/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tanker om ideallinier
Fra : Michael Kristensen


Dato : 29-09-02 21:39

Ligger ideallinien for et enkelsving samme sted for en motorcykel og en bil?

Hvad med et dobbeltsving (S-sving) ?

mvh - Michael Kristensen (sv650s (70 hk) + vw Polo 1.3 (55 hk) )



 
 
Preben Riis Sørensen (29-09-2002)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 29-09-02 23:23


Michael Kristensen <mbk112@hotmail.com> skrev i en
news:an7od1$ip2$1@sunsite.dk...
> Ligger ideallinien for et enkelsving samme sted for en motorcykel og en
bil?
>
> Hvad med et dobbeltsving (S-sving) ?
>
> mvh - Michael Kristensen (sv650s (70 hk) + vw Polo 1.3 (55 hk) )
>
>

Det må være det samme der gør sig gældende for de to køretøjer, lige med den
forskel at en bil ikke vælter hvis der ligger lidt skidt i vejkanten...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Mads Lund (30-09-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-09-02 10:17

> Det må være det samme der gør sig gældende for de to køretøjer, lige med
den
> forskel at en bil ikke vælter hvis der ligger lidt skidt i vejkanten...

Det er jeg nu ikke enig i. Idéal linien må være betinget af køretøjets
bremse og acclerationsevne. Og bl.a. det faktum at biler i højere grad kan
bremse og dreje samtidigt må påvirke situationen.

Biler kan typisk også køre hurtigere i kurven, men taber i acclerations
dysten. Så derfor vil man med bilen køre en blød linie rundt i kurven, og
holde radius og hastighed så store som muligt. På mc'en ligger man kurven
mere lige ind, og bremser relativ meget ned for at komme rundt og påbegynde
acclerationen og dermed rejse cyklen op så tidligt som muligt.

Men det vil være lettere hvis vi kunne tegne herinde

Mads Lund
Ninja9RT



Christian Knudsen (30-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 30-09-02 23:07


"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:WDUl9.36$D61.897@news.get2net.dk...
> > Det må være det samme der gør sig gældende for de to køretøjer, lige med
> den
> > forskel at en bil ikke vælter hvis der ligger lidt skidt i vejkanten...
>
> Det er jeg nu ikke enig i. Idéal linien må være betinget af køretøjets
> bremse og acclerationsevne. Og bl.a. det faktum at biler i højere grad kan
> bremse og dreje samtidigt må påvirke situationen.
>
> Biler kan typisk også køre hurtigere i kurven, men taber i acclerations
> dysten. Så derfor vil man med bilen køre en blød linie rundt i kurven, og
> holde radius og hastighed så store som muligt. På mc'en ligger man kurven
> mere lige ind, og bremser relativ meget ned for at komme rundt og
påbegynde
> acclerationen og dermed rejse cyklen op så tidligt som muligt.
>
> Men det vil være lettere hvis vi kunne tegne herinde
>
> Mads Lund
> Ninja9RT
>
> Du kan jo bare lave en tegning og smide den over i dk.binaer.motor - jeg
kunne egentlig godt tænke mig at se, hvad det er du mener, selvom jeg tror
er er med.....

mvmch
christian



Christian Stidsen (30-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 30-09-02 22:23


> > Men det vil være lettere hvis vi kunne tegne herinde
> >
> > Mads Lund
> > Ninja9RT
> >
> > Du kan jo bare lave en tegning og smide den over i dk.binaer.motor - jeg
> kunne egentlig godt tænke mig at se, hvad det er du mener, selvom jeg tror
> er er med.....

Ville også godt se lidt streger...

M.v.h.

Christian
--
FZS600



Michael Kristensen (01-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 01-10-02 11:56


> Du kan jo bare lave en tegning og smide den over i dk.binaer.motor - jeg
> kunne egentlig godt tænke mig at se, hvad det er du mener, selvom jeg tror
> er er med.....

Hvis du laver en tegning, gider du ikke sende en kopi til mig. Jeg kan ikke
se binaer grupperne, da jeg bruger news.sunsite.dk ?

mvh - Michael Kristensen (sv650s)



Claus Rolsted (01-10-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 01-10-02 18:01

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:anbv02$gj7$1@sunsite.dk...

> Hvis du laver en tegning, gider du ikke sende en kopi til mig. Jeg kan ikke
> se binaer grupperne, da jeg bruger news.sunsite.dk ?

Hej Michael,
prøv at benytte tdc's (eller hvem du nu bruger som udbyder)'s server.
Det gør jeg.

En af TDC's hedder news.tele.dk .

--

mvh. Claus Rolsted - staaaaaaaadiiiiiiig motorcyklist uden mc
Pt. Vespa ET2 møvert-style | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89
Er der nogen, som har en god mc til salg for en fornuftig penge?





Anders Majland \(Rep~ (02-10-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 02-10-02 21:42

> prøv at benytte tdc's (eller hvem du nu bruger som udbyder)'s server.
> Det gør jeg.

Eller drop de "lokale" helt og brug news.teranews.com De har et gratis abb.
der dækker mit brug af dk.binaer.motor og udenlandske grupper og så bruger
jeg sunsite til de andre danske

/A



Preben Riis Sørensen (01-10-2002)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 01-10-02 23:32


Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en
news:WDUl9.36$D61.897@news.get2net.dk...
> > Det må være det samme der gør sig gældende for de to køretøjer, lige med
> den
> > forskel at en bil ikke vælter hvis der ligger lidt skidt i vejkanten...
>
> Det er jeg nu ikke enig i. Idéal linien må være betinget af køretøjets
> bremse og acclerationsevne. Og bl.a. det faktum at biler i højere grad kan
> bremse og dreje samtidigt må påvirke situationen.
>
> Biler kan typisk også køre hurtigere i kurven, men taber i acclerations
> dysten. Så derfor vil man med bilen køre en blød linie rundt i kurven, og
> holde radius og hastighed så store som muligt. På mc'en ligger man kurven
> mere lige ind, og bremser relativ meget ned for at komme rundt og
påbegynde
> acclerationen og dermed rejse cyklen op så tidligt som muligt.
>
> Men det vil være lettere hvis vi kunne tegne herinde
>
> Mads Lund
> Ninja9RT
>
>

Hvad de kan og ikke kan ændrer ikke på det faktum at man kommer hurtigst
igennem ved at følge ideallinien, rent fysisk, uden at skele til at det vil
være urealistisk at præstere det ideale på motorcyklen. Men forresten, er
det ikke 80 km/t vi må køre.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste