/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
forsikring
Fra : uffe.j


Dato : 17-09-02 18:31

Er der nogen her, der ved noget om hvilke problemer det kan medføre, hvis
jeg p.g.a. den høje forsikringspræmie står som ejer af min søns mc med en
billigere ansvarsforsikring til følge.




 
 
Thomas (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 17-09-02 18:35


"uffe.j" <uffe.j@private.dk> skrev i en meddelelse
news:DFJh9.173$Qk5.7998@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen her, der ved noget om hvilke problemer det kan medføre, hvis
> jeg p.g.a. den høje forsikringspræmie står som ejer af min søns mc med en
> billigere ansvarsforsikring til følge.
>

det burde ikke betyde noget, da en ansvarforsikrign følger køretøjet. derfor
dækker forsikringen de skader der forvoldes af køretøjet og for sin vis ikke
føreren.
forsikringen dækker altså hvis din søn forvolder skade med køretøjet på
andre eller andres køretøjer.

venligst

Thomas





Jimmi (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 17-09-02 18:42

> Er der nogen her, der ved noget om hvilke problemer det kan medføre, hvis
> jeg p.g.a. den høje forsikringspræmie står som ejer af min søns mc med en
> billigere ansvarsforsikring til følge.

Der er flere ting man bør overveje inden man laver det stunt.
Hvis du ikke har MC kort vil forsikringen synes det er mystisk i det øjeblik
der er en skade, de er gode til flueknepperi når de kan undgå at betale
pengene. Du ryger også op i præmie ved skade.

Nogle forsikringsselskaber kræver endda at man ikke låner cyklen ud til en
person under 25, men det står ret tydeligt i aftalen.

Alt i alt er de slet ikke glade for at man som forældre forsikrer køretøjer
til børnene, men det er meget forskelligt hvad de rent faktisk gør ved det.

Men måske det er det værd for at se øre til øre smilet når din søn suser
afsted på en R1'er

Mvh
Jimmi
(XJ600S)



Jimmi (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 17-09-02 18:57

Det skal måske lige tilføjes at det er kaskoen jeg snakker om at de vil
slægge på, ikke ansvar, der SKAL de betale uanset hvad!

/Jimmi



Leif Poulsen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 17-09-02 19:05


"uffe.j" <uffe.j@private.dk> skrev i en meddelelse
news:DFJh9.173$Qk5.7998@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen her, der ved noget om hvilke problemer det kan medføre, hvis
> jeg p.g.a. den høje forsikringspræmie står som ejer af min søns mc med en
> billigere ansvarsforsikring til følge.


Det at forsikre motorcyklen i dit navn, er at give urigtige oplysninger til
forsikringsselskabet jfr. Forsikringsaftalelovens § 4-7

http://www.familieadvokaten.dk/Lovsamling/Forsikringsaftaleloven.html

Hvis der er tale om en kaskoforsikring ydes der alene pro-rata-erstatning,
dvs. en forholdsmæssig erstatning. Har man betalt 20% af den præmie som man
skulle have betalt, ydes der alene 20 % i erstatning.

Med ansvarsforsikring er det lidt mere nuanceret, idet selskabet i medfør af
færdselslovens § 108, hæfter 100% over for den skadelidte. Men selskabet vil
herefter, efter min mening, kunne kræve den del tilbagebetalt, som de har
betalt for meget, efter samme opgørelsesprincipper, som gælder ved
kaskoforsikring.

Alt i alt kan det være en rigtig dårlig idé, og det at din søn betaler for
lidt i præmie, er bare med til at få præmien til at stige for alle dem der
forsikrer køretøjet som de skal.


Venlig Hilsen

Leif Poulsen




Jimmi (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 17-09-02 19:08

> Det at forsikre motorcyklen i dit navn, er at give urigtige oplysninger
til
> forsikringsselskabet jfr. Forsikringsaftalelovens § 4-7

Ja men med modifikationer, især hvis sønnen bor hjemme, for der er ingen
regler for hvor tit han må låne cyklen!

