Køb af brugt BMW R100
Fra : Henrik Skallerup

Dato : 19-09-02 18:59

Jeg har et ønske om, at anskaffe mig en brugt BMW R100 fra omkring 1975-85,
men jeg har et par spørgsmål angående et sådant køb.

Hvad skal man specielt være opmærksom på ved disse cykler?
Har disse cykler nogle svage punkter?
Hvor mange kilometer kan de gå, inden de store motor reparationer melder
sig?
Hvad er forskellen på en R100RS og en R100RT?
Hvor ligger prislejet ca.?
Er der evt. nogen, som har kendskab til en sælger?

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 19-09-02 20:10

"Henrik Skallerup" <hsk@aats.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad er forskellen på en R100RS og en R100RT?
> Hvor ligger prislejet ca.?
> Er der evt. nogen, som har kendskab til en sælger?

Hej Henrik,

Et godt sted at starte med at spørge er selvfølgelig her, men du kan komme i
kontakt med mange BMW R-kørere, hvis du tager kontakt til BMW MC Klub
Danmark. Se bl.a. http://www.bmw-mc-klub.dk/main.htm.

Hvis du allerede har en mc (også hvis den er af anden end tysk herkomst
er du velkommen til klubbens fælleskøreture hver onsdag. Se mere herom på
klubbens hjemmeside.

Mvh.
Carsten
BMW K1200RS
Suzuki DR250S

Fra : JK

Dato : 19-09-02 21:00

Uha, det var mange spørgsmål på én gang..

1. Du skal såmænd være opmærksom på alt hvad man i øvrint skal være
opmærksom på når man køber brugt.

2. Svage punkter ?? Næ da...

3. Tjae, hvis cyklen bliver ordentligt passet så er det langt over 100.000..

4. Kåben - kik på nettet - RT-kåben er større end RS.

5. Den Blå, eller fx www.krhandel.dk

Men prøv at find en BMW-kører med erfaring du kan tage med ud og kikke
brugt, henvend dig hos én af de 2 klubber der findes og tag' ud og snak med
dem !

Mvh Jesper - 2ventil Boxer-BMW siden 80, nu R100RS.

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-09-02 19:38

"Henrik Skallerup" <hsk@aats.dk> skrev i en meddelelse news:3d8a0fe2$0$7411$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er forskellen på en R100RS og en R100RT?

Primært kåben. Den er på RT så stor og velformet at man føler at man kører i svag medvind.

Ole