Kontrol af motor i motorsejler
Fra : Keld Sørensen

Dato : 09-09-02 15:32

Kan der gives en checkliste for, hvad man skal 1) se efter eller
2) få skriftligt bekræftet FØR køb af brugt motorsejler med indenbords
dieselmotor - ny maling ser jo flot ud, men kan jo skjule meget !

mvh
Keld Sørensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-09-02 15:35

"Keld Sørensen" <KS@KS-DATA.DK> skrev i en meddelelse news:3d7cb024$0$188

> Kan der gives en checkliste for, hvad man skal 1) se efter eller
> 2) få skriftligt bekræftet FØR køb af brugt motorsejler med indenbords
> dieselmotor - ny maling ser jo flot ud, men kan jo skjule meget !

Hvis der er tale om en stor / dyr motor, ville jeg få en prof til at teste
den, måle kompression osv. De penge er givet godt ud, og er der noget galt
med motoren, tjener de sig nemt hjem ved nedslag i prisen..

Problemet med en diesel er, at selv om det er endog meget slidt, kan den
lyde og køre ganske tilforladeligt..

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-09-02 23:18

Tja... få en proff til at gennemgå båden... han ved lige hvad han skal se
efter, og om prisen står i forhold til bådens/motorens tilstand... endvidere
kan han måske også vejlede om hvilke større udskrivninger der står for
døren... det er jo ikke sjovt at købe en båd til 200.000 hvis der kort efter
skal invisteres 70.000 i f.eks. en ny motor, eller en osmose behandling etc.
så kunne man måske have købt en tilsvarende nyere eler større båd, for de
ekstra penge... så ofre de 4-5000 et sådan eftersyn koster...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-09-02 01:23

"Jan Rasmussen" <jr@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:alj6n0$6t5

> [...]
> så kunne man måske have købt en tilsvarende nyere eler større båd, for de
> ekstra penge... så ofre de 4-5000 et sådan eftersyn koster...

Er du gal, mand, det koster det da ikke

En bådkonsulent (f.eks. John Christensen) koster mellem 500 og 1300 kroner.
Et motoreftersyn burde kunne klares af en fagmand på 1-1,5 time.. hvilket
næppe bliver mere end 800 - 1000 kr.

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-09-02 16:49

Claus, som jeg læser indslaget, er der tale om at han vil købe en
motorsejler med inden bords motor...
Hvorfor jeg vil anbefale han for en konsulent til at gennemgå hele båden
incl. motor... og så er prisen vist ikke helt forkert...