/Jimmi
(XJ600S)



Leif Poulsen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 17-09-02 19:21


"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse
news:am7r4o$15h7$1@news.cybercity.dk...

>
> Ja men med modifikationer, især hvis sønnen bor hjemme, for der er ingen
> regler for hvor tit han må låne cyklen!
>
> /Jimmi
> (XJ600S)
>


Joeeee.......... Det er der !!

Færdselsloven skriver noget om hvornår man skal registreres som fast bruger.
Kan ikke lige paragraffen i hovedet !
Og registreringsbekendtgørelsen ( § 6 eller 7) siger at køretøjet skal
indregistreres i henhold til de faktiske ejer/bruger-forhold.

Om sønnen bor hjemme eller ej gør ingen forskel. Selskabet har fat i den
lange ende, hvis de kan bevise at sønnen burde have været påført
registreringsattesten som enten ejer ELLER bruger.

Selvfølgelig kan man forsøge at lyve sig fra det, men jeg skal garantere dig
for at der er mange der har fået sig nogle slemme overraskelser, med både
biler og motorcykler !

Leif Poulsen



Jimmi (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 17-09-02 19:55

Problemet er som jeg ser det at forsikringsselskaberne "tvinger" kunderne
til at forsøge sig.
Det er jo komplet urimeligt at en 22 årig studerende skal betale 35.000,- i
kasko om året, bare fordi han ikke gider køre på en 500ccm'er fra 75.

Jeg kan simpelthen ikke tro at han udgør så stor en risiko.

Jeg selv er 25 og blev betaler næsten 8000,- om året for en skaldet Yamaha
XJ600S Diversion. Og det selvom jeg har 2 års ancinitet uden skader, det er
ikke fair! Og nej det er ikke hos Fair TopDK. Fair ville have 22.000,-

/Jimmi




Claus Rittig (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 17-09-02 21:39

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse
news:am7tta$18f1$1@news.cybercity.dk...
> Problemet er som jeg ser det at forsikringsselskaberne "tvinger" kunderne
> til at forsøge sig.
> Det er jo komplet urimeligt at en 22 årig studerende skal betale 35.000,-
i
> kasko om året, bare fordi han ikke gider køre på en 500ccm'er fra 75.

Der er ingen selskaber der kan tvinge kunder til nogetsomhelst. Ja, prisen
kan synes urimelig, men så find da et selskab der er billigere. Kan det ikke
lade sig gøre, så er der jo nok noget rimeligt i prisen.

> Jeg kan simpelthen ikke tro at han udgør så stor en risiko.

I denne sammenhæng er det lidt ligegyldigt hvad du tror. Hvis man snyder,
udsætter man sig for en risiko for straf eller anden "kompensation" til den
som man har snydt.

Rittig



Jimmi (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 17-09-02 22:54

Der findes så fantastisk mange forsikringsselskaber som er billigere end
TopDK.
Men jeg er hverken Sømand, pædagog eller bor på landet.
Det er disse favoriseringer og gruppe rabatter der gør at jeg har måtte tage
hvad TopDK kunne give mig.

Jeg fatter brille af at der ikke er nogen der kan tage sig sammen og lave et
ordentligt selskab hvor alle kan være med.
Gerne med variabel kost, så selskabets priser varierede efter den aktuelle
ulykkes frekvens, og ikke efter en estimeret, med en stort overskuds
forventning at tage hensyn til.
Naturligvis skal der være en buffer til store uventede udbetalinger, og
ellers et minimum til administration.
Jeg er sikker på at det ville være positivt selvregulerende med stor fordel
for kunderne.

> I denne sammenhæng er det lidt ligegyldigt hvad du tror. Hvis man snyder,
> udsætter man sig for en risiko for straf eller anden "kompensation" til
den
> som man har snydt.

