Forsikring
Fra : uffe.j

Dato : 16-09-02 20:01

Er der nogen her, der ved noget om hvilke problemer det kan medføre, hvis
jeg p.g.a. den høje forsikringspræmie står som ejer af min søns mc med en
billigere ansvarsforsikring til følge.

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-09-02 15:21

"uffe.j" <uffe.j@private.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her, der ved noget om hvilke problemer det kan medføre, hvis
> jeg p.g.a. den høje forsikringspræmie står som ejer af min søns mc med en
> billigere ansvarsforsikring til følge.

Ja.
Der faldt en dom for et par år siden, som kunne være interessant for dig.
En mor havde sønnens bil forsikret for at holde forsikringspræmien lav.
Sønnen totalskadede bilen efter nogle år. Forsikringen udbetalte næsten
ingen erstatning for bilen, for de opdagede at det reelt var sønnens bil, og
modregnede de "billige" års besparelse i udbetalingen.
En anden lille detalje er at din søn ikke optjener anciennitet mens han
kører "i dit navn", og derfor altid vil skulle betale mere i forsikring end
jævnaldrende. Det er en af mine kolleger lidt ramt af nu, han kørte bil på
sin fars forsikring i 5-6 år, og vil nu gerne selv stå som
forsikringstager - men det er ret dyrt med nul anciennitet. Nogle selskaber
vil godt godskrive nogle års anciennitet, hvis man kan overbevise dem om at
man har kørt bil i længere perioder, men det skal jo nok ikke lige være
noget man foreslår i "fars" forsikringsselskab...

Rittig

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 17-09-02 22:41

"uffe.j" <uffe.j@private.dk> wrote in message
> Er der nogen her, der ved noget om hvilke problemer det kan medføre, hvis
> jeg p.g.a. den høje forsikringspræmie står som ejer af min søns mc med en
> billigere ansvarsforsikring til følge.

Det er som Rittig skriver vist noget skrammel. En bedre løsning ville nok
være at få sønnike til at købe en billig maskine, og så nøjes med en
ansvarsforsikring, som kan tegnes for absolut rimelige penge.
mvh
Anders O