså gider.....

-M

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-10-02 23:22

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jah men kun 1. gang - 2. gang hedder det 1500,- plus konfiskation og
> 3. gang 2000,- plus konfiskation.
>
> Så kan man jo se på hvor længe det bliver ved med at være sjovt

Hmm... stadig bedre end at miste sit pap efter min beskedne mening.

Mvh Thomas

Fra : Mads Lund

Dato : 07-10-02 07:18

> Jah men kun 1. gang - 2. gang hedder det 1500,- plus konfiskation og
> 3. gang 2000,- plus konfiskation.
>
> Så kan man jo se på hvor længe det bliver ved med at være sjovt

Jeg har en kontakt på min jammer, så kan man nemlig slukke for den i byerne.

Og så længe fotovognene ikke placeres hvor hastighedsoverskridelser har en
traffikmæssig betydning, men blot på de steder hvor den skiltede hastighed
konsekvent overskrides af alle. Tja så buger jeg min.

Mads Lund, der godt kan regne ud hvor mange jammere der går på en 100%
overskridelse.
Ninja9RT, uforsvarlig ifht dansk lovgivning

Fra : Jon Larsen

Dato : 06-10-02 11:35

> Iflg. Reno her fra gruppen (kendt for sit blå arbejdslys) bliver jammeren
> konfiskeret og man får en bøde op 1000,-.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Men det kræver at man bliver stoppet, og at politimanden kan finde dimsen...
( den kan vel placeres et sted hvor man ikke liiige kigger

--
Jon Larsen ( som sidste år kørte 7 km/t for stærkt i mors Lada, og blev
nuppet ) *G*

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-10-02 16:13

Thomas Hjort wrote:

> Hvad er bøden for at køre med en alligevel, ved du det?
> Alt under "at miste kørekortet" kan vel betale sig.

Det svarede Reno på i går. De snupper dimsen. Til gengæld for du så en bon på en
tusse.

Ib Jakobsen

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 05-10-02 21:33

> [...]
succes
> på mc?
>
> "Jeg spørger kun da det blev et omdiskuteret emne blandt venner iaftes".

hvad helved skal man med en jammer, hvis man er bange for fotofælder?????
de kan jo aligevel ikke se hvem du er, når man kommer kørende på mc.
desuden skal de også kunde identificere føren. (et tonet visir burde gøre
trikket, men jeg ved også at mindre kan gøre det (er selv lige blevet
fotograferet for en MD siden... har intet hørt endnu!!!!!))