Jeg har ikke lagt op til en debat på moral og hvad der er rigtigt og
forkert!
Det handler heller ikke om hvad jeg vil. Men hvad jeg tror danskerne gør ved
det.
Altså konsekvensen af min observation.

Jimmi



Mikkel Christensen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 17-09-02 22:20

Leif Poulsen wrote ...
[snip en masse rigtigt]
>
> Alt i alt kan det være en rigtig dårlig idé, og det at
> in søn betaler for lidt i præmie, er bare med til at
> få præmien til at stige for alle dem der
> forsikrer køretøjet som de skal.

....samt at når sønnike engang bliver voksen og skal betale sine
regninger selv har han lige præcis 0 års anciennitet(?).

Mærkeligt at man er gammel nok til at køre motorcykel, men ikke gammel
nok til at betale for det...

--
Mikkel

Anders Thorup (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 18-09-02 09:59

<SNIP>
> Mærkeligt at man er gammel nok til at køre motorcykel, men ikke gammel
> nok til at betale for det...

Nææh,, egentlig ikke. Og hvornår hænger alderen lige sammen med, om man er i
stand til at betale for at have en motorcykel??

Din holdning lugter lidt i retning af at du har for mange penge

Jeg mener også at det er fuldstændigt grotesk de priser der nogen gange
forlanges fra forsikringselskabernes side. Men det er jo åbenbart fordi det
betragtes som luksus at have motorcykel (deraf de høje afgifter), selvom det
for mange(mig selv incl.) er det eneste transportmiddel.

--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly"
Skruzuki GSX250E '82



Mads Lund (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 18-09-02 10:53

> Nææh,, egentlig ikke. Og hvornår hænger alderen lige sammen med, om man er
i
> stand til at betale for at have en motorcykel??
>
> Din holdning lugter lidt i retning af at du har for mange penge

Grill, og det siger du til manden der kører på en halvsmadret MZ.

> Jeg mener også at det er fuldstændigt grotesk de priser der nogen gange
> forlanges fra forsikringselskabernes side. Men det er jo åbenbart fordi
det
> betragtes som luksus at have motorcykel (deraf de høje afgifter), selvom
det
> for mange(mig selv incl.) er det eneste transportmiddel.

Næ det er nærmere reservedelspriserne. En kammi har netop fået væltet sin
RF600. Og det er hans kasko der skal betale. Og prisen for sådan en lille
skade løber op i 15.000 kr, så det er vel ikke så mærkeligt at forsikringen
er så dyr.

Et bud på en løsning er at nøjes med at forsikre sin mc mod brand og tyveri,
og droppe "kørsels kasko" så bliver det meget billigere, men så må man også
selv op med tegne bogen hvis man vælter. Denne løsning har jeg bl.a. på mine
crossere og enduro cyklen.

Mads Lund
Ninja9RT, som har kostet 15.000 i forsikring over 3 år, og kostet
forsikringsselskabet 50.000 kr, så der går endnu 7 år før der er status kvo



Jes Vestervang (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-09-02 13:35

Mads Lund wrote:

> Et bud på en løsning er at nøjes med at forsikre sin mc mod brand og
> tyveri, og droppe "kørsels kasko" så bliver det meget billigere, men så må
> man også selv op med tegne bogen hvis man vælter. Denne løsning har jeg
> bl.a. på mine crossere og enduro cyklen.
>
Hvilke selskaber tilbyder det? Den løsning er temmeligt interessant for
mig, for når man kun er 20 er det for dyrt at have kasko på en fazer, så nu
kører jeg kun med ansvar. Hvis jeg smadrer fazeren, kan jeg jo altid lappe
den sammen vha. en tysker, men sagen er jo anderledes, hvis den bliver
stjålet og jeg ikke har noget stel at flytte delene over på :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Anders Majland \(Rep~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 18-09-02 14:47


> > Et bud på en løsning er at nøjes med at forsikre sin mc mod brand og
> > tyveri, og droppe "kørsels kasko"

> Hvilke selskaber tilbyder det?

