Kædespray/olie der ikke sviner
Fra : Luffe

Dato : 11-09-02 07:48

Hej NG

Er der en som kender et godt mærke inden for kædespray/olie, der ikke
grisser fælg, skærm m.v. til. Jeg har hørt om noget der klister godt fast på
kæden, og ikke sprøjter rundt over det hele, men hvad hedder det
......hjælp......

Mvh Søren

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 11-09-02 08:16

"Luffe" <luffeguffe@net.dk> wrote in

> [...]
> grisser fælg, skærm m.v. til. Jeg har hørt om noget der klister godt
> fast på kæden, og ikke sprøjter rundt over det hele, men hvad hedder

Belray laver en skum der er utroligt god.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Luffe

Dato : 11-09-02 08:49

Til Simon

Tak for tipset. Hvor kan man købe det ?

Mvh Søren

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-09-02 09:47

Belray kan købes hos de fleste Yamaha forhandlere

--
Mvh.
Henrik

Fra : Søren Lindholt

Dato : 11-09-02 10:09

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> wrote in article
<almvrf$jko$1@sunsite.dk>...
> Belray kan købes hos de fleste Yamaha forhandlere

Og så det vigtigste: Spray senest 20-30 minutter før kørsel, ellers når
opløsningsmidlet ikke at fordampe. Allerhelst når du kommer hjem fra tur,
så er kædne dejlig varm og fordelingen af smøremidlet går som en leg...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-09-02 08:41

Måske tænker du på teflonprodukter, som tilgengæld smører kæden dårligt.

Spray lidt men tit, så synes jeg ikke det er det store problem.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 11-09-02 12:04

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Måske tænker du på teflonprodukter, som tilgengæld smører kæden dårligt.

Jeg vil gerne høre om dine erfaringer hér. Hvilke produkter har du brugt, og
hvorfor levede de ikke op til forventningerne?

Jeg har kørt med Profi Dry-lube på min knallert et stykke tid, og det ser ud
til at virke fint.

/Rune

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-09-02 13:09

Jeg prøvede det sidste år, på min ferie sydpå. Jeg måtte helt opgive at
bruge det efter 1600km og købe et almindeligt produkt. Jeg har aldrig smurt
min kæde så meget, og alligevel var den tør. Og efter en regnbyge var den
ræve-rød. Jeg smurte meget ved hver tankning, ca. for hver 200km. Den jeg
købte i Frankrig var en Motul, ikke at jeg kendte den på forhånd, jeg skulle
bare have noget andet, men det var betydeligt bedre.
Jeg havde købt det ved HG i Tyskland, men iflg. min forhandler, forkorter
teflon levetiden på kæden, da det smører dårligere, og jeg har hørt
tilsvarende fra flere andre.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Robert Sørensen

Dato : 11-09-02 13:41

Jeg har hørt om noget kædespray, som skulle være noget keramisk spray. Aner
ikke hvad det er, men skulle her sidde en som kender til denne type, vil jeg
gerne høre fra dig.

/Robert

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 11-09-02 22:45

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Jeg har aldrig
> smurt min kæde så meget, og alligevel var den tør.

Jae, det er jo en af _fordelene_ ved produktet
Du slipper for alt griseriet med olien.

> Jeg havde købt det ved HG i Tyskland, men iflg. min forhandler, forkorter
> teflon levetiden på kæden, da det smører dårligere, og jeg har hørt
> tilsvarende fra flere andre.

Så vidt jeg ved, så afhænger kædens levetid af hvornår leddene har strukket
sig tilpas meget til at være udskiftnings-tjenestelige.

Olien / teflonen smører blot mellem rullerne og tandhjulene - det har ikke
noget at gøre med at sidepladerne i et led bliver trukket længere!

Muligvis bliver o-ringene ikke smurt tilstrækkeligt. Er der nogen der ved om
det et tilfældet?

/Rune

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-09-02 16:30

"Du slipper for alt griseriet med olien"

Rust fra kæden sviner lige så meget, skulle jeg lige hilse og sige. Stel og
fælg var helt rødbrune efter 1600km. Olien skal først og fremmest også holde
O-ringene "våde", hvis de tørre ud, bliver de utætte og smøremidlet i ledene
forsvinder hurtigt. Og så slides/strækkes kæden hurtigt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 11-09-02 19:31

"Luffe" <luffeguffe@net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grisser fælg, skærm m.v. til. Jeg har hørt om noget der klister godt fast

> kæden, og ikke sprøjter rundt over det hele, men hvad hedder det

Jeg kan anbefale MAXIMA Chain Wax. Der er forøvrigt an anbefaling af
produktet www.dmcn.dk

Allan Bojesen