Sjov oplevlese med Søborg MC
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-09-02 10:39

Hej D.F.M.

Jeg kommer ind i mellem ved Søborg MC. I dag har kæresten lånt CBR'en og jeg
er kørende på min DR 600, jeg deler med Fer. Hvad gør man ikke for at komme
i bukserne på dem, øhh altså kæresten, ikke Fer . Jeg skulle forbi Søborg
MC og købe et par bremsegreb. Ikke at det jeg havde monteret fejlede noget,
men min erfaring siger mig at de som regel bliver "slidt op" d.v.s. bækker
søndag eftermiddag i en grusgrav, eller på en crossbane

Her står jeg så ved siden af vidunderet, halvdelen af klubben prøvetævede
forleden aften på den lille lokale crossbane. Jeg havde da godt nok ikke
lige fået vasket den, men den stolte ejer er jeg nu alligevel. Eli kommer
først ud. Han spørger "er det din? Den har pæne fælge". Det er sjovt som
alle siger fælgene er pæne. Det er nok fordi det er det eneste der skinner
på hele cyklen, altså fælgene og så alle steder skrammerne er gået igennem
lakken ind til metallet. Jeg tripper lidt nervøst rundt og piller en tidsel
af der sidder fast på bagremsepedalen. Nu kommer Peter ud for at beskue
rædslen. "Den ser godt nok øhh brugt ud" siger Peter "den er vel nærmest
ækel". Ja det sagde han altså _ÆKEL_! Han forsætter "Man den kører måske
ok?" Hertil skulle jeg hurtigt have svaret højt "JA", men jeg røg ud i
forklaringer om slidte kronrørslejer, dårlige gadedæk og en bagdæmper uden
dæmpning. Derefter kom der udtryk som "tabt i en flishakker" og lignende i
samme retning. Ækel.... den tog vand ind! Måske skulle jeg pudse den lidt.
Nahh mere gas og mere mudder. Det dækker som en rynkegreme.

Der er billeder af den i dk.binaer.motor under emnet dr600

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 19-09-02 11:28

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
> [...]
> forleden aften på den lille lokale crossbane.

> Snip
> Der er billeder af den i dk.binaer.motor under emnet dr600

Hej Jens,

Hvilken bane er de i hærger ?
Hvor er det ovenfor nævnte foto taget?
Jeg synes ikke, at det ligner en crossbane.
"Landskabet" ligner til forveksling grusgraven ved Roskildes Østre Ringvej
på vej mod St. Valby.

> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og en halv Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Mvh.
Carsten
Surzugi DR 250S
BMW K1200RS

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-09-02 12:36

Hej Carsten

> Hvilken bane er de i hærger ?
Jeg har kørt på Slangerup crossbane. Den er ret stor od udfordrende. Der er
fri kørsel en gang om ugen på en bane nede ved Faxeladeplads. Spørg Tommy
Fer som huserer her på kanalen om nærmere info. Man kan en gang imellem køre
på banen i Kejserdalen ved Nivå, men jeg har endnu ikke undersøgt dette
nærmere. Der ligger en lille lukket bane ved DTU som man sikkert ikke må
køre på. Vi er bare ikke smidt væk endnu. DR'eren larmer ikke, da den har en
orignial udstødning. Det er et plus i sådan et tilfælde.

> Hvor er det ovenfor nævnte foto taget?
Fotoet er taget i grusgraven ude ved hedehusene øst for Roskilde. Her bliver
der tit kørt. Der er ingen problemer så længe man overholde de regler der er
der.