Eneste jeg kender er Fair, men jeg har en fuld kasko på "knallerten" hos GF
for mindre end Fair skulle have for ansvar,brand og tyveri

/A



Jes Vestervang (19-09-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-09-02 08:16

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

>
>> > Et bud på en løsning er at nøjes med at forsikre sin mc mod brand og
>> > tyveri, og droppe "kørsels kasko"
>
>> Hvilke selskaber tilbyder det?
>
> Eneste jeg kender er Fair, men jeg har en fuld kasko på "knallerten" hos
> GF for mindre end Fair skulle have for ansvar,brand og tyveri
>
Jep, jeg har snakket med Fair og det var ca. det samme :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Benz... (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 20-09-02 08:36


De har ikke styr på en skid! det er hvad mand finder ud af når man
ringer rundt.
Tag nu foreksempel IF, Den ene siger at det kommer til at koste 22.000 mens
den anden siger at det bliver 50.000 kr.
Og så er der jo den tredje som siger at det ikke kan lade sig gøre...
Det køre bare for dem!
Og det er ikke bare IF det er også alle de andre. Ink. Top dk.
Fantastisk at det kan lade sig gøre at have så lidt styr på hvad man laver.
Som banken ville have sagt gør hvad du er bedst til.
Og det kan jeg kun gå indfor i dette tilfælde...


Benz...



Mikkel Christensen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-09-02 10:57

Anders Thorup wrote ...
> <SNIP>
> > Mærkeligt at man er gammel nok til at køre motorcykel,
> > men ikke gammel nok til at betale for det...
>
> Nææh,, egentlig ikke. Og hvornår hænger alderen lige
> sammen med, om man er i stand til at betale for at
> have en motorcykel??

Hvis man har penge til at købe en motorcykel har man i min bog også
penge til at betale forsikringen. Hvis man ikke har råd til at
kaskoforsikre (eller kun køre med ansvar) sin nye R6/GSXR1000/whatever,
så bør man måske nøjes med en cykel man har råd til at forsikre,
istedet for at svindle sig til det?

> Din holdning lugter lidt i retning af at du har for mange penge

Næh, den lugter lidt ligesom at mine præmier ikke bliver lavere af at
folk svindler med forsikringerne.

> Jeg mener også at det er fuldstændigt grotesk de priser
> der nogen gange forlanges fra forsikringselskabernes side.
> Men det er jo åbenbart fordi det betragtes som luksus
> at have motorcykel (deraf de høje afgifter), selvom det
> for mange(mig selv incl.) er det eneste transportmiddel.

Muligvis, men som Mads også nævner tror jeg nu også de høje
resertvedelspriser spilelr væsentligt ind.
Derudover har mine biler altid været dyrere i forsikring end mine
motorcykler, så mit forsikringsselskab betargter åbenbart biler som
luksus, og motorcykler som et nødvendigt transportmiddel.

Og det er jo rart.

--
Mikkel

Anders Thorup (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 18-09-02 14:35



"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> wrote in message
news:01c25efa$bebc4680$830c12ac@pc4814...
> Anders Thorup wrote ...
> > <SNIP>
> > > Mærkeligt at man er gammel nok til at køre motorcykel,
> > > men ikke gammel nok til at betale for det...
> >
> > Nææh,, egentlig ikke. Og hvornår hænger alderen lige
> > sammen med, om man er i stand til at betale for at
> > have en motorcykel??
>
> Hvis man har penge til at købe en motorcykel har man i min bog også
> penge til at betale forsikringen.

Ehh,, man kan sagtens købe en cykel (f.eks. min) der er billigere i indkøb
end hvad 1 års kasko koster hos TopDK hvis man er 22år med 0års anciennitet
(heldigvis snart 1 år).
Så det du siger at det i dine øjne er rimeligt at skulle betale mere i kasko
om året, end hvad køretøjet reelt er værd???


