|
| fuck....den vil ikke starte (Suzuki DR500) Fra : michelangelo |
Dato : 15-09-02 15:37 |
|
Hejsa, jeg er jævnlig gæst med min DR500, der altid er svær at starte når
den har stået nogle uger....normalt har jeg klaret det ved at sprøjte lidt
æter ell. lignende (spraydåse fra tankstationen) i luftfilteret.....men der
sker ikke det mindste denne gang.
Har affedtet motoren, da den spilder en del olie, og en kammarat en gang
bildt mig ind at strømmen kunne løbe "udenom" hvis der var for meget skidt
på.
Har endvidere skiftet tændrørene der var helt sorte.
Har fyldt batteriet op og fjernet ir fra polerne der var helt grønne.
Har checket luftfilter.
Har ikke prøvet at løbe den igang, da det gennem de sidste 6 år ikke er
lykkedes mig nogensinde....og jeg har prøvet mange gange....desuden skaber
min forbremse en god modstand....så den er ikke så let at trække pt.
Har prøvet at chekke om der er nogen gnist, men er ikke helt sikker på
hvordan man gør.
Jeg skruede tændrøret ud og placerede det på motorblokken, og kickede alt
hvad remmer og tøj kunne holde...kunne ikke få øje på en gnist, men det var
osse dagslys. Er det sådan man gør?
Er der nogen forslag til hvad jeg ellers kan prøve for at få liv i cyklen.
Mvh Lasse
| |
Jake (15-09-2002)
| Kommentar Fra : Jake |
Dato : 15-09-02 17:21 |
|
"michelangelo" <essalj@bigfoot.com> wrote in message
news:3d84aea0$0$66747$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa, jeg er jævnlig gæst med min DR500, der altid er svær at starte når
> den har stået nogle uger....normalt har jeg klaret det ved at sprøjte lidt
> æter ell. lignende (spraydåse fra tankstationen) i luftfilteret.....men
der
> sker ikke det mindste denne gang.
>
> Har affedtet motoren, da den spilder en del olie, og en kammarat en gang
> bildt mig ind at strømmen kunne løbe "udenom" hvis der var for meget skidt
> på.
>
> Har endvidere skiftet tændrørene der var helt sorte.
> Har fyldt batteriet op og fjernet ir fra polerne der var helt grønne.
>
> Har checket luftfilter.
>
> Har ikke prøvet at løbe den igang, da det gennem de sidste 6 år ikke er
> lykkedes mig nogensinde....og jeg har prøvet mange gange....desuden skaber
> min forbremse en god modstand....så den er ikke så let at trække pt.
>
> Har prøvet at chekke om der er nogen gnist, men er ikke helt sikker på
> hvordan man gør.
> Jeg skruede tændrøret ud og placerede det på motorblokken, og kickede alt
> hvad remmer og tøj kunne holde...kunne ikke få øje på en gnist, men det
var
> osse dagslys. Er det sådan man gør?
>
> Er der nogen forslag til hvad jeg ellers kan prøve for at få liv i cyklen.
Har du checket spændingen på batteriet?
Dine sorte tændrør, var de sorte på en olieglinsende måde eller sorte på en
sodagtig måde?
Hvis din fodbremse skaber så meget modstand burde du nok checke/rense den.
Hvis din maskine taber så meget olie som du indikerer så burde du jo nok
finde årsagen, for hvis det er en pakning så kunne årsagen til dine
problemer være dårlig kompression!.
/Jake
| |
Claus Rittig (15-09-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 15-09-02 19:33 |
|
"michelangelo" <essalj@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3d84aea0$0$66747$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg skruede tændrøret ud og placerede det på motorblokken, og kickede alt
> hvad remmer og tøj kunne holde...kunne ikke få øje på en gnist, men det
var
> osse dagslys. Er det sådan man gør?
Ja, men gnisten kan være meget svær at se i dagslys - har du ikke et skur
eller lign. hvor du kan lukke lyset lidt ude? Der skal være en kraftig BLÅ
gnist, en lille gullig ting er ikke nok.
Resten har Jake så glimrende svaret på.
Rittig
| |
Psycho Cowboy (15-09-2002)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 15-09-02 21:20 |
|
> > Jeg skruede tændrøret ud og placerede det på motorblokken, og kickede
alt
> > hvad remmer og tøj kunne holde...kunne ikke få øje på en gnist, men det
> var
> > osse dagslys. Er det sådan man gør?
