Specielt til Næstved - sejlere.
Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 09-09-02 20:29

Da jeg skal til firmafest på De Hvide Svaner i Karrebæksminde, overvejer jeg
at sejle til broen ved "Hjalen" og der spankulere til og fra festen. - Det
har flere praktiske fordele!

Ved kik på "Det levende Søkort" er der på ydersiden af broen 1,5 m vand og
jeg skal bruge 1,80m.
Kunne jeg liste mig ind alligevel, eller er det en sindsyg ide?
Er der i det hele taget værd at ligge ved broen og må man det?
Det hedder måske lystbådehavnen i Karrebæksminde i stedet for og en taxa?

For 41 år siden var jeg i yderhavnen i Karrebæksminde, så mit kendskab til
området er begrænset.

- men vi sejlere må jo prøve os lidt frem!!

vh

Jørgen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-09-02 23:11

Ehm... hvad synes du selv!!! hvis det alligevel skulle lykkes dig at få
1,80 ind på 1,50 meter vand... Tja, så vil jeg da gerne høre hvordan du har
båret dig ad....

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 10-09-02 05:39

On Mon, 9 Sep 2002 21:29:20 +0200, "Jørgen Andreasen"
<jamon@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>området er begrænset.
>
>- men vi sejlere må jo prøve os lidt frem!!

Hej Jørgen

GØR DET IKKE - dårlige broer og som du kan se på søkortet meget lavt
vand.
Yderhavnen i Karrebæksminde er lige blevet udvidet, lige over for den
gamle yderhavn (anden side af kanalen) en super havn, masser af plads
både til havnemanøvre og rigtig gode pælepladser.

Hilsen Bjarne

Fra : Bo Larsen

Dato : 10-09-02 08:14

Jørgen Andreasen wrote:
> Da jeg skal til firmafest på De Hvide Svaner i Karrebæksminde,
> overvejer jeg at sejle til broen ved "Hjalen" og der spankulere til
> og fra festen. - Det har flere praktiske fordele!

Prøv at ringe til De Hvide Svaner. De har egen anløbsbro.
--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 10-09-02 23:38

Bo Larsen > skrev i meddelelsen
<3d7d9ba0$0$27701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Prøv at ringe til De Hvide Svaner. De har egen anløbsbro.
> [...]

Tak Bo og Bjarne for Jeres svar.

Ved tlf. til Hotellet henviste de til Campingpladsen, hvor der p.t var
lukket for telefonen. - Ekspedienten viste, at der var en bro, men ellers
ikke noget. Men det er vel den bro, der er vist på kortet, som Bjarne
nævner ikke er egnet?

Tar' nok lige en tlf. til hotellets campingplads og tjekker! - Men
umiddelbart lyder det som om det hedder havnen.

vh.

Jørgen

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 12-09-02 19:10

Jørgen Andreasen skrev i meddelelsen
<3d7e7734$0$636$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

>Bo Larsen > skrev i meddelelsen
><3d7d9ba0$0$27701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

-----
Hotellets Camplads oplyser, at der ved den yderste del af broen er ca 1,7
meter vand, men at større både slet ikke må lægge til ved broen, da den er
skrønelig. - Max vist 23 fod og ikke over 600 kilo.

Tja Bjarne, du må være lokal og har ret.

Jeg besøger yderhavnen i stedet.

venligst

Jørgen