|
| SV650N -> SV650S Fra : Christian Knudsen |
Dato : 22-09-02 20:59 |
|
hej ng
Er der nogle af jer, der har erfaringer med hvad det koster at ombygge en
n'er til en s'er???
Jeg tænker bare på, at en N'er (måske) er lidt billigere i forsikring og
anskaffelse, så det måske kan løbe rundt...???
Har gået lidt og leget med tanken. N'eren kan som regel fåes 5-10 k
billigere, men hvor meget koster det for nye clip-on fodhvilere, styr og en
s-kåbe??? Er der andre forskelle på n'eren og s'eren, og hvad er prisen på
dem???
Godtager forsikringen en ombygning som en ombygning til svs'er, eller er den
stadig bare en svn'er med et par tusinde kr's ekstraudstyr???
mvmch
christian
| |
Michael Kristensen (22-09-2002)
| Kommentar Fra : Michael Kristensen |
Dato : 22-09-02 21:04 |
|
> Har gået lidt og leget med tanken. N'eren kan som regel fåes 5-10 k
> billigere, men hvor meget koster det for nye clip-on fodhvilere, styr og
en
> s-kåbe??? Er der andre forskelle på n'eren og s'eren, og hvad er prisen på
> dem???
Vær opmærksom, at hele instumentpanelet er forskelligt.
En 1/3 kåbe (kåben er delt op i en midter + 2 side kåber) koster vist
omkring 3000 kr. original hos suzuki.
Tror ikke det kan betale sig at ombygge. Så køb kun en N model, hvis du er
"naked" typen
-Michael Kristensen (sv650S)
| |
Steen Schmidt (22-09-2002)
| Kommentar Fra : Steen Schmidt |
Dato : 22-09-02 21:27 |
|
> Jeg tænker bare på, at en N'er (måske) er lidt billigere i forsikring og
> anskaffelse, så det måske kan løbe rundt...???
Jeg tror det er ca. det samme i forsikring?
> Er der andre forskelle på n'eren og s'eren
Udover de nævnte dele som styr, fodhvilere og kåbe, er der bl.a. disse
forskelle: anden gearing (bagtandhjul), instrumenter, lygter (for), blinklys
(for) samt lakeringen - N'eren og S'eren fås ikke i de samme farver, og
derfor skal al plastikken skiftes, eller en del af den lakeres om, hvis du
vil have samme farve på hele cyklen.
Tank og kåbe til S'eren koster knap kr. 20.000,- fra nyt, uden instrumenter,
lygter osv. (fik nye stumper for kr. 46.000,-, til én af mine SVS'ere, da
jeg blev væltet med 10 km/t af en bil).
> Godtager forsikringen en ombygning som en ombygning til svs'er, eller er
den
> stadig bare en svn'er med et par tusinde kr's ekstraudstyr???
På grund af cyklens medfødte papirer, tror jeg mest på det sidste. Det vil
dit forsikringsselskab kunne hjælpe dig med.
Mvh
Steen
| |
AW på TRX (23-09-2002)
| Kommentar Fra : AW på TRX |
Dato : 23-09-02 08:59 |
|
> Godtager forsikringen en ombygning som en ombygning til svs'er, eller er
den
> stadig bare en svn'er med et par tusinde kr's ekstraudstyr???
Forsikringen gør måske, men Told/Skat gør ikke (tror jeg). Det er en
ombygning til en anden model, hvorfor der skal svares afgift af cyklen igen
efter ombygning. Afgiften er ikke af det du har brugt på at bygge om, men af
hele cyklen.
Det bliver RIGTIG dyrt at betal afgift af først en N model og så en S model.
Det kunne selvfølgelig være at der ike er nogen der opdager det, men hvis du
på et tidspunkt skal sælge er du på den (afgift igen) hvis de opdager det
til syn.
Allan
TRX 850
| |
Anders Thorup (23-09-2002)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 23-09-02 12:40 |
|
"AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> wrote in message
news:ammh63$2pjo$1@news.cybercity.dk...
