Hvad tror de selv?
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-09-02 12:37

Man undres gang på gang over folk i madkasser, som tror at de har verdens
fartuhyre nr. 1

Har den almene befolkning slet ikke nogen fornemmelse af hvor hurtigt at en
MC kan accelerere?

Jeg synes at det sker jævnligt en eller anden forsøger at accelerere fra en
MC i et lyskryds eller i en overhalingsituation på motorvejen, ofte med en
farlig sitiuation tilfølge.. Jeg har desuden en oplevelse af at det
hovedsagligt er mænd i BMW'er som har denne opfattelse! Er det forkert?

Igår måtte jeg dog trække på smilebåndet...... Der hvor Helsingørmotorvejen
starter kom en BMW tordende ligeud indefra fra svingbanen! Tydeligvis
optaget af at jorde mig, men en powerwheelie fra 100 km/t fik ham på andre
tanker, da jeg så satte farten ned igen var han for flov til at overhale

--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-09-02 12:44

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> farlig sitiuation tilfølge.. Jeg har desuden en oplevelse af at det
> hovedsagligt er mænd i BMW'er som har denne opfattelse! Er det forkert?

Jeg er gentagne gange blevet udfordret i kryds, ved at de gasser hidsigt op.
Og det er typisk BMW ejere der tror de kan nappen en MC. Jeg går som regel
med på spøgen og de får baghjul alle sammen.

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-09-02 12:54

On Fri, 20 Sep 2002 13:44:18 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg er gentagne gange blevet udfordret i kryds, ved at de gasser hidsigt op.
>Og det er typisk BMW ejere der tror de kan nappen en MC. Jeg går som regel
>med på spøgen og de får baghjul alle sammen.

Tro mig, når du har kørt lidt længere tid,så gider du ikke det mere og
holder op evt. med en fase indskudt, hvor man også selv gasser op og
så triller stille og roligt frem ) mens den stakkels BMW-ejer
tonser derudad komplet til grin......_det_ holdt jeg så også op med da
bilisten en dag var ved at køre en barnevogn ned i sin iver for at
komme fra land.

Når nu udfaldet er rimelig givet på forhånd hvorfor så.......

-M

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 20-09-02 13:08

"Michael K. S." wrote:

> Tro mig, når du har kørt lidt længere tid,så gider du ikke det mere og
> holder op evt. med en fase indskudt, hvor man også selv gasser op og
> så triller stille og roligt frem )

Eller dreje til venstre, hvis de er i banen til højre for een

> mens den stakkels BMW-ejer
> tonser derudad komplet til grin......_det_ holdt jeg så også op med da
> bilisten en dag var ved at køre en barnevogn ned i sin iver for at
> komme fra land.

Ja, det bedste er at ignorére fjolserne -ikke engang skænke dem et blik...så kan
de gasse nok så meget op.

-Jacob

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-09-02 13:35

"Når nu udfaldet er rimelig givet på forhånd hvorfor så......."

Det er det heller ikke for dem. De har jo ikke prøvet noget vildere end en
Puch Maxi, og er overbeviste om at en MC ikke er meget hurtigere.. :-/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-09-02 12:57

> [...]
> Og det er typisk BMW ejere der tror de kan nappen en MC. Jeg går som regel
> med på spøgen og de får baghjul alle sammen.

Lige præcis i den situation plejer jeg at lege lidt med dem

Trække fra dem et par gange, hvor de får lov at komme op for så at lægge
helt fra dem på baghjul, det plejer at give dem den rette opfattelse af en
MC's accelerations evne

Thore

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 20-09-02 13:02

Thomas Hjort wrote:

> Og det er typisk BMW ejere der tror de kan nappen en MC.

Hold da op...sådan en 1985 316´er med det helt store spoilerkit, brede fælge,
Wunderbaum og tonede ruder er da en raket uden lige *G*.

-Jacob

Fra : Eddy Folder

Dato : 20-09-02 13:04

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> wrote in message
> [...]
> farlig sitiuation tilfølge.. Jeg har desuden en oplevelse af at det
> hovedsagligt er mænd i BMW'er som har denne opfattelse! Er det forkert?

