Harley Davidsons nu fordomsfri :)))
Fra : Søren Dahl

Dato : 15-09-02 22:11

HEJ NG

Her i Randers-området hvor jeg bor, havde CAPS fra Århus mc-prøve dag
i Randers - jeg var ude og prøve Softail Deuce - til 400.000!!!! kr.
samt en V-rod (minder meget om det japanerne kommer op med)

Jeg har aldrig prøvet at køre en HD før, og det er ikke få antal
fordomme jeg har laste af på mine kammerater - for sådan en HD er da
både kedelig og går hel tiden i stykker etc... Det med at de går i
stykker ved jeg ikke noget om - det er helt sikker stadig en fordom -
men det med at en HD er kedelig - NEJ - FOR Helv..... sådan en Deuce
trækker rent - og så lyden...... WOW - og hvordan føles det så???????

Jo - da jeg kørte gennem Randes følte jeg at min pik var blevet ca. 2
meter længere - det er rendyrket potensforlænger - HOLDT KÆFT hvor var
det fedt - Da jeg parkerede i et lyskryds rullede der en bil op på
siden af mig, manden der kørte grinede til mig og spurgte hvad det var
for en knallert jeg kørte på - inden for de næste 5 sekunder fik han
svar på det, da jeg forsvandt med tordenbuldrende af en anden verden.

- Resten af dagen gik jeg med jern på og et smil som nåede hele
hovedet rundt - mine fordomme for HD er væk - ja - det er næsten gået
over i den anden grøft nu. Harley er KULT

Meeeeen - jeg holder mig nok til japanerne alligevel, grundet min
økonomi - men havde jeg penge nok........... BLAM BLAM BLAM BLAM BLAM
- Nåja - I ved sikkert hvad jeg mener

Søren
- Bandit 600 (uden hovede-drejnings effekt :(

Fra : vmx

Dato : 15-09-02 22:33

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse

> samt en V-rod (minder meget om det japanerne kommer op med)

en V-rod ? har jeg også prøvet. Og? keeeedeeeliiiig !

> for en knallert jeg kørte på - inden for de næste 5 sekunder fik han
> svar på det, da jeg forsvandt med tordenbuldrende af en anden verden.

det er sikkert korrekt. Jeg bruger ørepropper mod den slags, ønsker
ikke hørelsen smadret.

> - Resten af dagen gik jeg med jern på og et smil som nåede hele
> hovedet rundt

Hvilket hoved ?

- sorry

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-09-02 23:20

> [...]
> i Randers - jeg var ude og prøve Softail Deuce - til 400.000!!!! kr.
> samt en V-rod (minder meget om det japanerne kommer op med)

Hejsa.

Kommer til at tænke på en anmeldelse vdr. Dragster kontra Deuce på MC-Basen.

CITAT:
"Yamaha XVS 1100 A Drag Star Classic koster det halve af sit Harley-Davidson
forbillede og fungerer på de fleste områder langt, langt bedre. Samtidig er
dens finish og tekniske kvalitet tårnhøj. Det burde pine amerikanerne "

http://www.mc-basen.dk/asp/default.asp

Mvh Thomas

Fra : Jens Didriksen

Dato : 15-09-02 23:46

> [...]
er
> dens finish og tekniske kvalitet tårnhøj. Det burde pine amerikanerne "

Overstående er fuldstændigt korrekt. Men hvilket formål tjener en sådan
sammenligning for den der elsker det hæderkronede amerikanske mærke? Intet.

En anden test kunne have været: "Kør ned til det lokale ishus, pakerer en
Yamaha XVS 1100 A Drag Star Classic ved siden af en Harley-Davidson og sæt
dig på en bænk og vent på at tilskuerne kommer og spørger dig ud om din MC".

Hvilket mc-mærke tror du scorer flest point i denne test?

Misforstå mig nu ikke - vi er helt enige i at japanerne laver fremragene
motorcykler og at de rent funktionsmæssigt er 10 gange bedre end en standard
HD.

Men er det også nok?

Er funktion i sig selv nok for dig som ejer eller tæller det med i dit
regnskab at eje en mc som har været produceret i 100 år (2003) og som sådan
at være et af verdens ældste motorcykelmærker og dermed have en historisk
værdi?

Tæller det med at HD har verdens største mærkeklub med over 450.000
medlemmer og at du dermed kan være sikker på at få nogle kontakter i selv
den mest øde afkrog i verden?

Har det betydning for dig at der ikke komme nye ligegyldige modelskifte
hvert eneste år, så dit kæreste eje i løbet af kort tid er "sidste års
model"?

Tæller det med at alle mennesker du møder på din vej kan en historier om HD
eller måske kender en der kender en som engang har kørt på sådan en satan
under en eller anden tåbelig krig?

Betyder det noget for dig at du kan ombygge absolut alt ved din HD så du kan
skabe din helt egen mc, i diamentral modsætning til de "personlige"
tilbehørsdele som de japanske fabrikanter tilbyder?

Er du mere end tilfreds med at alle reservedele næsten uanset model kan
fremskaffes inden for overskuelig tid - og til en pris der er til at betale?

Kan du glædes over at en HD bevarer sin værdi næsten lige så fast som
politikernes valgløfter i modsætning til mange japanske modeller som hurtigt
mister sin værdi?

Kan du svare ja til nogle af de ting jeg her nævner, så har du sikkert også
forståelse for hvor nogle gider eje sådan en bunke gammelt jern som selv i
helt nye udgaver af og til kan volde problemer.

Om amerikanerne er pint? Jeg tvivler...

Hvorfor skulle man føle sig pint over at samtlige MC-mærker lige fra BMW til
Yamaha har HD look-a-like modeller på programmet...

