Søhøjlandet`s TT 2002
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 14-09-02 22:54

Hej NG

Var til til Søhøjlandet`s TT i dag. ;>)
Første gang i 5 (fem) år at jeg har været til noget ræs, det var godt at
lugte lidt 2-taktsolie igen.
Fik kørt ca. 400 km på Duc`en, og fandt udaf at den ikke er slem at køre
lidt længere ture på, men man får ondt i r.... efter ca. 150 km uden stop,
økonomiske er den også ved en snit hastighed på ca. 130 km/t går den over 20
km/l, den NX650 Dominator jeg fulgtes med havde et snit på ca. 15 km/l.

Selve ræset foregik på afspærret offenlig vej, ved Dover Kirke ikke langt
fra Ry. Vejene var ikke bredde, dem kan man da ikke køre ræs på, var min
første indskydelse, men det gik meget godt skulle det senere vise sig.

Der blev kørt i 4 klasser, med 2 heat til hver.

- Klassisk 0-500 cm3, mc`er ældre end 1973.
Første Heat var rigtig godt med en rigtig god kamp om 1-3 pladsen, især
lagde man mærke til en BSA uden kåbe med en chauffør i grøn læderdragt, den
ligende noget til at køre søndagstur på, men sådan blev den bestemt ikke
brugt ;>), der var kamp til målstregen. Godt ræs.
Andet Heat var ikke ligeså spændende, da omtalte BSA udgik, min makkere og
jeg havde ellers glædet os til at se denne BSA i aktion igen.

- Moderne 0-500 cm3, 2 takts racere (250 ccm) og 2/4 takts Motad cykler.
2 gange godt ræs, med Jørgen Vendelbo (Honda RS250) som vinder begge gange.
Især var det imponerende hvor godt Motad cyklere kunne følge med (og enda
køre fra) de modere racere, bedste Motad cykel i begge heat kom på en 4
plads en Honda 2 takts 1.cyl. (500 ccm tror jeg) den havde ikke en chance på
langsiderne, men rundt i svingene og i acc. ud af samme der var den sgu
rigtig godt med. Sjovt at se.

- Standard 125 cm3, i denne klasse var der desværre kun 7-8 deltagere, hvor
der ikke var flere ved jeg ikke, der er da mange flere der kører i denne
klasse ikke ?.
Men alligevel var der god kamp om placeringerne blandt deltageren, synd der
ikke var flere med, hvis feltet havde været på 20-30 cykler så ville det det
havde været dagens bedste.

- Moderne over 500 ccm, her var det især 600 ccm R6/CBR/GSXR/ZX6R der blev
kørt på, men et par SP-1, GSXR750/1000, 916 samt en TRX850 i et FZR600 stel
? var der også (bedste lyd), her var der rigtig godt ræs i begge heat, begge
gange var der kamp mellem en R6 og SP-1 om første pladsen med R6 som vindere
begge gange, i andet heat røg SP-1`eren på røven lige da ham havde overhalet
R6`eren, damm......men der var stadigvæk godt ræs om 2-3 pladsen.

Alt i alt en god dag, med dejligt vejr og godt ræs. ;>)

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Glavind

Dato : 15-09-02 00:47

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> R6`eren, damm......men der var stadigvæk godt ræs om 2-3 pladsen.
>
> Alt i alt en god dag, med dejligt vejr og godt ræs. ;>)

Hejsa.
Helt enig, en god dag med dejligt vejr.
BSAen med den grønne dragt havde fortjent bedre, den gik sgu godt.
Der var en masse engelske cykler på P. pladsen, hvor er I henne til daglig?
Kunne være rart at have nogle ligesinde at rulle en tur i det blå med.
Kommer selv fra Århus området.
Hilsen Glavind
BSA Lightning.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 15-09-02 10:04

On Sat, 14 Sep 2002 23:54:14 +0200, "D@n Dethlefsen"
<FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote:
>Var til til Søhøjlandet`s TT i dag. ;>)
>Første gang i 5 (fem) år at jeg har været til noget ræs, det var godt at
>lugte lidt 2-taktsolie igen.
[snip]
Jepper, det var ganske underholdende, jeg ankom desværre først ved
13:30 tiden da der liiige var et par mc'ere der skulle prøvekøres

>Selve ræset foregik på afspærret offenlig vej, ved Dover Kirke ikke langt
>fra Ry. Vejene var ikke bredde, dem kan man da ikke køre ræs på, var min
>første indskydelse, men det gik meget godt skulle det senere vise sig.

Det er et par ganske fine veje til ræs, selvom jeg også havde mine
tvivl da jeg så at der var 30 til start i moderne 500+ klassen -
kørerne så heldigvis ret ligeglade ud :)

[snip]
> [...]
>begge gange, i andet heat røg SP-1`eren på røven lige da ham havde overhalet
>R6`eren, damm......men der var stadigvæk godt ræs om 2-3 pladsen.

