Hva hedder på tysk? Hilfe hilfe
Fra : Mads Stetter

Dato : 25-09-02 16:50

Hej alle

jeg sidder og er ved at finde nogle brugte kåbedele på diverse tyske
hjemmesider

Er der nogen der kan fortælle mig hva de kalder topkåben på en cykel? Jeg
mangler den del som sidder omkring lygten, altså hele det øverste stykke af
kåben!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Michael K. S.

Dato : 25-09-02 17:12

On Wed, 25 Sep 2002 17:50:02 +0200, "Mads Stetter"
<m_stetter@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der kan fortælle mig hva de kalder topkåben på en cykel? Jeg
>mangler den del som sidder omkring lygten, altså hele det øverste stykke af
>kåben!

Kåbedele har samlebetegnelsen : Verkleidung eller alternativt
Lackteile

Topkåben hedder som regel noget i stil med oberteil,verkleidung
vorne,frontverkleidung eller scheinwerferteil - kært barn,mange navne

-M

Fra : Mads Stetter

Dato : 25-09-02 17:30

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Topkåben hedder som regel noget i stil med oberteil,verkleidung
> vorne,frontverkleidung eller scheinwerferteil - kært barn,mange navne

Tak skal du have... det er ikke altid sådan med det tyske!

Her inde på http://www.gebrauchtteile-rasch.de har jeg også prøvet at søge,
men enten så har de ikke delen eller så er jeg bare gået i kvadtratrodflåd..
Helt NA-NO

Ellers mange tak for hjælpen....

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Michael K. S.

Dato : 25-09-02 17:43

On Wed, 25 Sep 2002 18:30:25 +0200, "Mads Stetter"
<m_stetter@hotmail.com> wrote:

>Her inde på http://www.gebrauchtteile-rasch.de har jeg også prøvet at søge,
>men enten så har de ikke delen eller så er jeg bare gået i kvadtratrodflåd..
>Helt NA-NO

Er der ikke noget med at RF400 er rimelig lig RF600,var lige inde at
kigge og de havde en del kåbedele til den,vær opmærksom på at de
bruger en del forkortelser...

-M

Fra : Mads Stetter

Dato : 25-09-02 17:50

> Er der ikke noget med at RF400 er rimelig lig RF600,var lige inde at
> kigge og de havde en del kåbedele til den,vær opmærksom på at de
> bruger en del forkortelser...
>
> -M

Jo, jeg søger skam også kun på RF600, da der ikk er nogen der kender til 400
modellen i tyskland!

Alt på 400 modellen er 100% ens med 600... Lige pånær en lille detalje!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Michael K. S.

Dato : 25-09-02 18:03

On Wed, 25 Sep 2002 18:50:07 +0200, "Mads Stetter"
<m_stetter@hotmail.com> wrote:

>Jo, jeg søger skam også kun på RF600, da der ikk er nogen der kender til 400
>modellen i tyskland!

'K - jeg kunne heller ikke lige se en RF400

>Alt på 400 modellen er 100% ens med 600... Lige pånær en lille detalje!

Hvad mon det kan være ).

I så fald har de da i det mindste noget af topkåben ?!? Hvor mange
dele er den i,for det ser da ud som de f.eks har noget de kalder
Verkl.IT L oben vorne til 52 Euro,men svært at sige hvad det er når
man ikke lige ved hvor mange dele kåben er lavet i....

I øvrigt er topkåbedele næsten altid det sværeste at finde brugt idet
et crash næsten altid går ud over den.Jeg kan huske da jeg skulle
skaffe brugte topkåbedele til en CBR600 - nærmest umuligt.

-M

Fra : Mads Stetter

Dato : 25-09-02 21:24

> Hvad mon det kan være ).

Ja, det ved kun de vise mænd!

> [...]
> Verkl.IT L oben vorne til 52 Euro,men svært at sige hvad det er når
> man ikke lige ved hvor mange dele kåben er lavet i....

Topkåben er lavet i en del.. de dele som du har fundet til mig er nok (Det
er det) inderbeklædningen, der er nemlig beklædt med plastik omkring næsten
alt på sådan en RF (Omkring Kåbestativ osv)

Jeg har også fundet en topkåbe her i DK som jeg kan købe, men hvis nu man
lige kunne spare en tusse på at købe den i DE, så kan man jo ikke sige nej!

> [...]
> et crash næsten altid går ud over den.Jeg kan huske da jeg skulle
> skaffe brugte topkåbedele til en CBR600 - nærmest umuligt.

Ja, det tror jeg også at jeg er ved at finde ud af!... =)

Men ellers tak for hjælpen... Tysk er ikke just det som præger min dagligdag
mest!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Vestegnens MC Servic~

Dato : 29-09-02 17:45

Skulle du have problemer med det tyske ja så tøv ikke med at kontakte mig da
jeg taler og skriver tysk og handler i tyskland til forretningen Vestegnens
MC

Henrik Hansen

Fra : Jens Didriksen

Dato : 29-09-02 23:41

> [...]
da
> jeg taler og skriver tysk og handler i tyskland til forretningen

Takker. Vi kan jo starte med at få at vide hvad en "gyllepumpe" (eller noget
iden retning) er på tysk? Det står nogen gange i de tyske annoncer...

Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-09-02 23:49

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kan jo starte med at få at vide hvad en "gyllepumpe" (eller noget
> iden retning) er på tysk? Det står nogen gange i de tyske annoncer...

....øhheee...er det ikke en CX500 / CX650?

....det hedder den da på dansk...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-09-02 03:42

> ...øhheee...er det ikke en CX500 / CX650?
>
> ...det hedder den da på dansk...

Jow - du har helt ret, men hvad fanden har en gyllepumpe med en CX500 at
gøre...????

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-09-02 09:16

> Jow - du har helt ret, men hvad fanden har en gyllepumpe med en CX500
at
> gøre...????

....det skulle vist være udseende og lyd, der ligger til grund - men jeg
er ikke ekspert...*GGG*

....andre?
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Michael K. S.

Dato : 30-09-02 09:19

On Mon, 30 Sep 2002 04:42:25 +0200, "Jens Didriksen"
<jens@didriksen.dk> wrote:

>Jow - du har helt ret, men hvad fanden har en gyllepumpe med en CX500 at
>gøre...????

http://www.cx500-online.de/werner.htm

-M

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-09-02 11:21

> http://www.cx500-online.de/werner.htm

LOL!

Nåeee - SÅDAN hænger det sammen

Takker.

Jens

Fra : Hekto

Dato : 30-09-02 09:01

In article <jnLl9.57155$Qk5.2120845@news010.worldonline.dk>,
niluap@tiscali.danmark says...

> ...øhheee...er det ikke en CX500 / CX650?
>
> ...det hedder den da på dansk...

korrekt!
--

/Brian/Hekto