Efterligning er som bekendt den bedste form for annerkendelse

Respekt from Jens

www..harleyluja.dk

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 19-09-02 14:22

Jens Didriksen wrote:

> [...]
> at være et af verdens ældste motorcykelmærker og dermed have en historisk

Ja. Er komplet ligeglad med, hvor mange år den har været i produktion -bare den
duer!

> Tæller det med at HD har verdens største mærkeklub med over 450.000
> medlemmer og at du dermed kan være sikker på at få nogle kontakter i selv
> den mest øde afkrog i verden?

Overhovedet ikke. Har aldrig været til klubber m.v. Har intet problem med at få
kontakt -selv uden MC.

> Har det betydning for dig at der ikke komme nye ligegyldige modelskifte
> hvert eneste år, så dit kæreste eje i løbet af kort tid er "sidste års
> model"?

Næ.

> Tæller det med at alle mennesker du møder på din vej kan en historier om HD
> eller måske kender en der kender en som engang har kørt på sådan en satan
> under en eller anden tåbelig krig?

De samme historier får man sgu også, selvom man ikke kører Harley.

> Betyder det noget for dig at du kan ombygge absolut alt ved din HD så du kan
> skabe din helt egen mc, i diamentral modsætning til de "personlige"
> tilbehørsdele som de japanske fabrikanter tilbyder?

Næ. Der er rigeligt tredjepartsproducenter, der gør det muligt at personliggøre
næsten alle japanske og italienske MC´er.

> Er du mere end tilfreds med at alle reservedele næsten uanset model kan
> fremskaffes inden for overskuelig tid - og til en pris der er til at betale?

Ja, jeg er fuldt ud tilfreds!

> Kan du glædes over at en HD bevarer sin værdi næsten lige så fast som
> politikernes valgløfter i modsætning til mange japanske modeller som hurtigt
> mister sin værdi?

Tjaa, det kan jeg vel godt. Det er da fint for HD ejerne *S*.

Kan fint forstå din sammenligning med japanske Harley-kopier. Men det er altså
langt fra alle motorcyklisters drøm at få en Harley!

Hva´ helv.... kan man bruge en HD til, når men bedst kan lide, at køre
sportsligt på de små snoede landeveje? Eller på bane?
Til dette formål er en HD komplet ubruglig. De er både langsomme og tunge.
Og hvad skal man bruge en HD til, når man synes den er grim?

Alt det der "lonely-cowboy -rider-ind-i-solnedgangen-mand-og-maskine"-pladder
giver jeg altså ikke meget for. Det virker bare alt for påtaget.
Hele stilen har jeg altid synes var total kikset, men sådan er vi jo så
forskellige.
Og så kan man jo stille spørgsmålet, om man ikke har en personlig brist, hvis
man virkelig har brug for den opmærksomhed motorcyklen giver?

Hele chopper-conceptet (inkl. Harley, Yamaha m.v.), går i mine øjne ikke ud på
andet, end at blive set på...

Bare mine 2 cents...

-Jacob

Fra : Jens Didriksen

Dato : 19-09-02 15:57

Ja. Er komplet ligeglad med, hvor mange år den har været i produktion -bare
den
duer!

?? jammen - de nye HD'er duer da bestemt til det de er skabt til...??

> [...]
> under en eller anden tåbelig krig?

De samme historier får man sgu også, selvom man ikke kører Harley.

Hmm - jeg tvivler på at du får de samme historier i og med at den japanske
mc-industri ikke er så gammel som HD's...

> [...]

Næ. Der er rigeligt tredjepartsproducenter, der gør det muligt at
personliggøre
næsten alle japanske og italienske MC´er.

Der er vi ikke enige. Det er rigtigt at man kan få NOGET, men SLET ikke i
samme mængder som til HD.

altså
langt fra alle motorcyklisters drøm at få en Harley!

Enig - det samme kan jeg sige om alt for hurtige, ensartede og totalt
kedelige japanercykler - for nu at blive i jargonen...

sportsligt på de små snoede landeveje? Eller på bane?

Jeg tror lige at vi skal have noget på plads her...

For det første er der noget der hedder hastighedsbegrænsning her i landet -
selv om de fleste ejerer af alt over 250cc ikke ser ud til at have opdaget
det endnu. Ved lovlige hastigheder er de fleste japanske mc'er lige til at
falde i søvn over, men at man absolut vågner op på en HD når speedometeret
kommer over 100...

Jeg kunne også spørge dig om hvad h.... man skal buge en maskine til som kan
køre 3 gange stærkere end man må, som kan hive dit styrebrev fra dig inden
du kan sige trylleføllbøllby og som OPMUNTRE dig til konstant at overtræde
hastighedsbegrænsingerne og dermed bringe dig selv i livsfare. Hvem tror du
der dør flest af: jap-piloter eller easy rider cowboys...?

Du kan bruge en HD til at mærke vinden i dit ansigt, at kikke på når du
holde stille, at nyde the heartbeat of America med sin dybe rumlen osv.

Hvad er det lige jeg skal bruge en plasticraket (sorry...) til når jeg
alligevel ikke kan udnytte dens fulde potentioale lovligt...??

DET har jeg sgu' aldrig helt forstået.

>Hele stilen har jeg altid synes var total kikset, men sådan er vi jo så
forskellige.

Ha, ha - lidt enig, men en voksen man iklædt en 8-farvet læderdragt og en
styrthjælm der designsmæssigt lige noget hans 4-årig søn har lavet i
børnehaven kan vel heller ikke kaldes for god smag...

