Specs på Aprilia RS 125r
Fra : Anders Christensen

Dato : 14-09-02 13:31

Hejsa NG
Jeg har lige et par spørgsmål ang en RS 125r
1. Hvor hurtigt kan den køre (stabilt, ikke ekstremt)
2. 0-100, hvor hurtigt (hvis man er lidt kvik med gearne)

Mvh Anders Christensen
som skal til at tage pap så snart han har fået købt tøj :)

Fra : Anders Christensen

Dato : 14-09-02 13:33

Nåe ja, glemte selvfølgelig lige at skrive at den ikke skal være tuned over
de 34 hk da jeg så ikke må køre den på lille kort

Mvh Anders Christensen.

Fra : BoS

Dato : 14-09-02 15:52

> Nåe ja, glemte selvfølgelig lige at skrive at den ikke skal være tuned
over
> de 34 hk da jeg så ikke må køre den på lille kort

Læs i dette udmærkede online arkiv:
http://www.furnituretiger.dk/images/MC-Revyen/2000/Aprilia%20RS%20125%202000
..jpg

http://www.furnituretiger.dk/images/MC-Revyen/autoindeks.html (bør
bookmarkes)

mvh Bo

Fra : RpR

Dato : 14-09-02 22:07

> http://www.furnituretiger.dk/images/MC-Revyen/autoindeks.html (bør
> bookmarkes)

Vist ikke helt lovligt?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-02 12:47

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev:

> Vist ikke helt lovligt?

Du har sikkert heller ingen windows-licens, vel? Men du har da ret i at
det er lidt risikabelt, at have den liggende på en dansk server :-/

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : RpR

Dato : 15-09-02 20:22

> Du har sikkert heller ingen windows-licens, vel?

Jov, faktisk =) Der fulgte en XP licens med til den bærbare, ellers havde
jeg helt sikkert kørt Win95 endnu, vi er jo ikke pirat, vel?

> det er lidt risikabelt, at have den liggende på en dansk server :-/

Ja tak

Fra : Armand

Dato : 15-09-02 13:20

Anders Christensen <vladimirr@NOSPAMvladimirr.dk> skrev i en

> Mvh Anders Christensen
> som skal til at tage pap så snart han har fået købt tøj :)

Heeey!
Gaske fornuftig, omend utraditionel rækkefølge!!!

--
Armand.

Fra : Anders Christensen

Dato : 16-09-02 10:02

Armand:
Min kæreste og svigerfar slår mig ihjel hvis jeg kører galt og slår mig
ihjel mens jeg tager kørekort, eller når jeg har fået det...
Og så har jeg desværre set eksempler på hvor galt det jo desværre kan gå,
selv med relativ lav hastighed og meget grovkornet asfalt, så det vil jeg
gerne undgå :)

Mvh Anders Christensen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 16-09-02 15:02

"Anders Christensen" <vladimirr@NOSPAMvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv med relativ lav hastighed og meget grovkornet asfalt, så det vil jeg

Hej Anders,
Som Armand siger, så er det en rigtig fornuftig holdning, du har til
mc-sikkerhed, men det skal nu ikke forhindre dig i at begynde at tage
mc-kortet. De fleste (hvis ikke alle) køreskoler har tøj m.m. til låns, så
bare sørg for at finde en skole med noget fornuftigt tøj.

Selvfølgelig ville det optimale være at bruge dit eget tøj, f.eks. med en
hjelm som du VED, ikke er blevet tabt på gulvet, og det er ikke altid lige
lækkert at benytte handsker og tøj, som lugter af andres sved, men bare se at
komme igang.
- Det er bare det fedeste, at komme ud og køre!!!

--
mvh. Claus Rolsted - motorcyklist uden motorcykel
Pt. Vespa ET2 møvert-style | MC-køreprøven bestået tirsdag den 13. aug.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-09-02 22:21

Claus Rolsted wrote ...
> De fleste (hvis ikke alle) køreskoler har tøj m.m.
> til låns, så bare sørg for at finde en skole med
> noget fornuftigt tøj.

Tjah. Jeg observerede ved flere lejligheder i sidste uge en (eller
flere) køreskole(r) hvor eleverne kørte i t-shirt, uden handsker, en
var i shorts og en anden i træsko uden hæl...
Så det kan godt være at de fleste køreskoler har lånetøj, men det er
sgu ikke alle der bruger det.

Så der er da ihvertfald et par køreskoler jeg *ikke* vil anbefale.

Derudover vil jeg give dig helt ret i at man som minimum bør købe sin
egen hat. Hjelme er ligesom nutellamadder - dem deler man ikke med
andre Og det er kun mig der må svede (og lugte) i min hjelm.

--
Mikkel

Fra : RpR

Dato : 17-09-02 06:20

> Derudover vil jeg give dig helt ret i at man som minimum bør købe sin
> egen hat. Hjelme er ligesom nutellamadder - dem deler man ikke med
> andre Og det er kun mig der må svede (og lugte) i min hjelm.

De køreskoler jeg kender har egne hjelme, og du må ikke bruge din egen da
der er kommunikationsudstyr i deres hjelme, og de er ikke ret glade for at
du flyttet skidtet over i din egen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 18-09-02 21:04

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> De køreskoler jeg kender har egne hjelme, og du må ikke bruge din egen da
> der er kommunikationsudstyr i deres hjelme, og de er ikke ret glade for at
> du flyttet skidtet over i din egen

De steder jeg har set/hørt om, spiller ovenstående ingen rolle. Hver elev får
en øresnegl i øret og en radioen i inderlommen.
Mon ikke også det ville være lidt dyrt, hvis alle køreskolens hjelme skulle
udstyres med radiomodtager?? (skolen jeg benyttede, havde 10-15 hjelme i
diverse størrelser)

--

mvh. Claus Rolsted - staaaaaaaadiiiiiiig motorcyklist uden mc

Fra : Claus Rolsted

Dato : 18-09-02 21:00

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah. Jeg observerede ved flere lejligheder i sidste uge en (eller
> flere) køreskole(r) hvor eleverne kørte i t-shirt, uden handsker, en
> var i shorts og en anden i træsko uden hæl...

Og hvad siger man så til det? *Tsk tsk tsk* De bliver klogere....
Faktisk lidt uansvarligt af kørelæreren IMO. Han burde vide bedre....

> (..) Hjelme er ligesom nutellamadder - dem deler man ikke med
> andre Og det er kun mig der må svede (og lugte) i min hjelm.

He he, good one. Den har jeg aldrig hørt før

--

mvh. Claus Rolsted - staaaaaaaaadiiiiig motorcyklist uden mc