Hvor smuttede SP-1'eren?.. jeg så godt at han overhalede nr. 66 .. da
de så kom rundt igen lå han til vores store overraskelse nr 3 sidst..
og næste omgang var han helt væk.
Men det var herligt at se hvordan der blev kæmpet om 2-3 pladsen, 3
mand der kæmper om det sidste sving - der blev cyklerne altså presset
ret godt :) .. man kan så spørge sig selv om det var tilsigtet at
løfte baghjulet eller om det skyldes et par bump på vejen

>Alt i alt en god dag, med dejligt vejr og godt ræs. ;>)

Kunne ikke være mere enig
--
-jens

XJ600'88 uden støttehjul og ringklokke

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 15-09-02 10:27

> Hvor smuttede SP-1'eren?.. jeg så godt at han overhalede nr. 66 .. da
> de så kom rundt igen lå han til vores store overraskelse nr 3 sidst..
> og næste omgang var han helt væk.

I første 90 graders hjørne efter Start/mål (oppe på bakken) hvor vi stod og
så alle Heat nr.2, herfra var oversigten over banen god da man også kunne se
langsside nummer 2 samt det lille korte lige stykke før sidste 90 graders
hjørne.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-02 12:30

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev:

> Var til til Søhøjlandet`s TT i dag. ;>).........

Jeps, det var kanon godt vejr. Jeg nåede desværre kun at se de sidste to
klasser, så jeg gik glip af de gamle englændere :-/

> .....Alt i alt en god dag, med dejligt vejr og godt ræs. ;>)

Fuldstændig enig, det er noget nær den bedste måde at tilbringe en (½)
weekend på

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Tommy Roenn

Dato : 15-09-02 12:18

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

der
> ikke var flere med, hvis feltet havde været på 20-30 cykler så ville det

Grunden til vi ikke var flere deltagere i denne klasse (Vi plejer jo at være
30+ kørere til DM afdelingerne og typisk den sjoveste klasse at følge
grundet de mange tilmeldte og de tætteste kampe) er at banen i Ry er meget
farligt. Dette gør dog intet hvis man husker hvorfor man kører der, altså
som promotion for RR sporten, og det derfor er irrelevant hvem der vinder og
derfor bør man køre 100% sikkert så ingen kommer galt afsted.

Vi RR kørere kender dog vores begrænsninger (De fleste af os ihvertfald )
og jeg, som så mange andre, ved at hvis nogen kommer foran, tabes hovedet og
de skal hentes for enhver pris. Alt for farligt til netop gadeløb. Men vel
notop det faktum der gør os til typerne der bare vil vinde. Altså bedre at
melde fra end at ende i en bodiebag.

Men du kan se os alle til sidste afdeling af DM næste lørdag på løgstør
køretekniske anlæg (1100m lang, altså næsten som jyllandsringens 1450) hvor
vi netop er 30+ deltagere.

Tommy
#46 125std ob

Fra : Per Emborg

Dato : 16-09-02 22:01

"Tommy Roenn" <tommy@alphatech.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> derfor bør man køre 100% sikkert så ingen kommer galt afsted.

Det svar forstår jeg ikke, alle de andre kører kender da også risisi ved
sporten og det var da dælme da mere farligt at køre på 600-1000 ccm end 125
ccm og banen var jo godkendt ik!!
jeg tror at banen er for kedelig til 125 ccm ræser det er jo 4 langsider af
1 km med 4 højresving og ellers et par HOP

Den klasse i skulle køre i hed jo 0-500 ccm og så tror jeg ikke der vil være
så meget spænning

Per Emborg som havde sin nyombygget X-Eleven med i løbet men kørt af en kami

klip

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-09-02 22:27

Per Emborg wrote ...

> Den klasse i skulle køre i hed jo 0-500 ccm og så
> tror jeg ikke der vil være så meget spænning

Nix. Der var en separat 125 std. klasse, så de ikke skulle slås med
RS250'erne og alle motarderne

Desuden har jeg jo set Tommy i aktion og jeg kan udemærket forstå at
han ikke "tør"/vil køre gadeløb. Det er meget få steder på banen hvor
man ikke rammer noget hårdt hvis man vælter. Selvfølgelig er det ens
for alle, men Tommy vælger altså ikke at løbe den risiko - specielt når
man tager i betragtning at 90% af 125std feltet tager det dybt
personligt hvis de bliver overhalet

> Per Emborg som havde sin nyombygget X-Eleven med i
> løbet men kørt af en kami

....og den er fed - synes jeg ihvertfald

--
Mikkel

Fra : Per Emborg

Dato : 17-09-02 22:42

--
"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse
> Per Emborg wrote ...