> [...]
>man virkelig har brug for den opmærksomhed motorcyklen giver?
>Hele chopper-conceptet (inkl. Harley, Yamaha m.v.), går i mine øjne ikke ud

Aha - så du køre altså kun japansk mc på grund af at du har behov for et
billigt (LOL) og driftsikkert transportmiddel i stedet for at tage toget på
arbejde...

Come on - dont give me that. Alle mennesker kikker efter mc'er og alle
mc'kører elsker det - uanset om man vil indrømme det eller ej.

Fordi uanset hvilket mærke man køre på så er frihedsfornemmelsen og vinden i
ansigtet (nåe, nej - du bruger jo fullface...) jo det som vi alle lever for.

Nogle (over)lever det så bare længere end andre...

Iøvrigt mener jeg at hele sportsmc-konceptet ikke går ud på andet end at slå
sig selv ihjel hurtigst muligt på den dyreste mulige måde. Desuden må disse
såkaldte motorcykelister (piloter er vel et bedre ord...) vel have et eller
andet dødsønske med de hastigheder som de bevæger sig med - eller forsøger
de bare at bevise at de er meget dygtiger til at køre mc end os andre der
overholder lovgivningen...

Nå, nok om det. Jeg gider ikke starte en ny religionskrig - jeg har jo en HD
jeg skal forsøge at starte...

Hygge fra Jens
HD 1200 1960 (med kickstart...støn!)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 19-09-02 16:14

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse

8<--
> Ha, ha - lidt enig, men en voksen man iklædt en 8-farvet læderdragt og en
> styrthjælm der designsmæssigt lige noget hans 4-årig søn har lavet i
> børnehaven kan vel heller ikke kaldes for god smag...

*LOL*

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-09-02 16:31

> [...]
> de bare at bevise at de er meget dygtiger til at køre mc end os andre der

Aha - jeg ser det mere som at køre på en mc, som er optimeret til BÅDE at
kunne styre, bremse, køre hurtigt og være pålidelig. At piloterne ofte kører
hurtigere end lovgivningen tillader kunne også skyldes, at de i alle
henseender klart outperformer HD (pånær højtråbende potter) og derfor kan
bevæge sig med højere hastighed end en HD - med samme risiko for uheld.

De lidt klogere af os kører endda altid med fuld læderdragt, støvler,
handsker, hjelm, rygbeskytter og ørepropper... Ikke fordi vi forventer at
køre galt på hver tur, men i simpel anerkendelse af, at risikoen for uheld
er til stede. Hvor mange HD kørere kører med meget andet end en minimal
hjelm?

> Nå, nok om det. Jeg gider ikke starte en ny religionskrig - jeg har jo en
HD
> jeg skal forsøge at starte...

Du illustrerer det så smukt selv

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-09-02 16:46

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> henseender klart outperformer HD (pånær højtråbende potter) og derfor kan
> bevæge sig med højere hastighed end en HD - med samme risiko for uheld.

Ja, de er faktisk optimeret til noget man slet ikke kan bruge. De fleste
sports-mc er både træls og kedelige at køre på under 100 km/t, så langt har
Jens da ubestrideligt ret. Man køber huleme da ikke en 750cc sports-mc hvis
man planlægger at overholde fartgrænserne?
Hvis der en dag kom en test af motorcyklers brugbarhed indenfor
fartgrænsernes rammer, så tror jeg de fleste moderne sports-mc ville score
ret lavt, jeg får ihvertfald ofte hurtigt ømme håndled og træt ryg. Det
gjorde jeg sjældent på Harley'en.
De højtråbende potter er der ingen af os som har patent på, de høres på alle
motorcykeltyper.

> HD

> Du illustrerer det så smukt selv

Ja, det gør vi vist også, du og jeg, Jacob!

Rittig

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 19-09-02 19:21

Claus Rittig wrote:

> [...]
> Jens da ubestrideligt ret. Man køber huleme da ikke en 750cc sports-mc hvis
> man planlægger at overholde fartgrænserne?

Så er det jo heldigt, at jeg ikke har planlagt det. Jeg kører efter forholdene.

> [...]
> ret lavt, jeg får ihvertfald ofte hurtigt ømme håndled og træt ryg. Det

Min RSV Mille er bare dejlig ved alle hastigheder. Det er en vanesag.

> De højtråbende potter er der ingen af os som har patent på, de høres på alle
> motorcykeltyper.

Helt rigtigt, men de mest højtråbende MC´er JEG har hørt til dato, har nu været
Harley´er. Er det mon noget i de rør der?

Cheers

-Jacob

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-09-02 22:38

"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Helt rigtigt, men de mest højtråbende MC´er JEG har hørt til dato, har nu
været
> Harley´er. Er det mon noget i de rør der?

Nej, i nogle af dem er der ingenting. Men tænk over det... Man kan jo sige
det samme om de fleste larmepotter til sports-mc er: Dem er der heller
ingenting i. (Okay, der er lidt UDENOM... Indtil det er brændt væk.)

Selv cheers... Vi drikker for lidt øl her i gruppen, syns jeg.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 20-09-02 10:36

> Selv cheers... Vi drikker for lidt øl her i gruppen, syns jeg.

Vi drak en del whisky igår hvis det kan hjælpe

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 19-09-02 18:49

Jens Didriksen wrote:

> Ja. Er komplet ligeglad med, hvor mange år den har været i produktion -bare
> den
> duer!
>
> ?? jammen - de nye HD'er duer da bestemt til det de er skabt til...??

Muligvis, men det var ikke det du spurgte om. Jeg er sådan set ligeglad med om
den motorcykelfabrikant jeg har valgt, har eksisteret i 100 år eller i 10 år.

> De samme historier får man sgu også, selvom man ikke kører Harley.
>
> Hmm - jeg tvivler på at du får de samme historier i og med at den japanske
> mc-industri ikke er så gammel som HD's...

