Bagdæk
Fra : Christian Stidsen

Dato : 25-09-02 09:44

Hvor mange km holder et bagdæk ved alm. blandet kørsel ?

Hvilket bagdæk vil være det bedste til FZS600 - nogen erfaringer ?

M.v.h.

Christian Stidsen
--
FZS600

Fra : Carsten

Dato : 25-09-02 11:45

Til min (nu solgte) CBR 600 holder et Michelin Macadam
100x ca. 15-20.000 km. Jeg kører *meget* pænt !!

Carsten

Fra : Moller

Dato : 25-09-02 11:55

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
> Til min (nu solgte) CBR 600 holder et Michelin Macadam
> 100x ca. 15-20.000 km. Jeg kører *meget* pænt !!

Hvis du så kan leve med lidt mindre levetid, men bedre greb, så er Pilot
Sport et godt bud, eller BT-010

VH
Lars Molnit
Som har 1 sæt Pilot Sport liggende, som bare skal monteres... pris
1950Kr. incl. fragt

Fra : Michael Kristensen

Dato : 25-09-02 14:22

> Hvis du så kan leve med lidt mindre levetid, men bedre greb, så er
Pilot
> Sport et godt bud,

Pilot sport er et kanon godt dæk, men som for en del andre slider jeg mine
flade på midten, da jeg kører for defensivt. Så jeg vælger nok andre dæk
næste gang.

Fra : Michael K. S.

Dato : 25-09-02 14:34

On Wed, 25 Sep 2002 15:21:39 +0200, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>Pilot sport er et kanon godt dæk, men som for en del andre slider jeg mine
>flade på midten, da jeg kører for defensivt. Så jeg vælger nok andre dæk
>næste gang.

Pas på med den konklusion,som gadekører er det meget svært at undgå at
køre sine dæk firkantede,i det mindste hvis der er blot et mindre
element af transport i ens kørsel.Kig hellere på hvor meget af
dækbredden du kan/vil bruge.Kører man aldrig sine dæk til grænsen er
det naturligvis overkill,men gør man det af og til så kan man sagtens
slide sine dæk flade og samtidig være et fornuftigt valg med
sportslige dæk.Til gengæld vil man så ofte skulle skifte før
slidgrænsen (her tænkes på mønsterdybde) fordi man bliver utilfreds
med styreegenskaberne længe før dækket er "slidt ned".....

-M

Fra : Christian Stidsen

Dato : 25-09-02 20:44

> [...]
> flade på midten, da jeg kører for defensivt. Så jeg vælger nok andre dæk

Ja, problemet er jo at alt det mønster der stadig er tilbage i kanten af
dækket ikke kan flyttes ind på midten...
Det er Fazerens 'føde-dæk', og da det regner gider jeg ikke gå ned og kigge
hvad der står på navneskiltet!
Det har kørt ca. 9000 km.

Der er ikke nogen der har kørt Fazer der har et par guldkorn omkring dækvalg
???

M.v.h.

Christian
--
FZS600

Fra : Moller

Dato : 26-09-02 18:59

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> flade på midten, da jeg kører for defensivt. Så jeg vælger nok andre dæk

Pas MEGET på med det, som Michael K.S. skriver, tjek dine kanter osv...

Ellers kan jeg kun sige at jeg lige nu sider og takker mig selv for at
der var godt med dæk i siderne, og derved redet mig fra at smide Banditten i
dag , efter et meget meget dumt stunt :(

Jeg er på vej hjem, hvor jeg først er på motorvej, hvor den fik godt med
rullen, da jeg så kommer af, og har kørt lidt frisk kørsel, kommer jeg ind
på det sidste stykke vej inden jeg er hjemme... der er der lagt nyt astfald
(eller hvordan det nu staves) og der ligger løse sten på vejen + af der er
skygge på den vej, og derved er der stadig godt fugtigt. Uden den mindste
smule tanker om de Ekstremt elendige forhold, og at mine nye dæk endnu ikke
er monteret, geare jeg ned i 2 , og drejer rullen, bare for sjov... og
Wiiiiishhhhhhhh, svinger baghjulet ud til højre side med et ryk som jeg
stadig sider og er chokeret over ikke betød at jeg bare røg i jorden, men i
stedet redet af at der er godt med spor i kanterne på bagdækket, men at den
røg ud var fordi der ikke var en skid spor på midten...

