Katamaran udlejning
Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 23-02-01 13:50

Er det i nærheden af Roskilde fjord muligt at låne eller leje en
katamaran??

Jeg har aldrig sejlet en fler-skrogsbåd før, men er meget tænt på at
købe en da jeg er til den lidt mere ekstreme form for sejlas
Startede som optimist sejler da jeg var 9, sejlede med egen jolle i 5-6
år til båden var ved at gå til bunds pga. vægt mm!
Siden har jeg winsurfet på både hav, fjord og sø.
Men nu skal der prøves noget nyt......

Jeg kan se når jeg er ude på vandet at katamaranerne er nogle vakse
sejlere der ikke hyggesejler men er opsatte på at opnå den bedste tid
fra A til B på samme måde som mig selv.

Jeg ser ikke de store problemer i at sejle en lille katamaran, og tror
det lige er noget for mig. Men da jeg aldrig har haft kontakt til folk
der sejler dem eller set steder hvor man kan leje en for en enkelt dag
så prøver jeg her. Det kunne jo være rigtig sjovt at starte året med at
prøve noget nyt der muligvis kunne udmønstre sig i andet end det de unge
på 20 laver (læs: gammelt røvhul på 30).

Jeg er kun int. i små både, kun i sø eller på fjord og en dag hvor vi
har noget der ligner 8-10 m/sek så der er mulighed for at se hvad den
kan uden at sætte liv og lemmer på spilet!
Håber der er nogle der ude der kan følge mig i at det at prøve noget nyt
er spændende, men at man ikke lige har råd til at fare ud og spendere
10-20.000,- på noget brugt man ikke syntes er sjovt.

Og så lige til sidst. Erfaringer fra sejlere i det hele taget. Er
teknikken ret meget forskellig fra andre etskrogsbåde bortset fra den
almindelige tilvænding som jo altid kræves når man har roret på et nyt
skib???

//Beach

--
Mvh.