Jeg har fået spandevis af historier om Harley´er, Norton´er, Nimbus´er, BMW´er,
BSA`er og alt muligt andet. Bare man har en motorcykel, vælter det ud af folk
med historier -især fra gamle mænd . Iøvrigt får man som sportsmaskinekører
alle ræs-historierne også.

> [...]
> næsten alle japanske og italienske MC´er.
>
> Der er vi ikke enige. Det er rigtigt at man kan få NOGET, men SLET ikke i

Giver dig ret i at der findes mest til HD, men der findes rigeligt til
sportsmaskiner til at dække langt det flestes behov.

> [...]
> selv om de fleste ejerer af alt over 250cc ikke ser ud til at have opdaget

Jamen jeg har da intet skrevet om, at jeg overholder hastighedsgrænserne. Det
gør jeg ikke.Jeg synes det er sjovest, når der er fart på, men det foregår kun
der, hvor der er plads. Kunne aldrig drømme om, at køre hazarderet. Jeg kører
sjældent i byen -som regel kun når jeg er på vej ud på landet. Og når jeg kører
i byen (eller andre steder med tæt trafik), kører jeg pænt. Jeg har fået ræset
af de sidste tre år på diverse baner, så jeg har ikke behov for at køre RR på
gaden. Men derfor kan man godt køre frisk til på landevejen, uden at det bliver
hazarderet.

> Ved lovlige hastigheder er de fleste japanske mc'er lige til at
> falde i søvn over, men at man absolut vågner op på en HD når speedometeret
> kommer over 100...

Hmm, er du ikke vågen, når du kører under 100 km/t? Dybt betænkeligt

> [...]
> hastighedsbegrænsingerne og dermed bringe dig selv i livsfare. Hvem tror du
> der dør flest af: jap-piloter eller easy rider cowboys...?

Der dør nok flest "jap-piloter", men som regel er der også flest uerfarne
kørere på denne type maskine.

> Du kan bruge en HD til at mærke vinden i dit ansigt, at kikke på når du
> holde stille, at nyde the heartbeat of America med sin dybe rumlen osv.

Ok, det er så det DU kan bruge den til. Jeg ville bare kede mig. Iøvrigt har
jeg ingen trang til at høre "the heartbeat of America".

> Hvad er det lige jeg skal bruge en plasticraket (sorry...) til når jeg
> alligevel ikke kan udnytte dens fulde potentioale lovligt...??
>
> DET har jeg sgu' aldrig helt forstået.

Se ovenfor,

> [...]
> styrthjælm der designsmæssigt lige noget hans 4-årig søn har lavet i
> børnehaven kan vel heller ikke kaldes for god smag...

Heldigvis kan man få beklædning i mange forskellige udgaver fra det helt
anonyme til det helt spraglede. Som regel har sportsmaskineførere da i det
mindste sikkerhedsudstyret i orden. 90% af alle Harley-ejere (og andre
chopperejere for den sags skyld), har abslolut ikke udstyret i orden. Et par
jeans og en T-shirt er åbenbart nok for de fleste HD ejere. Dette er da dybt
hazarderet! Sorry, men det fatter jeg altså ikke. Også selvom det går langsomt
på en Harley.

> [...]
> billigt (LOL) og driftsikkert transportmiddel i stedet for at tage toget på

Hvem siger jeg kører japansk MC? Jeg kører italiensk, men det har for såvidt
intet med sagen at gøre. Jeg bruger ikke min MC til daglig transport, men kun
til sjov på snoede landeveje, og lidt touring i ny og næ.

> Come on - dont give me that. Alle mennesker kikker efter mc'er og alle
> mc'kører elsker det - uanset om man vil indrømme det eller ej.

Det har meget lav prioritet hos mig, men tilsyneladende er det meget vigtigt
for dig.

> Fordi uanset hvilket mærke man køre på så er frihedsfornemmelsen og vinden i
> ansigtet (nåe, nej - du bruger jo fullface...) jo det som vi alle lever for.

Hvem siger det?

> [...]
> de bare at bevise at de er meget dygtiger til at køre mc end os andre der

Ingen kommentar...

> Nå, nok om det. Jeg gider ikke starte en ny religionskrig - jeg har jo en HD
> jeg skal forsøge at starte...

God fornøjelse

> Hygge fra Jens
> HD 1200 1960 (med kickstart...støn!)

Jacob
Aprilia RSV Mille

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-09-02 16:31

>Næ. Der er rigeligt tredjepartsproducenter, der gør det muligt at
personliggøre
>næsten alle japanske og italienske MC´er.

Du har helt ret - og alligevel tager du helt fejl. Forskellen her, er ikke
om man kan få en eller anden stump til din motorcykel, for det kan man -
ihvertfald de stumper du har brug for. Forskellen er at _enhver_ lille bitte
ting på en HD kan fås uoriginalt, og ofte i 10 forskellige fabrikater så man
kan vælge det design, den kvalitet, den ydelse og den pris man synes bedst
om - udbuddet er simpelthen 5-10 gange større. Men det er jo ligegyldigt for
dig, hvis du er tilfreds med det udbud der er.

>Hva´ helv.... kan man bruge en HD til, når men bedst kan lide, at køre
>sportsligt på de små snoede landeveje? Eller på bane?
>Til dette formål er en HD komplet ubruglig. De er både langsomme og tunge.

Jep, HD laver cruisere og touringcykler, ikke sport. Men det sammenligner vi
da heller ikke, vel?

>Og hvad skal man bruge en HD til, når man synes den er grim?