Jeg kører sjældent på motervej, men har meget kørsel i kbh. og jeg vil
desværre give dig fuldstændigt ret.. Nu har jeg kun haft motorcykel denne
sæson, men jeg er chokeret over hvordan billister reagerer og kører i byen.
Hovedsagligt er det som SmaRTTrxxv siger, BMW´er, men andre tunede biler gør
det helt sikkert også. Tag f.eks her sidste weekend hvor jeg er på vej hjem.
Jeg holder for rødt ved et lyskryds og skal lige over. Op på siden(I højre
drejebane) kommer der en sølvgrå SEAT lion(eller noget lignende) Manden i
bilen er ikke interesseret i at dreje og mener da klart at han kan komme
foran mig på de 15 meter der er at tage af..
Resultatet blev at han næsten mistede herredømmet over dyret og havde taget
en modkørende bil(og mig med hvis jeg havde prøvet at køre fra ham)

Nu er det som sagt min første sæson og jeg kan fortælle en del lignende
historier fra mine erfaringer denne sommer, men mit lille spørgsmål er. Er
det mig der møder alle idioterne eller er det noget der hyppigt sker??

-Eddy Folder

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-09-02 13:33

Desværre, hyppigt. Jeg oplever det tit i byerne.

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-09-02 13:37

On Fri, 20 Sep 2002 14:03:59 +0200, "Eddy Folder" <chill@ofir.dk>
wrote:

>Nu er det som sagt min første sæson og jeg kan fortælle en del lignende
>historier fra mine erfaringer denne sommer, men mit lille spørgsmål er. Er
>det mig der møder alle idioterne eller er det noget der hyppigt sker??

Det _er_ noget der sker af og til,men hvis det kan være dig en trøst
så vil du med stigende erfaring lægge mindre og mindre mærke til det,
og efterhånden bare indkorporere det i din kørsel/mentale alertness.

Jeg kan huske dengang jeg fik kortet - Der var jeg chokeret over hvor
mange bilister der kørte ud foran en fra sidevej, eller blot syntes at
MC'er bare skal vige for her kommer jeg.Nu tænker jeg ikke videre over
det - sådan _er_ det bare,selvom det i og for sig stadig er akkurat
ligeså urimeligt

-M

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-09-02 13:30

Tjaah, her i jantelovs-danmark er det åbenbart ikke sjovt at blive kørt
agter ud sin 2 mill-kroners-bil, af en MC til til måske 100kkr, slet ikke
når kæresten sidder ved siden. Jeg synes mænd i 40-50 års alderen er de
værste. Nu har de endelig fået råd til deres dyre Mercedes, BMW, Porsche,
Ferrari e.l. Så skal du ikke komme her.....!!! Og da slet ikke hvis de, i
deres unge dage, ikke fik lov til at køre MC, af deres nu fraskilte kone...
Undskyld, mine fordomme

--
Mvh.
Henrik (som også er træt af den slags "mænd")

Fra : Eddy Folder

Dato : 20-09-02 13:56

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Ferrari e.l. Så skal du ikke komme her.....!!! Og da slet ikke hvis de, i
> deres unge dage, ikke fik lov til at køre MC, af deres nu fraskilte

Hmm, det lyder enten som om at du snakker af en slags erfaring eller kender
en god historie

Mvh.

Eddy Folder

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-09-02 14:37

Tjaah, jeg kan en lang historie, men den slipper i for her

Men ofte er jeg ude for, at hvis jeg overhaler en hurtig og dyr bil, så
sætter de farten voldsomt op, mens jeg er på siden af dem, det forlænger
overhalingen, nogen gange faretruende. I starten acc. jeg altid fra dem. Men
så gik der ikke længe før de lå 5 cm bag mig, for senere at overhale mig.
Det lod jeg dem så gøre uden probs, men så snart de var kommet foran, tog de
farten af igen. Og sådan blev det så ved. Enten skulle man kører som død og
h...... for at slippe væk eller også blive bagved. Nu afhænger det lidt af
hvor jeg er, hvad jeg vælger at gøre. Men ofte kører jeg bare ind og tanker
eller holder mig en lille pause, og så er jeg af med idioten.

