syn
Fra : Jens Nielsen

Dato : 17-09-02 17:39

jeg har en cb250rs fra 1983 så jeg har tænkt mig at stalde op i et par år -
afmelde forsikring og indlevere pladen.

er der nogen der kender til reglerne vedr. syn - skal den eventuelt synes,
når jeg trækker den frem om et par år igen og vil ha' den indregistreret
igen.

jeg syntes ikke at jeg umiddelbart kan finde hjælp på www.bilsyn.dk
derfor spørgsmålet her.

mvh
jens

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-09-02 19:31

> jeg har en cb250rs fra 1983 så jeg har tænkt mig at stalde op i et par
år -
> afmelde forsikring og indlevere pladen.

Hej Jens

Da din MC er over 10 år holder et syn kun 1 år. Derfor skal den synes igen
ved indregistrering.

--
Hilsen
Jens Bager Jensen

Fra : Henning Pedersen

Dato : 17-09-02 19:41

Hej Jens,

Når en MC er over 10 år gammel og der er gået et år siden sidste syn skal
den synes ved ejerskifte. Hvis du stalder den op og vil have den
indregistreret igen senere end et år efter sidste syn, svarer det til et
ejerskifte eller nyregistrering, og skal derfor en smut omkring synshallen.

Jeg ved ikke om du kan arrangere noget med dit forsikringsselskab mod f.eks.
at deponere nr. pladen hos dem og betale for stilstands forsikring +
registrerings afgift, men det billigste vil nok være at indlevere pladen og
så smutte til syn, når du er køre klar igen.

Mvh - Henning

Jens Nielsen <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d875a61$0$49664$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...