Hej CJ,
Jeg har selv en SV650S (SK2) med et komplet titanium system fra
Micron i den ovale High-position udgave, det er det
bedste jeg længe har gjort for mig og min cykel !!!
Jeg har endnu ikke dysset den om, men jeg kan mærke at det
bånd hvor den trækker bedst/mest, er blevet bredere (fra ca
6500 til 8500, hvorimod det før var mere markant ved 7500
til ca 8500). Den har fået bedre bundtræk, men en dyno-test
skal senere bevise om jeg tager helt fejl
Jeg har ikke skiftet hoveddysen (endnu), men har forberedt
mig ved at købe 2 stk. 141-dyser (de koster ca 30-40- kr
stk.). Jeg har dog hævet nålene et enkelt hak for at undgå alt for mager
blanding, men mangler
stadig dyno-testen for at afgøre om den skal
finjusteres/omdysses.
Jeg har lavet en hel del research inden jeg gjorde det og
fandt blandt andet ud af at det nok ikke kan betale sig at
skifte luftfilter, i hvert fald ikke før næste
12000-service. (det originale filter viser sig ifølge flere
tests at være ganske udemærket og i nogle tilfælde bedre end
"tun-filtre" ved den korrekte dysning).
Jeg har desværre ikke tid til at give en længere forklaring
lige nu, og links'ne til diverse tests og "afhandlinger" om
omdysning af SV'en må jeg skylde dig til en evt. senere
mail.
Jeg skiftede min udstødning primært med det formål at få den
lyd frem som V2'eren fortjener, men som bonus har jeg vist
også fået lidt ekstra heste og et herligt bundtræk. Glæder
mig virkelig til at se en test på rullebænken (men det blir
vist først til næste år).
Jeg har en ven som kører Ducati 748, vi lavede en roll-on
test i 3. gear og gæt hvem der var hurtigst !
jep, SV'en
vandt med en hestemules længde
Godt nok var den ikke MEGET hurtigere, men bundtrækket
gjorde alligevel at den stak af fra 748'eren i 3. gear. Det
er da okay for en MC der koster under halvdelen af prisen på
en Duc.
Om det var på grund af udstødningen eller tyvstart
eller noget helt
tredje ved jeg
ikke (men måske har udstødningen givet det sidste lille kick i
bundtrækket som skulle til for at stikke af).
Vi nåede desværre ikke at teste andre gear end 3.gear.
Konklusionen var i hvert fald at der stort set ikke var forskel på Duc'en og
"Sucatien" når det kommer til ydelse ved lavere fart. (selvfølgelig trækker
Duc'en fra når det kommer til tophastighed, men jeg har da før fulgt med op
til ca 210-220 km/t).
Suzukien går omtrent 230 på toppen ifølge speedometeret (og med den nye
udstødning)).
For at gøre en alt for lang historie endnu længere vil jeg
blot sige, køb en ny udstødning !!!
Men køb den du synes er pænest og som lyder bedst og fedest efter din
smag, for ydelsen er der stort set INGEN forskel på.
Et komplet system vil dog altid være at foretrække efter min mening,
så slipper du nemlig for at svejse i den gamle, og skulle du
beslutte dig for at sælge den eller du bliver kaldt til syn så
har du den gamle udstødning i reserve.
Go' fornøjelse !
Tjek evt.
http://www.unkle.dk/frames/SV650S_Micron.html
som indeholder billeder fra dengang jeg skiftede udstødning.
MVH,
Dan
PS: Jeg overvejer at lave 2 lydsamples af Micron-systemet og
den originale udstødning så folk kan sammenligne lidt. Det
er meningen at disse samples senere skal være tilgængelige
på nettet (men min hjemmeside er nede for tiden).