> > Godtager forsikringen en ombygning som en ombygning til svs'er, eller er
> den
> > stadig bare en svn'er med et par tusinde kr's ekstraudstyr???
>
> Forsikringen gør måske, men Told/Skat gør ikke (tror jeg). Det er en
> ombygning til en anden model, hvorfor der skal svares afgift af cyklen
igen
> efter ombygning. Afgiften er ikke af det du har brugt på at bygge om, men
af
> hele cyklen.
Nej, det mener jeg ikke er rigtigt.
>
> Det bliver RIGTIG dyrt at betal afgift af først en N model og så en S
model.
> Det kunne selvfølgelig være at der ike er nogen der opdager det, men hvis
du
> på et tidspunkt skal sælge er du på den (afgift igen) hvis de opdager det
> til syn.
>
Den afgift der er betalt af N-modellen går ikke tabt i den store statskasse.
Når afgiften for S-modellen skal betales, må afgiften fra N-modellen da
modregnes, således af du kun betaler afgift af værdiforøgelsen.
--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly"
Skruzuki GSX250E '82
| |
Michael Kristensen (23-09-2002)
| Kommentar Fra : Michael Kristensen |
Dato : 23-09-02 12:56 |
|
> Den afgift der er betalt af N-modellen går ikke tabt i den store
statskasse.
> Når afgiften for S-modellen skal betales, må afgiften fra N-modellen da
> modregnes, således af du kun betaler afgift af værdiforøgelsen.
Fra flere eksempler med biler ved jeg, at så logisk er skat og told ikke.
Der skal betales ny afgift. D.v.s. ca. 2/3 af hvad en tilsvarende S model
ville koste.
| |
Anders Majland \(Rep~ (24-09-2002)
| Kommentar Fra : Anders Majland \(Rep~ |
Dato : 24-09-02 07:39 |
|
> Fra flere eksempler med biler ved jeg, at så logisk er skat og told ikke.
>
> Der skal betales ny afgift. D.v.s. ca. 2/3 af hvad en tilsvarende S model
> ville koste.
Men efter de nye regler kan man jo få den gamle afgift refunderet
(vurdering -15%) så ad den omvej må det da være muligt. Men en tab på 15% af
afgiften gør det nok ikke værd at forsøge ...
/A
| |
Michael Kristensen (24-09-2002)
| Kommentar Fra : Michael Kristensen |
Dato : 24-09-02 10:56 |
|
> Men efter de nye regler kan man jo få den gamle afgift refunderet
> (vurdering -15%) så ad den omvej må det da være muligt. Men en tab på 15%
af
> afgiften gør det nok ikke værd at forsøge ...
Gælder dette ikke kun ved salg af motorcykel til udlandet?
| |
Christian Knudsen (25-09-2002)
| Kommentar Fra : Christian Knudsen |
Dato : 25-09-02 16:46 |
|
"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ammvhn$ls7$1@sunsite.dk...
> > Den afgift der er betalt af N-modellen går ikke tabt i den store
> statskasse.
> > Når afgiften for S-modellen skal betales, må afgiften fra N-modellen da
> > modregnes, således af du kun betaler afgift af værdiforøgelsen.
>
>
> Fra flere eksempler med biler ved jeg, at så logisk er skat og told ikke.
>
> Der skal betales ny afgift. D.v.s. ca. 2/3 af hvad en tilsvarende S model
> ville koste.
>
hmmm - så er det nok ikke så fed en ide..
| |
Christian Nedergaard (26-09-2002)
| Kommentar Fra : Christian Nedergaard |
Dato : 26-09-02 15:36 |
|
Jeg tror du bliver nødt til at spørge told og skat, for det kan vel ikke
passe at man ikke må eftermontere en kåbe og et nyt styr? Evt kan du vel få
en anden kåbe end den standard-monterede på s-modellen?
| |
AW på TRX (23-09-2002)
| Kommentar Fra : AW på TRX |
Dato : 23-09-02 15:04 |
| | |
|
|