Dagens idiot...er mig :o(
Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 10-09-02 21:36

Hej NG.
Skulle lige ud at køre en tur i det gode vejr, men opdage så til min
ærgrelse, at jeg havde præsteret at smide min (eneste) nøgle til mc'en væk!
Har snakket med mekanikeren, og da skidtet (Honda cb 500) er ratlåst og hele
svineriet, kommer det nok til at koste ca. 1500,-, som dækker 1000,- til at
afmontere tændingslåsen, og 500,- til et firma der kan lave en ny nøgle ud
fra den
Lyder dette rimeligt for jer, og er der evt. andre alternativer? Kan man
selv kæmpe sig ind til tændingslåsen? Mekkeren nævnte noget med at man
skulle have sædet af, og så tanken etc. Lyder kompliceret, selvom jeg da har
en Haynes og rigeligt med tommelfingre.
Jeg bor i Århus, så hvis der er nogen der kender nogle fikse låsefirmaer i
omegnen, såå....
Med venlig hilsen
Anders O, der aldrig har brugt 1500,- på noget så tåbeligt....

P.S. Ja, det er min egen mc

Fra : Allan Bojesen

Dato : 10-09-02 22:05

"[8260]Anders Olesen"
<9822@NuHaaberJegIkkeDerErNogenDerHarEtDomaeneDerHedderSaadanHer.e.iha.dk>
skrev i en meddelelse news:3d7e579a$0$648$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> selv kæmpe sig ind til tændingslåsen? Mekkeren nævnte noget med at man
> skulle have sædet af, og så tanken etc. Lyder kompliceret, selvom jeg da

Jeg har kun prøvet det på min gamle CB7½, og der var det bare at afmontere
forlygten og skrue 2 bolte ud under den øverste gaffelbro. Ledningerne ender
i et stik der sættes i tændingslåsen. En ny tændingslås MED nøgler koster
ca. kr. 300,-.
Det med tanken og sædet fatter jeg ikke noget af??

> Jeg bor i Århus, så hvis der er nogen der kender nogle fikse låsefirmaer i
> omegnen, såå....

Prøv og ring til MC-Touring i Viby tlf. 86 28 25 44, de må kende en.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-09-02 06:43

> [...]
> ca. kr. 300,-.
> Det med tanken og sædet fatter jeg ikke noget af??

hmm, ny tændingslås til cb 500: 3000,- !
Jeg tror måske grunden til at man ikke bare kan gøre som du siger, som også
er det der står i min haynes, er at den er ratlåst?

> Prøv og ring til MC-Touring i Viby tlf. 86 28 25 44, de må kende en.

dem prøver jeg nok, så...
mvh
Anders O

Fra : Mads Stetter

Dato : 11-09-02 06:58

"[8260]Anders Olesen" <9822@e.iha.invalid> skrev i en meddelelse
> ender
> >

> hmm, ny tændingslås til cb 500: 3000,- !

I mc-nøglen koster den dyreste tændingslås til en CB500 273,- så der er da
et stykke op til de 3 tusiknd der!'

Kig evt. på http://www.mcbutikken.dk/ de har vist alle dele fra mc-nøglen i
deres online butik!

Held og lykke med det!

--
Mvh Mads Stetter
RF400R

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-09-02 07:02

> I mc-nøglen koster den dyreste tændingslås til en CB500 273,- så der er da
> et stykke op til de 3 tusiknd der!'

hmm, lyder noget bedre. Den er vel ikke original, så?
Skal lige siges, at det er en af de nye cb 500 (årgang 95), ikke de gamle
firecylindrede.

takker.
mvh
Anders O
CB 500, lidt for effektivt tyverisikret

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-09-02 05:37

"Allan Bojesen" <aboje@SLETpost9.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3d7e5e14$0$87287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> i et stik der sættes i tændingslåsen. En ny tændingslås MED nøgler koster

Sådan er det også på en 77 cb500

> Det med tanken og sædet fatter jeg ikke noget af??

Det er vrøvl, men let at afmontere

Ole

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-09-02 06:06

On Tue, 10 Sep 2002 22:35:57 +0200, "[8260]Anders Olesen"
wrote:

>Lyder dette rimeligt for jer, og er der evt. andre alternativer?

Har du noteret nøglenummeret er det simpelt at få lavet en ny,ellers
kan du muligvis få dette oplyst via Honda.

Prøv at forhøre dig hos Dani autonøgler,måske de kan hjælpe:

http://www.dani.dk/

-M

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-09-02 06:45

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har du noteret nøglenummeret er det simpelt at få lavet en ny,ellers
> kan du muligvis få dette oplyst via Honda.

hmm, nej. Har Honda måske dette stående udfra stelnummer?

> Prøv at forhøre dig hos Dani autonøgler,måske de kan hjælpe:
>
> http://www.dani.dk/
>
> -M

takker for input.
mvh
Anders O

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-09-02 09:51

On Wed, 11 Sep 2002 07:44:32 +0200, "[8260]Anders Olesen"
<9822@e.iha.invalid> wrote:

>hmm, nej. Har Honda måske dette stående udfra stelnummer?

Er ikke 100% sikker (heller ikke hverken 17 eller 87 %),men tilbage i
erindringens tågeland foresvæver det mig at det skulle kunne lade sig
gøre - prøv .Når først man har nr.'et og det vel at mærke er en
konventionel nøgle uden elektronik laver Dani en nøgle og sender
overalt i landet for omkring 100-150 kr.

-M
(Også dygtig til at smide nøgler væk,derfor har jeg altid mindst 2
kopier)

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-09-02 14:37

> [...]
> konventionel nøgle uden elektronik laver Dani en nøgle og sender
> overalt i landet for omkring 100-150 kr.

Har lige snakket med dem, de vil ikke udelukke de kan finde et eller andet,
så jeg krydser fingre.

> -M
> (Også dygtig til at smide nøgler væk,derfor har jeg altid mindst 2
> kopier)

Vi er nogen der kan det der
Mvh
Anders O

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-09-02 15:03

"[8260]Anders Olesen" <9822@e.iha.invalid> wrote in message

> Har lige snakket med dem, de vil ikke udelukke de kan finde et eller
andet,
> så jeg krydser fingre.

JUHU, hun har lige ringet tilbage med nøglenummer, så nu kommer det kun til
at koste mig 100,- til en ny nøgle. PYHA
Mange tak for hjælp og input til dem der svarede.
Mvh
Anders O

P.S. Morale: det gør ikke noget du er en idiot, bare du er heldig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 12-09-02 08:52

[8260]Anders Olesen <9822@e.iha.invalid> wrote in article
<3d7f4d07$0$11445$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> JUHU, hun har lige ringet tilbage med nøglenummer, så nu kommer det kun
til
> at koste mig 100,- til en ny nøgle. PYHA

Rettelse: 200,- til TO nøgler, så du slipper for vanskeligheder næste
gang...
--
Søren

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 12-09-02 13:23

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message
> [...]
> til
>
> Rettelse: 200,- til TO nøgler, så du slipper for vanskeligheder næste
Hmm, det ville jo betyde at jeg skulle lære af mine fejl....
Med venlig hilsen
Anders O