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-09-02 15:03

">
> [...]
tanker
> eller holder mig en lille pause, og så er jeg af med idioten.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det oplever jeg hver dag næsten....

Det hænder især hvis man holder ved et kryds side om side om man lukker lidt
op og kommer hurtigt ud af hullet.. så får den fa.... og lige så snart de er
forbi sætter de farten ned... For det meste ender det altid med at de holder
for rødt ved næste lyskryds og så kommer jeg lige så stille rullende og kan
fare forbi dem igen....

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 23-09-02 12:08

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Tjaah, her i jantelovs-danmark er det åbenbart ikke sjovt at blive kørt
> agter ud sin 2 mill-kroners-bil, af en MC til til måske 100kkr, slet ikke
> når kæresten sidder ved siden.

Sjov cykel du har - min kæreste sidder altid bagved!
(og det er sikkert slet ikke fedt at blive kørt agterud i sin BMW af en
MC med passager...)

Men bortset fra det, så er jeg altså ikke den eneste, der ofte
forbløffes over de tåbeligheder bilisterne ofte udsætter os MC'ister
for. Og netop "rødt-lys" situationen har jeg oplevet mange gange med
meget forskellige biler og førere (dog fortrinsvis mandlige) - og helt
ærligt, hvor mange biler har et kraft/vægt forhold, der kan konkurrere
med MC'ens? Men det tager de færreste af den slags bilister notits af...

Carsten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-09-02 14:35

> Man undres gang på gang over folk i madkasser, som tror at de har verdens
> fartuhyre nr. 1

Hej Thore

En ting er motorvej. I kbh er det et 3-sporet lyskryds, hvor motorvejen
starter på den anden side (Hans Knudsens Plads) Her kan jeg tit finde på at
jorde mørklødede drenge i BMW og taxafolk med verdens "fedeste" mercer.

Inde i byen "vinder" den der tør tage flest chancer og kører mest idiotisk.
Lad være! Bimmerkarlene fatter ikke de er sat og kører over fortov og over
for fuldt stop for at "lære dig". Du sætter dit eget og andres liv i fare.
De fatter jo intet alligevel. Hvis de gjorde kørte de jo MC

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Thomas Makro

Dato : 20-09-02 15:23

On Fri, 20 Sep 2002 15:35:04 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@vkr.dk> wrote:

> [...]
>for fuldt stop for at "lære dig". Du sætter dit eget og andres liv i fare.
>De fatter jo intet alligevel. Hvis de gjorde kørte de jo MC

En meget smuk betragtning, som man kun kan være enig i!

Jeg synes også det er sjovt at acc fra plastic-BMWere, men ligesom jer
andre, gør jeg det kun hvor der ingen øvrig trafik er.

--
M.v.h. Thomas Makro
Der egentlig synes det er sjovest at holde sig på siden af

Fra : assassin

Dato : 20-09-02 16:09

Den oplevelse har jeg (desværre) til gode, glæder mig næsten.....

Martin
'99 Super XX

Fra : Erik

Dato : 20-09-02 17:05

"assassin" <martin_dk97@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Den oplevelse har jeg (desværre) til gode, glæder mig næsten.....
>
> Martin
> '99 Super XX

Ja de er ikke til at spøge med de Bimmere og Mercere :- )))))
Den sjoveste jeg nogensinde har lavet : Han (toptunet Escort med hele
svineriet), kørte på en tosporet vej i Århus op på siden af mig medens jeg
holdt for rødt. Alt mens han kiggede på mig, blev motoren speeded op og
ned..... jeg sikrede mig, at der ingen tværgående trafik var og så slap jeg
lige koblingen kort, men blev holdende........tror I ikke han havde voldsomt
røde ører da han opdagede der stadig var rødt lys og først fik kareten
stoppet da han var halvvejs ude i krydset ???

