/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
At undgå fotofælder fordi man køre på MC
Fra : Thomas Hjort


Dato : 04-10-02 16:58

Jeg kom til at tænke på hvorvidt det er muligt for den (pensionerede)
betjent der sidder i kassevognen i vejkanten at nå at checke ens nummerplade
når man suser forbi blitzen.
Gad vide hvor hurtigt man skal køre for at det ikke kan lade sig gøre? Man
kunne selvfølgelig lave et forsøg selv med en makker, men er der nogen der
har et bud?

Mvh Thomas



 
 
Martin Sørensen (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 04-10-02 18:05

> Jeg kom til at tænke på hvorvidt det er muligt for den (pensionerede)
> betjent der sidder i kassevognen i vejkanten at nå at checke ens
nummerplade
> når man suser forbi blitzen.
> Gad vide hvor hurtigt man skal køre for at det ikke kan lade sig gøre? Man
> kunne selvfølgelig lave et forsøg selv med en makker, men er der nogen der
> har et bud?

Jeg tror faktisk ofte at de misser nummerpladen. Jeg er blevet taget
billeder af 3 gange, og har aldrig fået en bøde. 2 af gangene var det dog
med omkring 55km/t, så betjenten kan selvfølgelig med vilje ikke have
skrevet nummerpladen ned pga. den lille hastighedsoverskridelse. En af mine
venner fik taget et billede her for en måneds tid siden, og han mener at det
var første gang han kørte igennem en fotofælde, så han var uheldig.

De vælger altid strækninger, hvor de kan se dig et godt stykke efter du er
kørt forbi, så du skal nok ikke regne med at du kan undgå en bøde, hvis du
blot kører hurtigt nok. Det ville også være uforsvarligt. Hvis det er mørkt
kan det sikkert virke, hvis man er hurtig til at slukke
nummerpladebelysningen=slukke alt lys.

signing off.. Martin Sørensen



Rune \(Bandit600R\) (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600R\)


Dato : 05-10-02 08:57

Hvis det er mørkt
> kan det sikkert virke, hvis man er hurtig til at slukke
> nummerpladebelysningen=slukke alt lys.
>


Nummerpladelys???

--
Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com



Martin Sørensen (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 05-10-02 09:16

> > Hvis det er mørkt
> > kan det sikkert virke, hvis man er hurtig til at slukke
> > nummerpladebelysningen=slukke alt lys.
> Nummerpladelys???

Ja, normalt den samme pære som baglyset. Hvis de ikke kan se nummerpladen
når man kører forbi kan de vel heller ikke aflæse den.

Hvis der så skulle stå en politimand lidt længere fremme, så har man til
gengæld et problem, da man ikke blot har kørt for hurtigt, men også har kørt
uden lys.

signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-10-02 11:27

Martin Sørensen wrote:

> Hvis der så skulle stå en politimand lidt længere fremme, så har man til
> gengæld et problem, da man ikke blot har kørt for hurtigt, men også har
> kørt uden lys.
>
Det er da ikke værre end at man kan bruge overhalingsblinket, det tænder jo
ikke baglyset afaik.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Henrik Steen Larsen (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 05-10-02 15:44

> Nummerpladelys???

LOL



Ukendt (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-10-02 18:20

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ankdr6$uu1$1@news.cybercity.dk...
> Jeg kom til at tænke på hvorvidt det er muligt for den (pensionerede)
> betjent der sidder i kassevognen i vejkanten at nå at checke ens
nummerplade
> når man suser forbi blitzen.

Det kan betjenten desværre - de nye fotofældebiler har også et videokamera i
forruden.

Knud Stange



Jens Didriksen (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 04-10-02 19:43

Jeg så noget i tv for et stykke tid siden, hvor en københavnsk taxachauffør
fik lavet en masse rav i den fordi han kom et stykke folie/film fra
husholdningen hen over nummerpladen.

Fidusen er at man kan kikke igennem og det derfor ikke er ulovligt, men
fotoudstyret ikke kan se gennem denn manfolie...

Er det mon en pure Århus-historie (fra KBH!) eller er der noget om snakken?

Er der ikke en der lige gider prøve

JD



Claus Ruglund Jakobs~ (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Ruglund Jakobs~


Dato : 04-10-02 20:21


"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i
news:3d9de0b9$0$772$ba624c82@nntp03.dk.telia.net
> Jeg så noget i tv for et stykke tid siden, hvor en københavnsk
taxachauffør
> fik lavet en masse rav i den fordi han kom et stykke folie/film fra
> husholdningen hen over nummerpladen.
>
> Fidusen er at man kan kikke igennem og det derfor ikke er ulovligt, men
> fotoudstyret ikke kan se gennem denn manfolie...
>
> Er det mon en pure Århus-historie (fra KBH!) eller er der noget om
snakken?