>
> Ja, men gnisten kan være meget svær at se i dagslys - har du ikke et skur
> eller lign. hvor du kan lukke lyset lidt ude? Der skal være en kraftig BLÅ
> gnist, en lille gullig ting er ikke nok.
> Resten har Jake så glimrende svaret på.
________________________________
Hvis du er i tvivl, så tag godt fat om tændrøret med hele håndfladen og træd
alt hvad du kan...
Det skal lige siges at denne metode kræver nosser af den helt store kaliber,
men man er ikke i tvivl, om der er gnist, eller ej!
Psycho Cowboy
Babygixxer
| |
Claus Rittig (16-09-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 16-09-02 07:21 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d84ead9$0$11459$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvis du er i tvivl, så tag godt fat om tændrøret med hele håndfladen og
træd
> alt hvad du kan...
> Det skal lige siges at denne metode kræver nosser af den helt store
kaliber,
> men man er ikke i tvivl, om der er gnist, eller ej!
Tilgengæld er metoden ikke meget værd, for man kan ikke afgøre om der er
gnist nok til at starte motoren...
Rittig
| |
Jake (16-09-2002)
| Kommentar Fra : Jake |
Dato : 16-09-02 15:29 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3d85e079$0$66829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tilgengæld er metoden ikke meget værd, for man kan ikke afgøre om der er
> gnist nok til at starte motoren...
Ikke noget værd??? Jeg er sikker på at den god til at fjerne vorter med
/Jake
| |
Claus Rittig (16-09-2002)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 16-09-02 15:44 |
|
"Jake" <jake@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:3d85e9ec$0$64150$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> news:3d85e079$0$66829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Tilgengæld er metoden ikke meget værd, for man kan ikke afgøre om der er
> > gnist nok til at starte motoren...
>
> Ikke noget værd??? Jeg er sikker på at den god til at fjerne vorter med
Nåja, og til at få det sidste ud af en Classic Hvede...
Rittig
| |
Psycho Cowboy (16-09-2002)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-09-02 17:26 |
|
> Nåja, og til at få det sidste ud af en Classic Hvede...
________________
Ha ha.... spild af gode kickstarterkræfter efter min mening!
Sorry Tuborg... ku ik la vær!
Psycho Cowboy
| |
Mads Stetter (16-09-2002)
| Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 16-09-02 22:04 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d860595$0$11462$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Nåja, og til at få det sidste ud af en Classic Hvede...
> ________________
>
> Ha ha.... spild af gode kickstarterkræfter efter min mening!
> Sorry Tuborg... ku ik la vær!
>
> Psycho Cowboy
LOL
Ja den bliver jo ikk bedre af det!
--
Mvh Mads Stetter (Som ikk syntes Tuborg hvede har noget som helst at gøre
med en rigtig hvede øl)
RF400R
| |
Armand (15-09-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-09-02 21:34 |
|
michelangelo <essalj@bigfoot.com> skrev i en
news:3d84aea0$0$66747$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa, jeg er jævnlig gæst med min DR500, der altid er svær at starte
når
> den har stået nogle uger....normalt har jeg klaret det ved at sprøjte
lidt
> æter ell. lignende (spraydåse fra tankstationen) i
luftfilteret.....men der
> sker ikke det mindste denne gang.
Bensin bliver meget hurtigt for gammelt når det henstår i svømmerhuset,
derfor sikkert også årsag til at du tidligere har måttet ty til
startspray.
At spray'en ikke er tilstrækkelig længere skyldes måske en kombination
af at den døve bensin drukner dine tændrørog er det NGK'ere har de svært
ved at kapere dét!
Tøm svømmerhuset og få derved friskt bensin fra tanken i karburatoren,
og brug fremefter det trick inden(!) første startforsøg efter en længere
stilstandsperiode.
Og prøv at finde ethvert andet tændrør end NGK til DR'eren!
--
Armand.
| |
michelangelo (16-09-2002)
| Kommentar Fra : michelangelo |
Dato : 16-09-02 07:08 |
|
Tak for svarene vener - så har jeg lidt at arbejde med igen.
Mvh Lasse
| |
|
|