Afkortning af kæde.
Fra : Robert Sørensen

Dato : 13-09-02 09:52

Hej

Jeg skal have afkortet min mc-kæde, men jeg mangler en kædeadskiller.
Er her en der ved hvad sådan en koster, og hvor jeg kan købe sådan en (bor i
75 omr i Jylland)?

På forhånd tak.

Mvh. Robert

Fra : Mads Lund

Dato : 13-09-02 11:22

> Jeg skal have afkortet min mc-kæde, men jeg mangler en kædeadskiller.
> Er her en der ved hvad sådan en koster, og hvor jeg kan købe sådan en (bor
> 75 omr i Jylland)?

Du kan købe en vinkelsliber i Jem&Fix til 95 kr + en hammer + en dorn så
skulle den sag kunne fikses.

Mads Lund

Fra : Henning

Dato : 13-09-02 11:39

> Jeg skal have afkortet min mc-kæde, men jeg mangler en kædeadskiller.

Jeg sætter en vinkelsliber skive på boremaskinen, fjerner det yderste af nitterne og vipper sidepladen af. En skiller, der kan klare en mc-kæde, er ikke helt billig.

#8^O Nu er det vel ikke en brugt kæde, der er slidt for lang, vel?

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 13-09-02 12:59

"Robert Sørensen" <res@h-daugaard.dk> wrote:

>Jeg skal have afkortet min mc-kæde, men jeg mangler en kædeadskiller.
>Er her en der ved hvad sådan en koster, og hvor jeg kan købe sådan en

Jeg har købt et kædeværktøj hos Hein-Gricke i Tyskland til omkring
70€. Det er selvfølgelig en slags penge, men det virker rigtig godt,
og kan også nitte kæden sammen igen.

I MC-nøglen findes der et kædespringer-værktøj på side 126 til 288,-
kroner. Det kan du sikkert finde hos en god del af de danske
mc-forhandlere.

Og så er der naturligvis "Mads Lund-metoden" med vinkelsliber eller
fil, dorn og hammer.

--
..: Kåre Nejmann :.
Mobil 25765905

PS. Hvis du kan komme en tur omkring Djursland i weekenden, så skal vi
nok få "klippet" den kæde.