Prisforskel DK/Tyskland
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-09-02 16:02

Hej,

Hvad er egentlig grunden til at motorcykeludstyr er så meget billigere i
Tyskland end i Danmark? Det kan jo ikke kun være momsforskellen...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-09-02 16:20

Et gæt kunne være at avancen i DK er meget lille på MC'er. Et sted skal de
jo tjene penge. Men det er kun et gæt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-09-02 16:22

> Hvad er egentlig grunden til at motorcykeludstyr er så meget billigere i
> Tyskland end i Danmark? Det kan jo ikke kun være momsforskellen...

1: graden af konkurrence
2: afgiften på mc'er gør bevirker en meget lav avance på nysalg - den søger
forhandlerne at hente på reservedele og andet udstyr.

Fra : Bjørn S

Dato : 20-09-02 17:10

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
> 1: graden af konkurrence
> 2: afgiften på mc'er gør bevirker en meget lav avance på nysalg - den
søger
> forhandlerne at hente på reservedele og andet udstyr.

Og måske et meget større kundegrundlag i Tyskland fra ind og udland ? Kan du
købe hjem 100 Rukka-jakker (og være nogenlunde sikker på at komme af med
dem) fremfor 10 (hvor du brænder inde med 5 af dem, som må sælges til
reducert pris) er du jo sikret en bedre indkøbspris.
Se over i Sverige, lavere afgifter på MC, men priserne på udstyret er da
nogenlunde det samme som her (mærkevarer).

/Bjørn

Fra : Per Emborg

Dato : 20-09-02 17:12

Der er lige så mange MCer i Hamborg som der er i DK. :))
Og så meget forskeld er der da heller ikke se engang på feks. Rukka tøj af
ikke udgået modeller osv.

--
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk

Fra : Bjørn S

Dato : 20-09-02 17:29

"Per Emborg" <mail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse
> Der er lige så mange MCer i Hamborg som der er i DK. :))
> Og så meget forskeld er der da heller ikke se engang på feks. Rukka tøj af
> ikke udgået modeller osv.

Ok, troede der var flere der nede.
Men hvor mange tyskere handler udstyr hos danske forhandlere ?
Min pointe var at hvis man banker op en biks med et stort kundegrundlag kan
man også sælge til gunstige priser, se f.eks MotoPlus, meget begrænset
varesortiment, men tit lave priser.

En anden ting er jo måske det som heder prissamarbejde ? Av, fy, nej det
eksisterer jo ikke vel ?
Sjovt nok har da importøren tit sat vejledende pris, hvad tror du sker hvis
forhandler dumper prisen ?
Bare en tanke, ikke noget jeg ved, men man ser det jo i andre brancher.

/Bjørn

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-09-02 10:03

> Der er lige så mange MCer i Hamborg som der er i DK. :))
> Og så meget forskeld er der da heller ikke se engang på feks. Rukka tøj af
> ikke udgået modeller osv.

Lige præcist på udgåede modeller og andre tilbud kan der være meget store
besparelser. Danske forhandlere sælger også ud med rabat, men volumen (og
udvalg) er bare meget større i tyskland og sverige. Jeg kører i Rukka tøj
der er købt for noget der ligner 1/2 pris af vejledende herhjemme - og det
sæt tøj er jeg enormt glad for. Sidste tilføjelse var en Rukka fleecetrøje
til at erstatte det tynde foer i min r-tech jakke. Vejledende pris (i
tyskland) var i omegnen af 1000kr og jeg gav noget der ligner 1/4.

/A

Fra : Richard Pade

Dato : 20-09-02 20:06

Rasmus Nielsen wrote:
> Hvad er egentlig grunden til at motorcykeludstyr er så meget billigere i
> Tyskland end i Danmark? Det kan jo ikke kun være momsforskellen...

Ud over de danske forhandleres behov for at have noget at tjene penge
på, når nu nysalget ikke giver dem smørret: Landet og markedet er 20
gange større; pga. efterspørgslen kan de tyske forhandlere have et pænt
stort lager liggende og alligevel gøre sig håb om at sælge det. Danske
forhandlere må forvente at have noget liggende vinteren over.

Richard

Fra : wheeler

Dato : 21-09-02 20:33

"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Reallønnen har vel også noget at sige - særligt efter skat
Det er jo ikke MC-udstyr der er billigere i D
Det er simpelthen dyrere at bo i DK!

Wheeler