Motorcykler er bare sjovere.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 20-09-02 18:04

"Erik" <Erik_Kildahl@tagvæk.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> røde ører da han opdagede der stadig var rødt lys og først fik kareten
> stoppet da han var halvvejs ude i krydset ???

Kanon stunt! )

Personligt nedværdiger jeg mig sjældent til at køre om kap med madkasser,
udfaldet er jo givet på forhånd, og jeg vil nødig sænke mig selv ned på
deres niveau. Desuden er det ofte (som andre også nævner her i tråden) alt
for farligt i bytrafik.

For nogen tid siden lod jeg det dog løbe af med mig (efter en længer periode
uden MC ture): På motorvejen kommer en nyere BMW 5-serie ræsende uden om
mig. Jeg lod mig rive med, gav den et vrid i øret og hentede ham hurtigt.
Han øgede så farten, og jeg tabte dysten... - af den årsag at jeg ikke
syntes det var forsvarligt at køre 200 km/t over motorvejsbroen mellem
Amager og Sjælland. Kald mig bare en kylling.

Og en lille anekdote: Min far, der til dagligt kører Toyota 4WD, lavede et
stunt i Odense med et eller andet fjog: Fra rødt gassede fyren voldsomt op,
min far starter i 2. gear, og giver så dieselkassen alt hvad den kan ta' -
op til 60 km/t. Fyren høvler selvfølglig forbi med 90-100 (der er
60-grænse). Hverken han eller min far havde opdaget patruljevognen der lå
bagved og pludselig glider uden om farmand, efter den anden. Kort efter
passerer den gamle dem, da de holder inde ved siden og "snakker". Det blev
sikkert dyrt!

Asger
ZX-10

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-09-02 18:27

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Thore
>
> En ting er motorvej. I kbh er det et 3-sporet lyskryds, hvor motorvejen
> starter på den anden side (Hans Knudsens Plads)
Det var lige nøjagtig her bemeldte annekdote ud spillede sig.

> [...]
> for fuldt stop for at "lære dig". Du sætter dit eget og andres liv i fare.
> De fatter jo intet alligevel. Hvis de gjorde kørte de jo MC

Jeg er helt enig og gør det også kun hvor der er plads... de stakkels
mennesker har slet ikke tid til at koncentrere sig trafikken. De er jo
travlt optaget af at piske deres stakkels bil og høje øje med "den satans
MC"..

Thore

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 20-09-02 17:40

> [...]
> tanker, da jeg så satte farten ned igen var han for flov til at overhale

Jeg havde lige afsluttet restaureringen af min gamle DKW RT250/2 fra 1955,
fået den synet og investeret i en historisk nummerplade og så sku' konen og
jeg naturligvis ned til Malerklemmen.
Der var som sædvanelig rigtig mange og vi gik rundt i vores lædertøj og
betragtede alle de forskellige parkerede MC'er.
Så kommer der et ældre ægtepar, som tydeligvis havde været ude og gå en
frisk spadseretur i skoven og nu stilede mod traktørstedet, for at nyde en
kop kaffe og et par æbleskiver.
Da de kommer rundt om hækken og får øje på alle MC'erne og næsten støder ind
i os, sætter de farten op hen mod restauranten, mens konen udbryder:
"Guuuud, jeg troede ikke der var SÅ mange rockere."
Og der stod vi så, hhv 59 og 64 år gamle, med vores fine veteran.MC og viste
ikke om vi skulle være beærede eller det modsatte !!!
Hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)
Honde CB500T (1076)

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-02 18:07

"Jorgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Honde CB500T (1076)

Fra vikingetiden

Knud Stange

Fra : Asger Steffensen

Dato : 20-09-02 18:06

"stange" <knudstangesnabelajakobsen.dk> skrev i en meddelelse

> "Jorgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Fra vikingetiden

Ja, det er i hvert fald før Samurai-tiden.

Asger

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 20-09-02 18:54

"Asger Steffensen" <ast@get2netUDENSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> "stange" <knudstangesnabelajakobsen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er i hvert fald før Samurai-tiden.
>
> Asger

Ja, men jeg kom til at svare på en forkert tråd ;o(

Hilsen
Jørgen Alzheimer Light