Husk at spænde efter ....
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 09-09-02 17:30

.... Denne gang kan jeg ikke give et værksted eller Aprilia skylden, for det
er mig selv der havde skiftet bremseklodserne for ~5000km og 1/2 år siden og
jeg kan ikke lige huske hvornår jeg sidst har spændt den bagerste kaliber
efter ...

Dvs jeg har >knækket< den bagerste bremsekaliber - hvilket ikke var nogen
særlig sjov oplevelse da det selvfølgelig skete på vej rundt i et sving hvor
jeg måtte kaste ankeret pga. nogle store sten. Jeg ramte nogle af stenene og
skal ikke kunne sige om det at de måske har slået op mod bremsekive/kaliber
har været medvirkende årsag men resultatet var ihverfald at kaliberen er
knækket og at begge bolte var "løse" - Umiddelbart er min konklusion at den
øverste bolt må have været løs og at den nederste først blev løs da den del
kaliberen sad alene tilbage ...

Nå ja - så gad jeg ikke vente på vejhælp så jeg pillede resterne af
kaliberen af, tømte det sidste bremsevæske i grøften og stripsede den "af
vejen" og kørte de ~50km hjem i torsdags. Idag kom så en ny brugt kaliber
med posten som jeg lige har monteret og er kørende igen - efter at have
spændt _alle_ bolte efter.

/A

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-09-02 17:58

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote
<snip>
> efter at have spændt _alle_ bolte efter.

Hvilket minder mig om at jeg skal have spændt toppakningen på
Apriliaens cylinder...

Iøvrigt heldigt det ikke gik dig værre - det kunne da ha' blevet et
værre rod!

--
Mikkel

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-09-02 18:19

> Iøvrigt heldigt det ikke gik dig værre - det kunne da ha' blevet et
> værre rod!

Yep - jeg er 7-9-13 endnu ikke gået på røven pga en "teknisk defekt" selvom
det har været for tæt på et par gange (hvoraf den værste var da motoren smed
olien ud på bagdækket, hvilket jeg opdager i et sving )

/A