>Hvis man ikke har råd til at
> kaskoforsikre (eller kun køre med ansvar) sin nye R6/GSXR1000/whatever,
> så bør man måske nøjes med en cykel man har råd til at forsikre,
> istedet for at svindle sig til det?

Helt enig. Svindel skal man holde sig fra, det gør det kun dyrere for os
andre

>
> > Din holdning lugter lidt i retning af at du har for mange penge
>
> Næh, den lugter lidt ligesom at mine præmier ikke bliver lavere af at
> folk svindler med forsikringerne.

Tjjaee, det er jo korrekt

>
> > Jeg mener også at det er fuldstændigt grotesk de priser
> > der nogen gange forlanges fra forsikringselskabernes side.
> > Men det er jo åbenbart fordi det betragtes som luksus
> > at have motorcykel (deraf de høje afgifter), selvom det
> > for mange(mig selv incl.) er det eneste transportmiddel.
>
> Muligvis, men som Mads også nævner tror jeg nu også de høje
> resertvedelspriser spilelr væsentligt ind.
> Derudover har mine biler altid været dyrere i forsikring end mine
> motorcykler, så mit forsikringsselskab betargter åbenbart biler som
> luksus, og motorcykler som et nødvendigt transportmiddel.
>

Hmm, det er vist meget med forskel,, prøv at købe en bil til 50K og så en
motorcykel til 50K så tror jeg at de vil være nogenlunde lige dyre at
forsikre. Og så tag lige i betragtning at en motorcykel ikke forvolder så
stor materiel skade som en bil i en ulykke ved samme hastighed.

--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly"
Skruzuki GSX250E '82



Claus Rittig (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-09-02 17:00

"Anders Thorup" <Daffy@it.dk> skrev i en meddelelse
news:am9vdl$3mb$1@news.cybercity.dk...

> > Hvis man har penge til at købe en motorcykel har man i min bog også
> > penge til at betale forsikringen.
>
> Ehh,, man kan sagtens købe en cykel (f.eks. min) der er billigere i indkøb
> end hvad 1 års kasko koster hos TopDK hvis man er 22år med 0års
anciennitet
> (heldigvis snart 1 år).
> Så det du siger at det i dine øjne er rimeligt at skulle betale mere i
kasko
> om året, end hvad køretøjet reelt er værd???

Han nævnte ikke ordet "kasko" een eneste gang, så jeg tror han mener: Det er
pakkeprisen motorcykel/forsikring man "skal have råd til", før man har råd
til at købe motorcykel. Hvis kaskoen er højere end anskaffelsesprisen, er
man da intelligent nok til kun at ansvarsforsikre, og så bare købe "ny"
motorcykel i tilfælde af for store skader.

> Og så tag lige i betragtning at en motorcykel ikke forvolder så
> stor materiel skade som en bil i en ulykke ved samme hastighed.

Er det nu rigtigt? Det er ret let at lave en meget dyr kåbeskade på en
motorcykel, mens der ihvertfald skal en eller anden form for sammenstød til
før der sker skader på bilen. I år har jeg lavet to skader - en ridse på min
200.000 kr's bil som kostede ca. 5.000 kr at lave, og en ridse på min 35.000
kr's motorcykel som koster over 10.000 kr at lave. Jeg ved godt hvad min
mening om rimeligheden i dét er, og jeg kører endda på en motorcykel som er
billig (af en japaner at være) at reparere på.

Rittig



Leif Poulsen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 18-09-02 20:10

- Alt klippet væk, og kommentar til flere forskellige indlæg -

Forsikringspræmier beror på "iskolde" beregninger af hvad en given risiko
skal koste. Dvs. at præmien er et rimeligt udtryk for hvad risikoen er.