> Nix. Der var en separat 125 std. klasse, så de ikke skulle slås med
> RS250'erne og alle motarderne
> klip

Ups jeg havde ikke set at der en STD 125 klasse med

> [...]
> for alle, men Tommy vælger altså ikke at løbe den risiko - specielt når
> man tager i betragtning at 90% af 125std feltet tager det dybt

Yep jeg er også lidt glad for resutatet , men den mangler sku lidt
affjerings muligheder foran
og for slet ikke at tale om udstødning normal er der 2 potter på vi havde
blændet det ene af og sat en muffe i hullet efter forgreningen og det dur
ikke bunden er hel væk
Jeg smider lige et par pic på dk .binaer.motor
> --
Per Emborg

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 17-09-02 08:43

Per Emborg wrote:

> Per Emborg som havde sin nyombygget X-Eleven med i løbet men kørt af en kami

Så godt din ombygget X-eleven, -hvorfor kørte du den ikke selv??

-Charlotte
(som skulle nå en færge hjem og derfor ikke fik sidste løb med øv!)

Fra : Per Emborg

Dato : 17-09-02 17:01

Jeg har ikke licens og jeg tør ikke køre gaderæs på den måde !!!!

Topfarten op af langsiden ved publikum var omkring 270 km/t på de store Mcer
, jeg ved ikke hvor meget den var på 125ccm men mon ikke 180-200 så der er
sku lidt mere der skal bremses ned på en 3-4 meter vej for at tage svingene
med ca 20 km/t og det er nok der uheldene sker

--
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-09-02 15:32

"Per Emborg" <mail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> 1 km med 4 højresving og ellers et par HOP

Ja, alle kender risikoen, men ikke alle har samme tærskel for hvornår det
bliver for farligt.

Personligt forstår jeg godt dem som bliver væk - se på omgangstiderne, der
er immervæk ikke meget forskel på de skader en kører får når han styrter ind
i noget solidt fra en 1000cc og en 125cc racer.

Mit store idol i den sammenhæng var Joey Dunlop. Han kendte også risikoen.
Hvad tror du han ville svare idag, hvis han kunne, på spørgsmålet: "Er det
risikoen værd?" Al ære og respekt til de som tør, men jeg er en af dem som
aldrig vil komme til at køre et TT.

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-09-02 07:47

D@n Dethlefsen wrote ...
> Hej NG
>
> Var til til Søhøjlandet`s TT i dag. ;>)

Det var vi også - fin dag!

> - Moderne 0-500 cm3, 2 takts racere (250 ccm) og 2/4 takts
> Motad cykler. 2 gange godt ræs, med Jørgen Vendelbo (Honda
> RS250) som vinder begge gange.

De motarder var sgu fede at se på. Specielt første heat var der
rigeligt gang i den i "opløbssvinget". Og størst underholdningsværdi i
Anders Blacha (?), der bare væltede gennem svinget både på indersiden
og ydersiden af RSerne. Nogen gange gik det godt, andre gange knap så
godt, men det var fedt at se på!

> ...en TRX850 i et FZR600 stel? var der også (bedste lyd),

Aha! Det var dét det var. Vi diskuterede den hele dagen, men kunne ikke
blive enige om hvad det mon kunne være.

Iøvrigt festligt at se GSXR1000eren blive shortshiftet hele vejen op i
5 for at undgå at ryge bagover

> Alt i alt en god dag, med dejligt vejr og godt ræs. ;>)

Bestemt!

--
Mikkel

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 16-09-02 14:06

> [...]
> blive enige om hvad det mon kunne være.
>

> Iøvrigt festligt at se GSXR1000eren blive shortshiftet hele vejen op i

Var der nogen der lagde mærke til de tre fyre der sad på nogle gamle
træstole og spiste brie-madder og drak øl?? De sad ud for starten og råbte
ukvemsord efter den enlige Ducati.

Pinligt optrin!!

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen...som elsker brie-madder med marmelade

Fra : Sune H. J.

Dato : 16-09-02 17:53

Det var et rigtig fedt løb synes jeg. En skam at Henning Larsen ikke rigtig
fyrede sin 916'er helt af (hvor blev han iøvrigt af efter 1. omgang i det
første løb?). Jeg tror iøvrigt at jeg så din 748'er på P-pladsen

Mvh. Sune

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 17-09-02 11:46

"Sune H. J." <shj@NOSPAMti.com> skrev i news:am5277$3as$1@sunsite.dk
> Det var et rigtig fedt løb synes jeg. En skam at Henning Larsen ikke
rigtig
> fyrede sin 916'er helt af (hvor blev han iøvrigt af efter 1. omgang i det
> første løb?).
snip lidt...

Han kørte bare ud i pitten, efter at have startet som den allersidste i
rækken.

--
MVH/kind regards Claus Ruglund Jakobsen
(cb750 f2 '77 + mvx250f '86 til salg http://hjem.get2net.dk/pso.dk )