Så skal man naturligvis ikke vælge sådan en. Men hvorfor skriver du det? Man
kunne få den tanke at dit svar er en slags penismisundelse, fordi det
stråler ud af Jens' indlæg at han er overordentlig glad for sin motorcykel -
sådan er det nu, nogle har et tættere forhold til deres motorcykel end
andre.

>Alt det der
"lonely-cowboy -rider-ind-i-solnedgangen-mand-og-maskine"-pladder
>giver jeg altså ikke meget for. Det virker bare alt for påtaget.

Tilsvarende finder jeg lidt at alle de der sportsmaskine-ryttere der kører
rundt på motorcykler der på bane ville kunne køre _helvedes_ hurtigt, men
som alligevel aldrig får noget gas undtaget når det går ligeud, er lidt
pinligt. Lidt for meget wannabe. Men det siger jeg ikke højt, der er jo
ingen grund til at fornærme folk man ikke engang kender

> [...]
hvis
>man virkelig har brug for den opmærksomhed motorcyklen giver?

Og precis det samme ville du kunne høre mig sige om sports-cyklisterne, hvis
jeg blev fuld nok.

>Hele chopper-conceptet (inkl. Harley, Yamaha m.v.), går i mine øjne ikke ud

>andet, end at blive set på...

Ahhh, det er her misforståelsen ligger begravet!

Rittig

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 19-09-02 19:08

Claus Rittig wrote:

> [...]
> om - udbuddet er simpelthen 5-10 gange større. Men det er jo ligegyldigt for
> dig, hvis du er tilfreds med det udbud der er.

Korrekt -helt tilfreds.

> Jep, HD laver cruisere og touringcykler, ikke sport. Men det sammenligner vi
> da heller ikke, vel?

Næ, men efter at have læst Jens´ indlæg, får jeg det indtryk at HD´er er det
eneste rigtige. Og det lyder jo som det helt rigtige for ham, men ikke for mig.

> [...]
> sådan er det nu, nogle har et tættere forhold til deres motorcykel end

Penismisundelse? Det har intet med det at gøre. Jeg synes da det er herligt for
Jens, at han er glad for sin MC. Jeg er sikkert lige så glad for min. Men
pointen med mit indlæg, var egentigt, at gøre opmærksom på ,at HD ikke er det
eneste sagliggørende her i verden for alle.

> [...]
> pinligt. Lidt for meget wannabe. Men det siger jeg ikke højt, der er jo
> ingen grund til at fornærme folk man ikke engang kender

Ja, det kan jeg kun give dig ret i.m Men nu gik Jens´ indlæg jo på Harley´er.
Mht. til mig selv, så se evt. mit svar til Jens. Bare rolig, Apriliaen får nok
gas i svingende.

> hvis
>
> Og precis det samme ville du kunne høre mig sige om sports-cyklisterne, hvis
> jeg blev fuld nok.

Det er sådan set underordnet, hvilken type maskine man kører på. Bryder mig
ikke om personer, hvis hele ego hænger i maskinen. Ingen maskine -og hvad er
der så tilbage? Ja, ok. det lyder lidt hårdt, men så skulle det vist også være
skåret ud i pap

-Jacob

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-09-02 22:48

> [...]
er
> der så tilbage? Ja, ok. det lyder lidt hårdt, men så skulle det vist også

Og her er det så jeg fornemmer at du over-generaliserer, ved at antage at
alle HD kørerne er all image and no personality. Det er dels urimeligt, dels
forkert (siger min personlige erfaring mig). Men tilsvarende fordomme
florerer ganske fint blandt HD-kørerne rettet mod sports-mc kørerne. Hvis nu
minus + minus gav plus, så var det findt nok, men her i realiteternes verden
syns jeg at enhver fordom mod motorcykler bør bekæmpes - især hvis den oven
i købet stammer fra andre motorcyklister, og (kun) derfor blandede jeg mig i
denne tråd.

Rittig

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 20-09-02 08:52

Claus Rittig wrote:

> [...]
> forkert (siger min personlige erfaring mig). Men tilsvarende fordomme
> florerer ganske fint blandt HD-kørerne rettet mod sports-mc kørerne.

Hvis du nu lige læser mit indlæg een gang til, så vil du også støde på denne
sætning:

Fint nok, så.

-J.

Fra : Jens Didriksen

Dato : 19-09-02 23:14

> [...]
det
> eneste rigtige. Og det lyder jo som det helt rigtige for ham, men ikke for

Hov, hov - det har jeg vist aldrig sagt...

Jeg har blot forsøgt at beskrive for dig hvorfor nogle mennesker falder for
sådan en samling gammelt jern påsat en overdeminsioneret rystepudser. Jeg
har absolut ingen intention om at forsøge at omvende nogen - det er både
latterligt og spild af tid.

Omvendt syntes jeg dog også at det er interessant at se at andre mennesker
fordomme om det ene eller andet mc-mærke stdigvæk lever i bedste velgående

> [...]
det
> eneste sagliggørende her i verden for alle.

Jeg tror ikke der findes noget mc-mærke der kan leve op til alle de krav som
alle stiller - tror du...?

Derfor tvivler jeg også på at det var min hensigt. min hensigt var derimod
at forsøge at forklare for sådan nogle mennesker som dig at der udemærket
kan være MERE i at eje end mc end at kunne beherske den ude på den yderste
grænse. Bortset fra det køre jeg altså også selv temmelig frisk til på min
HD...

> [...]
er
> der så tilbage? Ja, ok. det lyder lidt hårdt, men så skulle det vist også

???

Jammen - hvis det er sandt, hvori ligger så forskellen på os to...?

Min mc er god til det ene og din til det andet, men hvem af os mener du har
det største egodrive: ham på krommonstret eller ham på den italienske
hingst?