Hvis der var penge i at sælge forsikringerne billigere end det de bliver
solgt til, var der masser der var startet.

Konkurencen på motorkøretøjsforsikringer er, uanset hvad Jimmi tror, utrolig
hård og det er ikke et område der tjenes ret mange penge på.

Nogle vil selvfølgelig spørge hvorfor nogle selskaber kan sælge et givent
produkt til det halve af hvad andre skal have, men det hænger sammen med man
sammensætter "puljerne" forskelligt. Nogle selskaber vurderer alle MC'ere
under en risikogruppe, hvilket gør at det bliver for dyrt at forsikre sin
MZ'er, men det er til gengæld billigt for en R-model.

Topdanmark har risikovurderet hver enkelt model for sig, hvilket gør at de
meget ulykkesramte maskiner bliver meget dyre at forsikre. Og omvendt !!

Hilsen

Leif

Og ja ............... Forsikringsmand og MC-kører



Michael K. S. (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 18-09-02 20:35

On Wed, 18 Sep 2002 21:09:43 +0200, "Leif Poulsen"
<lp@FJERNDETTEknus.dk> wrote:

>Topdanmark har risikovurderet hver enkelt model for sig, hvilket gør at de
>meget ulykkesramte maskiner bliver meget dyre at forsikre. Og omvendt !!

Har du evt. lyst til at fremlægge nogle eksempler til dokumentation af
din påstand.

Jeg kunne også godt tænke mig nogle facts om tyveridelen:

Hvor mange cykler stjæles der,hvilke er mest udsat,hvor stor en del af
den samlede udbetaling udgør udgiften til tyverierstatning,den slags.

Jeg må indrømme at jeg personlig synes at forsikringsselskabernes
forklaringer om hvorfor præmierne er som de er,forekommer mig noget
vage og aldeles udokumenterede.Ikke at du skal forklare dig på alle
selskabers vegne kollektivt,men jeg finder en masse selvmodsigelser og
indbydes modstridende forklaringer i deres prispolitik....

-M

Armand (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-10-02 15:48


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:qekhouog9te8gkhd92729qa1ufeao1peft@4ax.com...
> On Wed, 18 Sep 2002 21:09:43 +0200, "Leif Poulsen"
>
> Jeg kunne også godt tænke mig nogle facts om tyveridelen:
> Hvor mange cykler stjæles der,hvilke er mest udsat,hvor stor en del af
> den samlede udbetaling udgør udgiften til tyverierstatning,den slags.

Hæ!
Codan, som ellers er husstandens selskab (der igennem en lind strøm af
post minder os om at de gerne vil tækkes os med rabatter og
særforsikringer!) vil forsikre min nyindkøbte gyngehest (færdig
bagstøddæmper) til en årspræmie på ca. 25% af købsprisen!
Damen i den anden ende af telefonen begynde at argumentere med at
mototrcykler blev oftere stjålet, og blev noget mobset da jeg imodsagde
hende med beregningen af at det i praksis var Codan der havde stjålet
min mc om fire år, hvis jeg benyttede deres "tilbud"

--
Armand.




Anders Thorup (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 18-09-02 21:55



<SNIP - en masse omkring forsikring>
> Han nævnte ikke ordet "kasko" een eneste gang, så jeg tror han mener: Det
er
> pakkeprisen motorcykel/forsikring man "skal have råd til", før man har råd
> til at købe motorcykel. Hvis kaskoen er højere end anskaffelsesprisen, er
> man da intelligent nok til kun at ansvarsforsikre, og så bare købe "ny"
> motorcykel i tilfælde af for store skader.

Du har ret. Nej han nævnte ikke ordet "kasko", min pointe er at det er
vanvittig at et forsikrings-selskab tillader sig at opkræve mere i
forsikring en køretøjet reelt er værd.


