Den måde du kan finde ud af om du må skifte dine bolte ud med rustfri er via
manualen at aflæse hvilket moment du skal spænde boltene med, derefter kan
du via der hvor du vil købe rustfri stål bolte spørge om hvilket moment
disse skal spændes med. Dette er vel den enkleste måde.
Eller du kan via de kendte momenter for de forskellige dimensioner bolte
i tabeller aflæse hvilken type bolte de er, og derved finde ud af om rustfri
stål bolte er gode nok.
Eller hvis det er mærkede bolte, hvad jeg tvivler på, har du jo data du
kan brug til at finde ud af om rustfri er ok. Af klassiske mærkede bolte har
vi f.eks. dem med 8.8 på bolte/møtrikker fortællende at bolten knækker når
den belastes med mere end 8*100 = 800 N/mm^2 (pr. kvadrat millimeter) og
flydespænding =,8*8*100 = 640 N/mm^2.
Mvh. Gert Thorgersen
Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ald1i7$9dm$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG
>
> Nå, men jeg bed idag i det sure æble, og begyndte at skille DR'en ad, så
jeg
> kan finde ud af hvor helvede den tand stammer fra i min motor.. jeg har
ikke
> fået min motor af endnu, fordi da jeg skulle tage den 3. motorhold bolt ud
> og jeg tog til knækkede min 14ner top !!!
> nå men potten fik jeg af og skillede den ad af ren nyskerrighed.. og der
> var kun en lille håndfuld potte uld tilbage.. hvad hulen bruger man til at
> fylde en potte med ? kan alm rockuld gøre det ? eller hvad med et
brandtæppe
> ?? eller skal man ha speciel uld ? og hvor fås det ? og hvad koster det ?
>
> Jeg tog mine to sider af motoren først, kunne jo være et tandhjul derfra
der
> var dødt, men æv nej, hele motoren skal ud og skilles ad ;o(
> Men de bolte der holder motoren sammen, må jeg udskifte dem med rustfrie
> bolte.. her var en diskution om rustfrie bolte på et tidspunkt.. hvad
endte
> den med ??
>
> --
> Mvh
> Morten
> Golf II GTI ---
http://golf2.dk
> GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !**
http://StarChild.dk
> DR350SE -
http://StarChild.dk **splittet ad
)**
>
>