"Torben" skrev:
> Da jeg igår skulle starte min DUC 916, stod starte relæet bare og
> klappede på livet løs, Hvad sker der, kan det være fordi der ikke er
> strøm nok på dyret eller hvad????? Håber der er en der kan hjælpe, da
> jeg gerne vil ud at køre snart igen
Hvis kontrollamperne på instrumenterne ikke går HELT ned i styrke, når du
trykker på startknappen, er det sikkert ikke batteriet. Det er sikkert en
dårlig forbindelse og det er ret simpelt at checke hvor problemet ligger!
Der går 3 ledninger til/fra relæet:
1 tynd med styrestrøm (altså et signal når du trykker på start-knappen). Den
ender i et lille stik.
1 tyk fra batteriet til relæet (ender i et "øje" som sidder på et lille
gevindstykke)
1 tyk fra relæet til starteren (ender i et "øje" som sidder på et lille
gevindstykke)
Når relæet "klikker" kommer styresignalet altså som det skal. Check derfor:
1. At der er strøm til relæet. Mål på det gevindstykke kablet der kommer fra
batteriet sidder på. Hvis der ikker er strøm her, skal du tage kablet af i
begge ender, rense "øjerne" og smøre dem med f.eks. silikonefedt eller
syrefri vaseline.
2. Hvis der kommer strøm til relæet, skal du checke om der kommer strøm fra
relæet til starteren, når startknappen aktiveres. Mål først på gevindstykket
på relæet hvor kablet der går til starteren sidder. Hvis der ikke kommer
strøm her når du trykker på stratknappen og relæet klikker, er relæet kaput!
3. Hvis der kommer strøm på "ud-siden" af relæet når du trykker på
startknappen, skal du måle på selve starteren. Mål på gevindstykke kalblet
fra relæet sidder på. Hvis der kommer strøm her, når relæet klikker, og
starteren stadig ikke kører kan den være kaput.
2 og 3 kan kun checkes med tænding på. 3 kan kun checkes når startknappen
også er aktiveret.
Hvis du ikke selv kan måle det, så send mig en mail (soren@ducati.dk) så
skal jeg se hvad jeg kan gøre.
Iøvrigt kan man med lidt træning fint løbe en 916 i gang...
Mvh
Søren
888