Jeg tror ikke der er nogen forskel hvad det angår.

Personligt er jeg bedøvende lige glad med om folk savler eller holder sig
for ørene når jeg tøffer forbi. Jeg kan heller ikke bruge misundelse til en
skid. Det tog mig tre års hårdt (over)arbejde at få HD'en på gaden med
nummerplade på - betalt og det hele. Hvis andre virkelig VILLE det samme
nok, så kunne enhver gøre det. Men de fleste vælger noget andet her i
livet - ok med mig.

Mit ego hænger derfor i høj grad et sted - men det er ikke på min gamle
jernhest.

Hygge fra Jens

Fra : Jens Didriksen

Dato : 19-09-02 23:19

i øvrigt er jeg OVERHOVEDET ikke fanatisk - se blot på www.harleyluja.dk ...

Jens

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 20-09-02 08:30

Jens Didriksen wrote:

> [...]
> har absolut ingen intention om at forsøge at omvende nogen - det er både

Fair nok. Så er det mig der har misforstået.

> [...]
> grænse. Bortset fra det køre jeg altså også selv temmelig frisk til på min

Ja, som jeg har forstået på dig, føles det "frisk til" når man kører 100 km/t
på en Harley

> [...]
>
> Min mc er god til det ene og din til det andet, men hvem af os mener du har
> det største egodrive: ham på krommonstret eller ham på den italienske

Tjaa, jeg kan da kun fortælle ud fra mig selv, men mit ego har intet med cyklen
at gøre. Materielle ting ændre sjældent på størrelsen af mit ego (ups, nu er vi
vist på vej over i en dk.videnskab.psykologi-diskussion )

> Jeg tror ikke der er nogen forskel hvad det angår.
>
> Personligt er jeg bedøvende lige glad med om folk savler eller holder sig
> for ørene når jeg tøffer forbi.

Hmmm, det lød ellers ikke sådan på dit tidligere indlæg. Lad mig citere:
> [...]

> nummerplade på - betalt og det hele. Hvis andre virkelig VILLE det samme
> nok, så kunne enhver gøre det. Men de fleste vælger noget andet her i

Enig. Misundelse bryder jeg mig da heller ikke om -det gør de færreste vel.

Ciao,
Jacob

Fra : Mads Lund

Dato : 20-09-02 13:32

Det er faktisk den kanon fede diskusion den her.

Og det lugter lidt af religionskrig, så jeg trak i kamp uniformen for at
kaste mig ind i kampen. Men efter at have læst tråden igennem et par gange
er jeg kommet i tvivl om hvilken side jeg skal kæmpe på. For der er gode
mængder fornuft og rigeligt med pladder argumenter fra begge sider.

Først og fremmest er det vel relativt umuligt at diskutere smag. Det eneste
jeg kan bibringe er at dem som ensidigt holder til til én bestemt smags
retning snyder sig selv for de enorme oplevelser der ligger i
forskelligheden inden for mc verdenen (lidt af samme årsag vi var til whisky
smagning igår forskellighed fryder.

Så mit point er at de snæversynede mc'ister hvad end de så er kamikaze
piloter, traktor fører eller what ever er ......... tja snæver synede.
Forskellige situationer kræver forskelligt værktøj, og det er lidt umuligt
at diskurete hvad der er bedst, sjovest eller fedest. Nu mangler jeg selv en
chopper i samlingen, hvilket nager mig en anelse, så jeg må heller lade være
med at udtale mig i den sag.

Men ellers har vær sig mc genre sin charme.

Offroad/enduro/cross er enormt fysisk hårdt enormt svært og andrealin sus af
højeste caliper. Her snyder man virkelig sig selv for en oplevelse af fart
(med 60 kmt) spænding og frygt (jeg glemmer aldrig første 60° nedkørsel på
10 m længde) . Og desuden til meget billige penge.

Gadekørsel, tjo det var jo der det hele sådan næsten startede (fratrukket de
10 år der foregik på markerne) Og det er også fed underholdning at ture
rundt på de små sogneveje, eller med høj fart på tur et eller andet sted
hen. Men der er et par forhold som erfaringen har rykket på. Det er enormt
farligt, især hvis man skal have et godt kick ud af turen. Og sammenligner
man det med offroad eller RR så står risikoen ikke mål med udbyttet. Så der
er blevet skruet noget ned for blusset de sidste par år. En anden ting er de
mennesker man møder blandt "gade folket". De aner for største delens
vedkommende intet som helst om mc'ere, og faktisk har man på fornemmelsen at
de kun kommer i MC klubberne for at drikke bajere. Og det kan jo
selvfølgelig være meget hyggeligt at møde andre mennesker, men når nu det
gerne måtte have noget med mc'ere at gøre, så er det lidt nedtur.

Chopper folket deles i 2 retninger, Viragos vidner og bikere. "Virago" delen
fatter jeg ikke meget af. Og lader så dem være i fred, og håber de til
gengæld lader mig i fred. Biker folket har jeg der i mod meget til fælles
med. Omend jeg går mest op i performance tuning til tingene springer i
luften, så handler mc kulturen her meget om at gå 100% op i sin maskine,
ombygge forbedre, designe og på alle mulige andre måder sætte sit helt eget
præg på den "perfekte" maskine. Og det respekterer jeg. (forståelsen er
måske ikke helt den samme den anden vej)

RR er bare for sjovt. Men det er dyrt og relativt farligt. Og så er det
åbentbart politisk ukorrekt, da man bevidst har det sjovt på bekostning af
"befolkningens" ønske om ikke at kunne høre motorstøj. Og jeg tror generelt
at RR piloter (eller motorsports udøvere i særdeleshed) er de traffikanter
som åbent har erkendt at det offentlige vejnet er bygget til transport og
ikke til motorsport. Og derfor har konkluderet at det ikke er risikoen værd
at opdrive de nødvendige andrealin sus på de små sogne veje.