Jeg ved fra mit sportsbike blad (juni eller juli udg.) fra uk at man der kan
købe diverse film til at klæbe på
nrpladen, som de alle siger at det er 100% sikret imod fotofælder, men om
det virker ?


--
MVH/kind regards Claus Ruglund Jakobsen
(cb750 f2 '77 uden film på pladen)





> Er der ikke en der lige gider prøve
>
> JD
>
>



Henrik Nielsen - Rap~ (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 05-10-02 08:00

Fidusen skulle jo være at det giver genskin, pga. blitzen. Klarlak skulle
kunne gøre det samme, men om det virker ved jeg ikke.

Der er utroligt mange historie om dette emne (mere eller mindre sande). Jeg
har også hørt at hvis man kører over 220km/t forbi de stationere kameraer
som vi fx. har her i Århus, så bliver billedet for sløret, men jeg har ikke
lyst til at teste det, det er ca. 200% hastighedsoverskridelse på ringvejen


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




Michael K. S. (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 05-10-02 09:20

On Sat, 5 Oct 2002 09:00:11 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

> Jeg
>har også hørt at hvis man kører over 220km/t forbi de stationere kameraer
>som vi fx. har her i Århus, så bliver billedet for sløret, men jeg har ikke
>lyst til at teste det, det er ca. 200% hastighedsoverskridelse på ringvejen
>

Kylling.....

-M

Jon Larsen (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 06-10-02 11:39


"> fotoudstyret ikke kan se gennem denn manfolie...
>
> Er det mon en pure Århus-historie (fra KBH!) eller er der noget om
snakken?
>
> Er der ikke en der lige gider prøve
>
> JD
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Så vidt jeg husker, så er alle disse ting testet grundigt i et eller andet
tv-program hvor det faktisk viste sig slet ikke at du overhovedet... Det var
nogle gennemsigtigte plastik ting der skulle skubbes hen over nummerpladen,
men de virkede ikke...

--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Jens Didriksen (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 06-10-02 12:41


> Så vidt jeg husker, så er alle disse ting testet grundigt i et eller andet
> tv-program hvor det faktisk viste sig slet ikke at du overhovedet... Det
var
> nogle gennemsigtigte plastik ting der skulle skubbes hen over
nummerpladen,
> men de virkede ikke...

NÅ... Der røg den fidus

Så er der kun tilbage at køre med en møjbeskidt nummerplade - hvad kostet
DET så i bøde?

MIndre end en fartbøde velsagtens...?

JD



Michael K. S. (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 06-10-02 13:08

On Sun, 6 Oct 2002 13:40:59 +0200, "Jens Didriksen"
<jens@didriksen.dk> wrote:

>Så er der kun tilbage at køre med en møjbeskidt nummerplade - hvad kostet
>DET så i bøde?

500,-

Sætter man en anden/efterligning på eller på anden måde bevidst
forvansker den så er det 1000,-

>MIndre end en fartbøde velsagtens...?

Jow,til gengæld kan man jo få den hele tiden

Men hvem melder sig frivilligt til en cost-benefit analyse - Ved at
prøve at mudre sin plade fuldstændig til og så se hvor længe den går
og hvor mange bøder for ulæselig nummerplade man får vs sparede
fartbøder .

-M

Thomas Hjort (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 06-10-02 13:34


"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:it90qusaa1an1f7i479pnqe8jcbigc7f91@4ax.com...
> On Sun, 6 Oct 2002 13:40:59 +0200, "Jens Didriksen"
> <jens@didriksen.dk> wrote:
>
> >Så er der kun tilbage at køre med en møjbeskidt nummerplade - hvad kostet
> >DET så i bøde?
>
> 500,-

Det er billigt! Jeg tror jeg stopper med at vaske min nummerplade fra idag
af.

Mvh Thomas



Jonas Holt (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 06-10-02 20:34

> Det er billigt! Jeg tror jeg stopper med at vaske min nummerplade fra idag
> af.


Jeg har ikke vasket min i år - pladen er jo ikke min!

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Thomas Hjort (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 06-10-02 23:37


"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
news:3da08742$0$32506$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det er billigt! Jeg tror jeg stopper med at vaske min nummerplade fra
idag
> > af.
>
>
> Jeg har ikke vasket min i år - pladen er jo ikke min!
>

LOL!

Mvh Thomas



Christian Stidsen (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 07-10-02 11:19

> Det er billigt! Jeg tror jeg stopper med at vaske min nummerplade fra idag
> af.

