Membraner til kawasaki zx10
Fra : Søren N

Dato : 02-10-02 19:35

Har lige hentet en zx10 i Hamborg i går og har været igang med at kigge lidt
på den, konstaterede at der var en revne i en membran, er det nok til at
spjældet ikke vil løfte sig??
kan man købe løse membraner??
Hvor købes det billigst??
Nogen ide om hvad de koster??
--
M.v.h
Søren Nistrup

Fra : Asger Steffensen

Dato : 02-10-02 21:37

"Søren N" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lidt
> på den, konstaterede at der var en revne i en membran, er det nok til at

Tillykke med den!

Løfter spjældet sig overhovedet ikke? Jeg ved ikke om det er derfor, men det
er i hvert fald nok til at motoren ikke går godt.
Prøv www.SayJes.dk. Der har jeg før købt dele, han er som regel den
billigste. Der findes dog også specielle Kawa huggere på nettet. Prøv fx.
her: http://www.z-klasmo.de/
Du skal desværre nok regne med ca. 1000,- kr /stk for nye membraner.

Vær opmærksom på at en tysk ZX-10 er droslet til 98 hk. Der er en del mere
at hente! Afaik er de tyske (bl.a.?) forsynet med en indsvævring i
udstødningen. Men der kan også være tale om specielle lave karburator låg
der hindrer spjældet i at åbne helt, sådan er det på de engelske. Min er en
engelsk, og den gik fra 113 til 131 hk på baghjulet da jeg skiftede
karburatorlåg.

Asger
ZX-10

Fra : Søren N

Dato : 03-10-02 18:38

Hej NG
Nogen erfaring med hvad for en type indsnævring der er i udst.??
Min var i øvrigt droslet til 100 hk...
M.v.h
Søren Nistrup

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-10-02 19:14

> Hej NG
> Nogen erfaring med hvad for en type indsnævring der er i udst.??
> Min var i øvrigt droslet til 100 hk...

En ring af hærdet stål i hvert forrør, efter hvad jeg har hørt.
"Var" droslet til 100 hk? Har du fjernet det?

Asger
ZX-10

Fra : Søren N

Dato : 03-10-02 19:39

Hej
Nej den er droslet... endnu med de vide plastic afsandsskiver i toppen af
spjældet + de
lave dæksler ;o(
Den skal have ny skive på i bag + bremseklodser...nogen der har en god skive
liggende??
Jeg regner med at købe et sæt andre karb. må bare håbe at membranerne er
ok.. .

Fra : Carsten

Dato : 03-10-02 02:19

Ved ikke om det kan sammenlignes men jeg har netop fået af-droslet
en ZZR-1100 som oprindeligt kommer fra tyskland. Den havde fået
boret huller i gas-spjældene (altså de spjæld som membranerne
sidder på). Disse huller gør i hvert fald at der ikke kan dannes
vakuum i spjældene. Effektiv lukning af disse huller gjorde
udfaldet.

Carsten