Utæt benzinhane..
Fra : Jens Arnfast

Dato : 07-09-02 16:25

Akja, en af mine kammerater var i mandags ude for at slå græs med sit
bøttejern (GSX750F fra 1998) - måske ikke den smarte måde at slå græs
på for han nåede kun at slå 1 * 10 m .. jeg tror også han var glad
for min hjælp med at trække cyklen ud og få den startet igen

Der skete heldigvis ikke alverden med ham (slag på hoften og armen)
men alligevel nok til at jeg har haft nøglerne den sidste uge for at
tjekke om cyklen nu også stadig var ok - den havde ikke fået andet end
et par småridser.

Anyway, den tippede på venstre side og man kan på stellet se mærkerne
fra kåben som har været trykket ind. Når sådan en cykel vælter kan der
jo komme en smule benzin ud fra, for mig ukendte, steder. Derfor
tilskrev vi benzinduften cyklen havde fået fra benzin på indersiden af
kåben.

Idag flåede jeg så kåben af og vaskede den indvendigt, for der var jo
som vi havde gættet benzin der

Men, selve benzinhanen har også fået et tryk og lækker derfor en smule
(tør den ren og der hænger en pæn dråbe efter et minuts tid). Den er
både utæt der hvor dimsen man drejer på kommer ud og længere inde
under tanken. :-/

Skal der en ny hane til eller kan det klares ved at stramme et par
skruer og vikle lidt gaffatape om? Vi er på herrens mark og kunne godt
bruge lidt eksperthjælp fra denne fabelagtige gruppe

--
-jens
XJ600 og et stk lånt utæt bøttejern

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 07-09-02 16:44

Hej Jens

Nu er det jo svær at se præcist hvad der er sket. Det kan være svejsningen
til gevindet i tanken der har fået en læk, og så hjælper nok ikke gaffa
eller hæfteplaster. Man kan få noget "flydende aluminium" der er som
modelervoks og tørre meget hårdt op. Det duer osse under vand. Det kan måske
stoppe en lille revne (midlertidigt) indtil i kan få tid på værksted - hvis
der skal svejses.

Det samme gælder hanen - og der er jo i småtinsafdelingen så meget kan være
sket - osse det er svært at se, men et nyt pakningssæt er let at få fat på
fra f.eks. Max - så det var da værd at prøve om det er pakningerne der skal
skiftes. Det ville da være lettest.

Nu ved jeg jo ikke hvor græsplænen ligger - men er det i omegnen af KBH så
har jeg det føromtalte modelervoks og byder da gerne på en klat! Det eneste
sted jeg har set det er hos louis.de - så at skaffe det derfra kan have
lange udsigter.

mvh

Hans

Fra : Jens Arnfast

Dato : 07-09-02 16:55

On Sat, 7 Sep 2002 17:44:24 +0200, "Hans L. Baldrian"
<Baldrian@get2net.dk> wrote:
> [...]
>fra f.eks. Max - så det var da værd at prøve om det er pakningerne der skal
Hmm, tror lige jeg render i garagen og fjerner tanken, så er det
nemmere at bedømme hvor problemet er - så kan man jo håbe på at det
kun er pakninger der skal skiftes

> [...]
>sted jeg har set det er hos louis.de - så at skaffe det derfra kan have
Græsplænen var lige nord for Årslev uden for Århus, så det er en lidt
lang tur - men tak for tilbuddet :)

--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

Fra : Jens Arnfast

Dato : 07-09-02 18:34

Opdatering efter afmontering af tank:

Selve beslaget på tanken ser fint ud, ingen revner eller benzin
omkring det - derfor kan vi nok antage at det er ok.

Selve hanen lækker stadig, skruer på bagerste pakning strammet så ser
vi om det hjælper.

Man kan få hanen til at sige *pft* (lyden af luft ) når man trykker
ind på drejeren - er dette normalt? Det skal siges at tanken var
tiltet og der derfor ikke var benzin ved indsugningen inde i tanken.

--
-jens

... jeg forstår nu hvorfor gsx750'eren har fuldkåbe

Fra : wheeler

Dato : 09-09-02 22:08

[Klip bla. bla..]

..... har også fået et tryk og lækker derfor en smule
(tør den ren og der hænger en pæn dråbe efter et minuts tid). Den er
både utæt der hvor dimsen man drejer på kommer ud og længere inde...

(Fnis ))
Er det ikke det vi rammes af når vi fylder 70 - det hedder vist
inkonsistens,
Hvad med et rep-kit (det fås blandt andet hos www.sayjes.dk)??

Wheeler

Fra : Jens Arnfast

Dato : 10-09-02 09:47

On Mon, 9 Sep 2002 23:08:11 +0200, "wheeler" <bernhard_wheeler[remove
this]@hotmail.com> wrote:
[snip]
>(Fnis ))
>Er det ikke det vi rammes af når vi fylder 70 - det hedder vist
>inkonsistens,

Tjooooe, jeg håber bare ikke at min indtræder pga et kraftigt slag

>Hvad med et rep-kit (det fås blandt andet hos www.sayjes.dk)??

Umiddelbart kan der ikke fåes reperationskits til så ny en model,
hermed ikke sagt at et kit til en tidligere model ikke vil kunne
bruges.

Men, problemet blev løst igår - fik skiftet en ganske kvæstet o-ring i
hanen. Slaget gav den bare dødsstødet.

... forøvrigt masser af tak og ros til Niels Sejr som så sig tid til at
fikse det for mig (nu var knallerten jo også strippet for alt der
ligner kåbe så det var ikke så besværligt )

Fra : wheeler

Dato : 10-09-02 10:13

> Men, problemet blev løst igår - fik skiftet en ganske kvæstet o-ring i
> hanen. Slaget gav den bare dødsstødet.

Mon ikke o-ringet havde fulgt med rep-kittet. Jeg forstår ikke at der ikke
kan fås rep-kit til din model, bare fordi den er af nyere årgang!
Men det var da godt at der kunne fås pakninger til en så ny model

Wheeler

Fra : Jens Arnfast

Dato : 10-09-02 14:30

On Tue, 10 Sep 2002 11:13:07 +0200, "wheeler" <bernhard_wheeler[remove
this]@hotmail.com> wrote:
>Mon ikke o-ringet havde fulgt med rep-kittet. Jeg forstår ikke at der ikke
>kan fås rep-kit til din model, bare fordi den er af nyere årgang!
Måske de regner med at de først begynder at gå i stykker om et par år
Men begge forhandlere jeg havde fat i samt mc-nøglen benægter at
et sådant sæt findes

>Men det var da godt at der kunne fås pakninger til en så ny model
Hvis en spade er en spade er en o-ring vel en o-ring ..

Fra : Ole Baun

Dato : 10-09-02 21:58

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (Fnis ))
> Er det ikke det vi rammes af når vi fylder 70 - det hedder vist

Det nu tror jeg ikke det hedder.
inkonsistens subst. -en, -er, -erne 1. mangel på sammenhæng i en tankegang
el. et forløb = INKONSEKVENS , KONSISTENS

Måske snarere:
inkontinens subst. -en 1. manglende evne til at holde på urin el. afføring,
lide af inkontinens

Selv om jeg ikke rigtig kan få det til at gi´ mening at:
"Den er både utæt der hvor dimsen man drejer på kommer ud og længere
inde..."
Men det er da fint hvis man kan få rep-kit

Ole Baun