Nå, men nu sider jeg her og er glad for at jeg valgte at de dæk der er
købt hjem er nogen med godt greb i, i stedet for 5-6000km mere holdbarhed,
for hva dæk koster i forhold til hva dårligt vejgreb kan medføre, kan slet
ikke gøres op.

VH
Lars Molnit
Bandit 1200 S , med Gixxer 750 bagdæmper :) whiiii

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-02 13:20

> [...]
den
> røg ud var fordi der ikke var en skid spor på midten...

Sikke et held at du blev på cyklen ! Ny (og våd) asfalt er ikke godt

Men hvorfor er det dine dæksider der har reddet dig ?, hvis baghjulet er
svinget ud til en side, kommer cyklen vel ikke ned at lægge, dvs du har
stadigvæk kørt på det flade stykke ?. Jeg tror mere at det er dine reflekser
der er OK.

Hilsen

jesper ankersen

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 25-09-02 14:24

On Wed, 25 Sep 2002 12:54:47 +0200, "Moller" <news@molnit.com> wrote:

>"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
>
> Hvis du så kan leve med lidt mindre levetid, men bedre greb, så er Pilot
>Sport et godt bud, eller BT-010

Jep. Du skal bare afgøre med dig selv om du vil have km eller greb.

> VH
> Lars Molnit
> Som har 1 sæt Pilot Sport liggende, som bare skal monteres... pris
>1950Kr. incl. fragt

Og hvis du kun skal bruge bagdækket, kan jeg hjælpe med et nyt BT57
til fornuftige penge. Det skulle have været på Millen til daglig brug
- inden den blev stjålet. Så nu ligger det og keder sig.
Det er ikke så velegnet til banebrug...

Ville egentlig have mailet, men antager at din adresse ikke er "ægte"

--
Peder
AR 75 - 3.0

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 25-09-02 14:07

> Til min (nu solgte) CBR 600 holder et Michelin Macadam
> 100x ca. 15-20.000 km. Jeg kører *meget* pænt !!
>
> Carsten

Det må du have gjort, jeg kørte 6 - 7000 km på samme dæk...

--
Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Morten C.

Dato : 26-09-02 22:58

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
> Til min (nu solgte) CBR 600 holder et Michelin Macadam
> 100x ca. 15-20.000 km. Jeg kører *meget* pænt !!

Så kører du godt nok også mere pænt end hvad godt er...

Har selv nøjagtig samme type, blot på en GSX600F '02'er...
Har lige rundet 15K km, og faktisk har der været "lige kant" på midten de
sidste 3K km, og trænger ærlig talt til en gedigen udskiftning :-/

//MortenC
-der skal til service med kæde- og dækskift på onsdag :)

Fra : Carsten

Dato : 27-09-02 07:34

Lige kant på dækkene kommer ikke af at køre pænt eller
ej. Det kommer af at køre for meget ligeud (f.eks. ved
meget motorvejskørsel). Man kan sagtens køre pænt,
og samtidig slide dækket som sådan et skal slides = hele
vejen rundt. Konklusion: hvis man vil have sine dæk til
at holde længe så lad være med at:

1) køre som en åndsvag mellem de røde lys(kryds)
2) køre på baghjul (det koster dæk at få den i luften)
3) køre for meget ensartet kørsel (motorvej)

1 og 2 sparer også på kasko'en.

Carsten

"Morten C." <helsingborg@_my4ever.dk> skrev i en
meddelelse news:amvvrb$a9c$1@sunsite.dk...