Så venner, lad være med at sidde i et hjørne og surmule over at der er en
der har kaldt din harly for en trillebør, eller din gsxyfz for en
opvaskebalje. Næ prøv nu det hele. Jeg ved at alle der gider bevæge sig til
ålborg er velkommende til at prøve kræfter med naturen. Og tag nu på en
trackday og prøv RR evnerne af (og oplev hvor meget bedre svingene på en
bane er) eller tøf en tur med touringfolket på de utallige turer der er til
kaffe barerne rundt omkring.

Mads Lund - alsidig mcist
8 cykler i garagen af samme årsag

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-09-02 13:45

On Fri, 20 Sep 2002 14:32:26 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:

<Snip det hele>

Kanon indlæg Mads,Selv var jeg for doven til at fyre sådan en smøre af
men hvis jeg havde gjort havde det lignet dit til forveksling )

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-09-02 14:33

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kanon indlæg Mads,Selv var jeg for doven til at fyre sådan en smøre af
> men hvis jeg havde gjort havde det lignet dit til forveksling )

Det havde mit også, der havde bare været færre stavefejl...

Rittig
(Sur over at jeg ikke var med til whisky-smagning)

Fra : Mads Lund

Dato : 20-09-02 15:46

> Rittig
> (Sur over at jeg ikke var med til whisky-smagning)

Jeg er oprigtig ked af at vi altid glemmer at invitere dig

Mads Lund, som efterhånden er blevet ædru igen.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-09-02 17:01

Mads Lund wrote ...

> Jeg er oprigtig ked af at vi altid glemmer at
> invitere dig

Jeg huskede det da til vores Temmelig Tossede TT Temadag.

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-09-02 20:07

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg huskede det da til vores Temmelig Tossede TT Temadag.

Ja, og der var jo også whisky... Okay, jeg kan godt lide jer alligevel.

Rittig
(Som skal ud at køre med tosserne imorgen. Og i overmorgen.)

Fra : Jens Didriksen

Dato : 20-09-02 19:59

> [...]
>
> Kanon indlæg Mads,Selv var jeg for doven til at fyre sådan en smøre af
> men hvis jeg havde gjort havde det lignet dit til forveksling )

Ditto her - jeg blev sgu' helt forpustet bare af at læse indlæget LOL!!

Jens

Fra : Jens Didriksen

Dato : 15-09-02 23:25

Snip...

> [...]
> - Nåja - I ved sikkert hvad jeg mener
>
> Søren
> - Bandit 600 (uden hovede-drejnings effekt :(

Søren: tillykke med din HD-oplevelse.

Jeg og mange andre har haft nøjagtig samme oplevelse som dig og nogle af os
har også taget konsekvensen og solgt alt lige fra modeltoget til de brugte
pornofilm for at kunne realiserer den amerikanske drøm (eller mareridt - alt
efter temperament...) og dermed ride ind i solnedgangen med maner.

At have den oplevelse som du har haft BEHØVER heller ikke koste små 400.000
kroner, hvis du til gengæld er villig til at ofre andet på lystens alter.

Du kunne jo som f.eks. undertegnede hoppe på et gammelt HD-projekt og med
tiden sætte den i en absolut brugbar stand og dermed have en ægte, stor HD
at glæde dig over og blære dig med ned ved stranden, uden af den grund at
blive totalt ruineret.

Dog skal du huske på at ejerskab af sådan en gammel rystepudser har sin
pris - i mere end en forstand...

F.eks. får jeg ondt i hele kroppen bare ved tanken om den Nordkaptur du lige
har været på på din Bandit - en tur som garanteret forløb smertefrit og uden
problemer. Bare jeg skal fra Horsens til Randers kræver det et pitstop for
at få indvoldene på plads.

Men som alt andet her i verden er det jo et prioritetsspørgsmål og til korte
afstand indenfor DK's grænser er den ok. Men ønsker du at beholde de
muligheder for at kunne bevæge dig hurtigt rundt i Skandinavien som
Banditten giver dig, ja - så er du nok trods alt bedre tjent med den MC du
har nu.

Vil du vide mere om HD kan du starte med www.hdc.dk eller www.harleyluja.dk
..

Hygge fra Jens
HD 1200 1960 (som iøvrigt er til salg: se www.harleyluja.dk )

Fra : vmx

Dato : 15-09-02 23:41

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse

> Bare jeg skal fra Horsens til Randers kræver det et pitstop for
> [...]

Hatten á, den er flot!!!!!, og helt ok.

men hvorfor et pitstop? er det motorrystelser ?
- som nævnt; jeg har "kun" prøvet en vrod... og der
var ikke noget, faktisk ingenting af nogetsomhelst....

Mvh
Robert

Fra : Jens Didriksen

Dato : 15-09-02 23:53

> Hatten á, den er flot!!!!!, og helt ok.

Takker

> men hvorfor et pitstop? er det motorrystelser ?

You bet...

Problemet er at motoren er boltet direkte i stellet sammen med alt det andet
der kræves for at kunne styre sådan et uhyre: styr, fodhviler, sæde m.v.

Stort set ingen steder som har med piloten at gøre er der anvendt
gummiophæng. Derfor ar du heller aldrig i tvivl om, om kræet nu også er
startet eller om motoren er gået ud - for nu at sige det mildt.

Men lyden... Ohhh, lá lá )

> - som nævnt; jeg har "kun" prøvet en vrod... og der
> var ikke noget, faktisk ingenting af nogetsomhelst....

