SPM: Yamaha TDR125 - reservetank
Fra : ML

Dato : 11-09-02 12:24

Hvor stor er tanken/reservetanken på den maskine.

Kan man køre med bensinhanen stående på reservetank hele tiden således at
man tømmer tanken helt (eller næsten helt) hver gang. Jeg er lidt bange for
at reservebensinen står og bliver "dårlig".

ML

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-09-02 12:42

On Wed, 11 Sep 2002 13:24:14 +0200, "ML" <lars.fredenslund@get2net.dk>
wrote:

>Kan man køre med bensinhanen stående på reservetank hele tiden således at
>man tømmer tanken helt (eller næsten helt) hver gang. Jeg er lidt bange for
>at reservebensinen står og bliver "dårlig".

A' hva' ba' - er det er joke,eller er tanken på sådan en fætter
indrettet meget mystisk ?!? )

Normalt er tank/reserve jo et stort volumen blot med 2 forskellige
studser der suger i forskellig højde......

-M

Fra : Jens Arnfast

Dato : 11-09-02 13:18

On Wed, 11 Sep 2002 13:41:35 +0200, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:
[snip]
>Normalt er tank/reserve jo et stort volumen blot med 2 forskellige
>studser der suger i forskellig højde......

... og her gik jeg og troede at det var den 1½L colaflaske med benzin
man aldrig har med der var reservetank

... det var ihvertfald den oplevelse jeg havde fornyligt. Motor hoster
og lyder sjovt, skifter til reservetank, kører 1 km og samme sker..

Morale: har du en W-formet tank skal du ikke køre alt for friskt før
du bruger "reservebenzinen" selvom hanen ikke står på res

Bonus: man får lov til at flagre en lækker blondine ned og låne et par
liter fra hendes reservedunk

--
-jens

XJ600'88 uden støttehjul og ringklokke

Fra : wheeler

Dato : 11-09-02 20:58

Alligevel er der jo noget rigtigt i det manden spørger om....TDR'eren har en
tendens til at samle vand i tanken (dette plasmateriale giver en voldsom
kendens, når solen skinner)..

Jeg tømte 1 liter vand for et par måneder siden...

Da vand som bekendt er tungere end brændstof, er det ikke en dårlig idee at
køre tanken tom fra tid til anden

Wheeler

Fra : ML

Dato : 12-09-02 08:30

"Rart" at se at nogle personer i disse NG'er er ustyrlig klåge (åge).

Takker for de BRUGBARE svar og læner mig op af den teori at de øvrige indlæg
er tegn på kedsomhed.

ML.