Skitse 2-takt/4-takt
Fra : Tomas Linnet

Dato : 03-10-02 16:15

Hejsen

Kæresten og undertegnede sad forleden og så det sidste SBK løb, og vi kom i
den forbindelse til at snakke forskel på 2-takt og 4-takt.
Jeg prøvede med mine bedste pædagoiske evner at forklare hvordan en motor
virker, men hun blev ved med at fare vild i det. "Din Aprilia, er den ikke
2-takt?" spurgte hun.
"jo, det er den"
"hvorfor er Ducati så ikke"? fortsatte hun, da hun ved at det begge er V2
motorer
"ømh, antallet af cylindre ikke har noget at gøre med antallet af takter"
Sådan fortsatte vi lidt frem og tilbage.
Så kom jeg i tanke om at nogen måske havde en skitse, eller en .gif over
både 4-takt og 2-takt motorer, så ville det måske være nemmere at forklare.

Nåmen, er der nogen der har det??

-Tomas
#2 RS250(V2 2-takt)
NC30(V4 4-takt)
212D(R5 4-takt diesel)

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-10-02 16:28

On Thu, 3 Oct 2002 17:14:41 +0200, "Tomas Linnet"
<tomasane@orangenet.dk> wrote:

>Nåmen, er der nogen der har det??

Ja da :

2T : http://www.howstuffworks.com/two-stroke.htm
4T : http://www.howstuffworks.com/engine.htm

Det burde kunne gøre det

-M

Fra : Tomas Linnet

Dato : 04-10-02 21:29

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Ja da :
>
> 2T : http://www.howstuffworks.com/two-stroke.htm
> 4T : http://www.howstuffworks.com/engine.htm
>
> Det burde kunne gøre det
>
> -M

Takker

-Tomas
#2 RS250

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 03-10-02 18:58

"Tomas Linnet" <tomasane@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så kom jeg i tanke om at nogen måske havde en skitse, eller en .gif over
> både 4-takt og 2-takt motorer, så ville det måske være nemmere at

Lidt imponerende at høre om hvad snakken går på i mellem amninger og
bleskift. Men bliv ved. Det er en god måde at opdrage børn på, og Nana får
det jo ind med modersmælken

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Anders Thorup

Dato : 03-10-02 23:32

<SNIP masse om takter>

http://www.k-wz.de/e/index.html

en fed side, der i animationer viser hvad der sker i de forskellige typer
motorer

--
MVH
Anders Thorup