Mjaaaeeejj - jeg giver dig sgu' ikke helt ret. Jeg har selv som en af de
første privatpersoner i landet ræst en 20 minutters tur på uhyret og den
køre sgu' meget godt - alt taget i betragtning.

At den ikke er 380.000 værd kan vi hurtigt blive enige i, for hvilken mc er
det? Jeg vil ikke engang give så mange penge for en Duke 998 eller hvor
langt de nu er kommet op i rækken.

Men som helt ny model i den genre hvor den skal konkurere er Yamaha XVS 1100
A Drag Star Classic koster det halve af sit Harley-Davidson
..Roden et hit. Og det skal du ikke bare tage mit ord for. den vandt som
bekendt testrunden mod Kawa's street rod og Hondas 1800cc monstercykel, ikke
sandt...

Hygge fra Jens

Fra : vmx

Dato : 16-09-02 00:07

> [...]
> gummiophæng. Derfor ar du heller aldrig i tvivl om, om kræet nu også er
> startet eller om motoren er gået ud - for nu at sige det mildt.

aha... sådan er det vel, men hvis man er klar over det, er det vel også ok

> [...]
> .Roden et hit. Og det skal du ikke bare tage mit ord for. den vandt som
> bekendt testrunden mod Kawa's street rod og Hondas 1800cc monstercykel,

jow.. korrekt.. meen
- hmmm hmmn... jeg synes nu ikke det er noget uhyre, nærmest fløjlsagtig
blid og
lettere søvndyssende...

måske fordi jeg køre på en vmax ( det er trods alt ikke nogen efterligning
af noget,
men nu kommer der helt sikkert alskens kommentarer alle mulige steder fra

Selv Hygge
Robert
- der ALDRIG vasker nummerpladen, bøjet eller ej, det må
være statens opgave.

Fra : Søren Dahl

Dato : 16-09-02 07:04

Mange tak for din medfølelse Jens, det er virkelig en fed kværn sådan
en HD - men jeg er mest til touring - så jeg bliver ved japanerne - og
forhåbentlig BMW 1100 GS - har kig på en lige i tiden til 120.000 -
har kørt 40.000 fra 95 - tror jeg måske slår til - ved ikke helt endnu
- banditten er heller ikke så ringe endda - meeeeen - jeg ved også
hvad DU helst ville have hvis du skullle vælge mellem BMW og Bandit -
ser jeg et stort GS på ryggen af dig ?????? *g*

Ogås til dig vmx - jeg har stort respekt for din v-max - har dog
aldrig haft held til at prøve sådan en (jo - en meget stille tur ned
af en "stille-gade" i første gear - øv) - men jeg tror oplevelsen
bliver noget ligende den samme som første gang jeg kørte en HD - v-max
er og vil altid være en kult-bike i mine øjen - måske endda i en endnu
højere grad end HD (v-max er jo enkeltstående - HD har mange
forskellige) - men der er jo heller ikke pga. køreegenskaber eller
komfort - men udelukkende på råstyrke og lyd ;)

MVH Søren

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 18-09-02 15:51

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> Snip...

> Dog skal du huske på at ejerskab af sådan en gammel rystepudser har sin
> pris - i mere end en forstand...

Og sjovt nok ender man oftest med at have et sæt umbracoer med i
lommen?????? og loctite

underlig effekt sådan nogen ting har

> [...]
uden
> problemer. Bare jeg skal fra Horsens til Randers kræver det et pitstop for

Hehe... du er endda priviligeret med en affjedring...

Når man kører stivstels HD fra 1942 (sådan da...) opdager man pludselig hvad
pengene man betaler i afgifter for sådan nogen dyr IKKE går til...

Næster per definition gør jeg hvad jeg kan for at undgå de inderste dele af
vesterbrogade i kbh og flere andre steder af den eneste årsag at man får
smadret ryggen pga huller bump og andet...

Og så skal man lige lægge den med rystelserne fra motoren oven i. Efter at
have kørt stor kbh tynd en hel dag, er det som om man er sulten, og kroppen
er i selvsving... summer i maven og musklerne...

Men smilet ved at have luntet fra en v-max et par gange i træk i
lyskrydsrace kan man ikke tage fra mig

> [...]
> muligheder for at kunne bevæge dig hurtigt rundt i Skandinavien som
> Banditten giver dig, ja - så er du nok trods alt bedre tjent med den MC du

'Bad Attitude' custom build by ehlers performance motorcycles...
nitten.dk/bike

Fra : anrs

Dato : 16-09-02 16:54

Søren Dahl wrote:
:: HEJ NG
::
[...]

Var der også og er meget forundret over deres udlånspolitik. En gut spurgte
om jeg ville have en tur - jeg sagde naturligvis "ja, tak". "Vi kører nu"
var den næste sætning. Én ville lige skrive mit kørekortnummer ned - men det
var tilsyneladne for langsommeligt, så fyren som skulle køre forrest ville
bare opbevare kørekortet i lommen. Ikke nok med det, var det også for
besværligt - det kunne jeg da selv beholde. Så sagt, så gjort. En tur gennem
Randers på en Harley Davidson til 400.000,- uden nogen vidste hvem jeg var.
Jeg er forundret.

anrs
Triumph Sprint RS

Fra : Jens Didriksen

Dato : 16-09-02 20:51

En tur gennem Randers på en Harley Davidson til 400.000,- uden nogen vidste
> [...]

Det har noget med tillid og respekt at gøre. Desværre nogle uddøende ord i
den verden de fleste af os bevæger os I.

Intet er så nemt som at misbruge andre tillid. Du valgte ikke at gøre det og
derfor fortjener du respekt herfra.

Ride on

Jens
HD 1200