> > Og så tag lige i betragtning at en motorcykel ikke forvolder så
> > stor materiel skade som en bil i en ulykke ved samme hastighed.
>
> Er det nu rigtigt? Det er ret let at lave en meget dyr kåbeskade på en
> motorcykel, mens der ihvertfald skal en eller anden form for sammenstød
til
> før der sker skader på bilen. I år har jeg lavet to skader - en ridse på
min
> 200.000 kr's bil som kostede ca. 5.000 kr at lave, og en ridse på min
35.000
> kr's motorcykel som koster over 10.000 kr at lave. Jeg ved godt hvad min
> mening om rimeligheden i dét er, og jeg kører endda på en motorcykel som
er
> billig (af en japaner at være) at reparere på.

Ok da, så sige vi fra 50km/t og opad!!! så burde det holde stik,, og her
tænker jeg især på skade forvoldt på andres ejendom

--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly"
Skruzuki GSX250E '82



Mikkel Christensen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-09-02 22:48

Claus Rittig wrote ...
>
>
> Han nævnte ikke ordet "kasko" een eneste gang, så jeg tror
> han mener: Det er pakkeprisen motorcykel/forsikring man "skal
> have råd til", før man har råd til at købe motorcykel. Hvis
> kaskoen er højere end anskaffelsesprisen, er man da intelligent
> nok til kun at ansvarsforsikre, og så bare købe "ny"
> motorcykel i tilfælde af for store skader.

Ja, det var nogenlunde det jeg med ubehjælpsomme ord forsøgte at sige.

--
Mikkel

Mikkel Christensen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-09-02 22:54

Anders Thorup wrote ...
>
> Så det du siger at det i dine øjne er rimeligt at
> skulle betale mere i kasko om året, end hvad køretøjet
> reelt er værd???

Nej. Jeg mener det Claus mener jeg mener

>
> Hmm, det er vist meget med forskel,, prøv at købe en
> bil til 50K og så en motorcykel til 50K så tror jeg
> at de vil være nogenlunde lige dyre at forsikre.

Ikke i mit forsikringsselskab. MCen vil jeg kunne forsikre for under en
tusindlap - bilen skal jeg gi' næsten 3K for. Det er jo så for ansvar
(+tyveri - kunne ikke drømme om en kasko på noget som helst under 100K)

Hvad angår kasko har jeg ikke rigtigt noget at sammenligne med. Det har
jeg så vidt jeg husker kun haft på et enkelt køretøj der var nødvendigt
at kaskoforsikre. Det var svjh ~ 4K årligt.

--
Mikkel

Allan Bojesen (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 17-09-02 20:57


"uffe.j" <uffe.j@private.dk> skrev i en meddelelse
news:DFJh9.173$Qk5.7998@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen her, der ved noget om hvilke problemer det kan medføre, hvis
> jeg p.g.a. den høje forsikringspræmie står som ejer af min søns mc med en
> billigere ansvarsforsikring til følge.

Jeg ved ikke om man kan sige det er et problem, men sålænge cyklen kører i
dit navn optjener sønneke altså ingen ancienitet. Og han kan ikke få
godtgjort de år han har kørt på din cykel.
Tænkt eksempel: Om 4 år når sønnike er færdig med uddannelsen og begynder at
tjene penge selv, er der råd til en seriøs sportscykel, men er der også råd
til kaskoen?

Allan Bojesen





uffe.j (18-09-2002)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 18-09-02 19:59

Tak for alle svarene, men nu var det altså kun ansvarsforsikring der var
tale om.




Armand (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-10-02 15:41


uffe.j <uffe.j@private.dk> skrev i en
news:N14i9.2965$Qk5.188751@news010.worldonline.dk...
> Tak for alle svarene, men nu var det altså kun ansvarsforsikring der
var
> tale om.

Næsten uanset modelvalg, kan ansvarsforsikringen da ikke være af en
størrelse, så det er et reelt problem?????

Har i forhørt jeg ved GF?

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409256
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste