Stilstands forsikring hos Runa..?
Fra : Lars Eckberg

Dato : 16-09-02 12:05

Hej,

Er der nogen "herinde" der har har kunnet få stilstands forsikring på MChos
Runa forsikring.
Jeg har lige talt med en meget sød dame fra Runa, men hun mente ikke at jeg
kunne få stilstands forsikring til min MC. Der er sommetider forskellige
svar på Runa's forsikringsbetingelser, så jeg ville lige høre om der var
nogen der havde andre erfaringer..?

Mvh Lars

Fra : Peder

Dato : 16-09-02 13:27

On Mon, 16 Sep 2002 13:04:44 +0200, "Lars Eckberg"
<funky@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>kunne få stilstands forsikring til min MC. Der er sommetider forskellige
>svar på Runa's forsikringsbetingelser, så jeg ville lige høre om der var

Jeg kunne få, da jeg spurgte, men jeg har også været med et stykke tid
ved Runa.
Generelt (også for andre, der ønsker at forsikre deres MC hos Runa)
gælder det vist, at hvis du var mc-forsikret inden alle mc'ister blev
veteranbil entutiaster, kan du fortsat forsikre din MC.
Ellers er de meget tilbageholdende.
Argumentet (som i andre "klubber") er at de tidligere havde rimelig
hånd i hanke med, hvem de forsikrede, da de skulle være medlem af en
"tilknyttet" forening. Efter at mange misbrugte muligheden, er de
blevet meget strikse.
Det går formentlig over igen.

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Lars Eckberg

Dato : 16-09-02 14:26

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in message
> On Mon, 16 Sep 2002 13:04:44 +0200, "Lars Eckberg"
> <funky@worldonline.dk> wrote:
>
> Jeg kunne få, da jeg spurgte, men jeg har også været med et stykke tid
> ved Runa.

ok, jeg har kun været der i 2 år, så jeg må vel lige presse min lokale
Runa-mand :)
Tak for svaret =)

Mvh
-- Lars

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-09-02 20:58

Alternativt kan mange forhandler opbevare og forsikre din MC for ca.
150,-/md

Jeg fik engang til tilbud fra Tryg (ca. 3 år siden). De ville have 8000,-/år
for stilstand!! Det er mere end jeg giver for at køre på den!!!

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Peder

Dato : 17-09-02 08:10

On Mon, 16 Sep 2002 21:58:27 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg fik engang til tilbud fra Tryg (ca. 3 år siden). De ville have 8000,-/år
>for stilstand!! Det er mere end jeg giver for at køre på den!!!
Jeg talte med dem i går, da jeg mente det var på tide at få forsikret
min.
Som udgangspunkt er racere udelukket, da det er samme liste og regler
der gælder for stilstand, som for kasko.
Der er dog undtagelser hvis
Du er over 30
Du er elitebilist ved siden af
Dine skadesudbetalinger ikke er større end 80% af samlet betalte
præmier på hele engagementet.

Jeg faldt på den sidste idet jeg fik hugget min Mille sidste
år...