Fra : Mads Lund

Dato : 27-09-02 11:38

> [...]
> meget motorvejskørsel). Man kan sagtens køre pænt,
> og samtidig slide dækket som sådan et skal slides = hele

Hmm, er det bare sådan en generel regel der findes eller hva' ?

> [...]
> 2) køre på baghjul (det koster dæk at få den i luften)
> 3) køre for meget ensartet kørsel (motorvej)

Tjo 1 og 2 kan jeg gå med til, men jeg tror næppe du får dæk til at holde
meget bedre end hvis du kører meget motorvej (i nærheden af hastigheds
grænsen forståes)

Mads Lund
Ninja9RT der slider dækkene flade midtpå uden piloten skammer sig over det.
Han kan nemlig godt køre dæk meget fluldrede på en ræserbane.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-09-02 11:54

Mads Lund wrote:

> Mads Lund
> Ninja9RT der slider dækkene flade midtpå uden piloten skammer sig over
> det. Han kan nemlig godt køre dæk meget fluldrede på en ræserbane.

På et tidspunkt snakkede du da vistnok om at du havde slidt mønsteret på
siden op før det midterste... noget med godt med gas ud af svingene på
9'eren ...eller husker jeg helt forkert?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - med lidt kantede dæk

Fra : Mads Lund

Dato : 30-09-02 09:23

> På et tidspunkt snakkede du da vistnok om at du havde slidt mønsteret på
> siden op før det midterste... noget med godt med gas ud af svingene på
> 9'eren ...eller husker jeg helt forkert?

Tja, det kan maks have været på RS'eren.

9'eren kan godt nok lave nogle fine sorte stiper ud af svingene, men da
vejnettet i nordjylland desværre ikke er udformet med mannge sving,
ensretning og afglidningsmuligheder såbliver det mest til slidtage på
midten.

Mads Lund
WR200 der også kan lave power slides ud af rundkørslerne

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-10-02 23:01

Mads Lund wrote:

> Tja, det kan maks have været på RS'eren.

Hm, jeg er sikker på at jeg har læst noget i den stil, men det har nok
været en anden så. Rs'eren er jeg ikke i tvivl om kan høvle dæksiderne
grundigt af

> 9'eren kan godt nok lave nogle fine sorte stiper ud af svingene, men da
> vejnettet i nordjylland desværre ikke er udformet med mannge sving,

Det problem har jeg også opdaget... sådan noget møg. Og well, så bliver
turene bare nødt til at blive længere

> ensretning og afglidningsmuligheder såbliver det mest til slidtage på
> midten.

Det må man jo desværre bare leve med... selvom det går lidt ud over
styringen :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-09-02 13:08

Det afhænger helt af hvilket dæk du bruger. Generelt medfører bedre vejgreb,
blødere dæk og dermed hurtigere slid. Så det bliver et kompromis.

Men det skulle ikke undre om du kan få dæk der går fra ca. 5000 - 30000km

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 25-09-02 19:07

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> blødere dæk og dermed hurtigere slid. Så det bliver et kompromis.
>
> Men det skulle ikke undre om du kan få dæk der går fra ca. 5000 - 30000km

mon ikke man kan komme ned på 2500km med eksempelvis Pilot race?
Mvh
Anders O

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 26-09-02 08:22

On Wed, 25 Sep 2002 20:06:42 +0200, "[8260]Anders Olesen"
<9822@e.iha.invalid> wrote:

>"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
>vejgreb,

>mon ikke man kan komme ned på 2500km med eksempelvis Pilot race?

Afhænger af cyklen.. Der er masser af landevejskm i Pilot Race. De er
nemlig ret svære at holde varme på gaden. Og regnvejr - glem det.
En af årsagerne til, at jeg vælger Pirelli eller Metzler næste gang
er, at disse kan bruges på gade, så dem kan jeg sælge når de er slidt
lidt - og mest på siderne. Pilot Race, som sidder på nu, er lige til
at hælde ud. Ikke fordi de er slidt ned over det hele, men jeg har
ikke samvittighed til at sælge dem til gadebrug...

--
Peder
AR 75 - 3.0