Må erkende at jeg plejer at vaske pladen sammen med resten af cyklen. Syn's
ikke det er særlig pænt med beskidt nummerplade på en ellers ren cykel!

M.v.h.

Christian

--
FZS600 - som på ingen måde er ren efter weekenden...



Henning (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 06-10-02 16:20

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse news:it90qusaa1an1f7i479pnqe8jcbigc7f91@4ax.com...

> Men hvem melder sig frivilligt til en cost-benefit analyse - Ved at
> prøve at mudre sin plade fuldstændig til og så se hvor længe den går
> og hvor mange bøder for ulæselig nummerplade man får vs sparede
> fartbøder .

Testen har været under vej i seks år. Det er den periode jeg har kørt 1wd. Nummerpladen har kun været lettere rengjort, når jeg skulle længere om natten (rart med en ekstra refleks). Og fra ordensmagten har jeg vist een gang hørt noget i retning af: 'Nå, der er noget arbejde med at få den (cyklen) ren'.

Så hvis pladen ser naturligt snavset ud, er der ikke noget brok.

--
Who, what, where: http://move.to/henning



Michael K. S. (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 06-10-02 17:09

On Sun, 6 Oct 2002 17:19:38 +0200, "Henning" <henning@see.sig> wrote:

>Så hvis pladen ser naturligt snavset ud, er der ikke noget brok.

Nej,sålænge det ikke er noget folk benytter sig af i stor stil vil
politiet sikkert i stor udstrækning vælge at lade tvivlen komme
"syndere" til gode og se mellem fingre med det eller nøjes med en
advarsel.Men begynder det at blive udbredt og mange kører rundt med
møgbeskidte og totalt ulæselige nummerplader så ved du sikkert nok
hvad resultatet vil blive - ik' ?

-M

Jens Didriksen (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 07-10-02 08:41

> >Så hvis pladen ser naturligt snavset ud, er der ikke noget brok.
>
> Nej,sålænge det ikke er noget folk benytter sig af i stor stil vil
> politiet sikkert i stor udstrækning vælge at lade tvivlen komme
> "syndere" til gode og se mellem fingre med det eller nøjes med en
> advarsel.Men begynder det at blive udbredt og mange kører rundt med
> møgbeskidte og totalt ulæselige nummerplader så ved du sikkert nok
> hvad resultatet vil blive - ik' ?

Jeg tror man har et forklaringsproblem når ens motorcykel står skinnende ren
og forkromet - med en totalt muddert nummerplade

JD
....der ellers er lidt lun på ideen



GRISEN (06-10-2002)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 06-10-02 16:35

On Sun, 6 Oct 2002 12:39:04 +0200, "Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Så vidt jeg husker, så er alle disse ting testet grundigt i et eller andet
>tv-program hvor det faktisk viste sig slet ikke at du overhovedet...

Det program husker jeg også...
Dog er jeg rimelig sikker på, at det var et stykke tid INDEN kameravognene.
Det var på samme tid, at nogen mente man kunne forvirre laseren, ved at hænge en cd i forruden (altså hvis man
kører i bil).
Påstanden om plasticovertræksdimsen til nummerpladen var den samme - det skulle forvirre laseren.

Det vi snakker om nu, er (såvidt jeg kan fatte) at overtrækket til nummerpladen skal gøre tallene mindre
tydelige for kameraet - det skal IKKE forvirre laseren.


Thomas Hjort (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 04-10-02 19:53


"stange" <knudstangesnabelajakobsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9dcd4f$0$91428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:ankdr6$uu1$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg kom til at tænke på hvorvidt det er muligt for den (pensionerede)
> > betjent der sidder i kassevognen i vejkanten at nå at checke ens
> nummerplade
> > når man suser forbi blitzen.
>
> Det kan betjenten desværre - de nye fotofældebiler har også et videokamera
i
> forruden.

Har de det? OK så er der vel kun det tilbage at de ikke kan bevise at det er
en selv der har siddet på cyklen.

Mvh Thomas



Troels Sørensen (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Troels Sørensen


Dato : 05-10-02 17:41

I århus har de et videokamera der filmer den anden vej for at tage
nummerpladen på biler uden forreste nummerplader samt mc'ister

-Troels

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:ankdr6$uu1$1@news.cybercity.dk...
> Jeg kom til at tænke på hvorvidt det er muligt for den (pensionerede)
> betjent der sidder i kassevognen i vejkanten at nå at checke ens
nummerplade
> når man suser forbi blitzen.
> Gad vide hvor hurtigt man skal køre for at det ikke kan lade sig gøre? Man
> kunne selvfølgelig lave et forsøg selv med en makker, men er der nogen der
> har et bud?
>
> Mvh Thomas
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409251
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste