|
| Inddysning? Fra : Xavier |
Dato : 05-09-02 17:18 |
|
Hejsa!
Jeg er blevet foreslået at få foretaget en inddysning på min Suzuki
GS500E... men jeg er lidt MC n00b, så jeg forstår slet ikke hvad det går
ud på, og hvilke fordele jeg vil få ved det... men et eller andet må man
jo få for de 1000-1600 kr de ville ha for det, nogen der kan hjælpe og
fortælle lidt om det ???
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (05-09-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 05-09-02 17:34 |
|
Hvis den går for magert vil din motor tage skade på sigt. Men har du købt ny
udstødning eller lign. siden det skulle være nødvendigt. Det kan ikke tage
lang tid blot at få konstateret om den går som den skal.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Asger Steffensen (05-09-2002)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 05-09-02 20:36 |
|
"Xavier" <Xavier.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:RkLd9.54212$ww6.3966187@news010.worldonline.dk...
> Hejsa!
>
> Jeg er blevet foreslået at få foretaget en inddysning på min Suzuki
> GS500E... men jeg er lidt MC n00b, så jeg forstår slet ikke hvad det går
> ud på, og hvilke fordele jeg vil få ved det... men et eller andet må man
> jo få for de 1000-1600 kr de ville ha for det, nogen der kan hjælpe og
> fortælle lidt om det ???
>
> --
En inddysning vil sige at du får justeret karburatorer så motoren får den
optimale blanding af luft og benzin. I praksis foregår det ved at man
skifter dyserne i karburatorerne til nogle i en anden størrelse, deraf
ind"dysning".
Det er mest brugt i forbindelse med montering af uoriginal udstødning eller
luftfilter. Hvis din maskine er 100% original er det næppe nødvendigt (læs:
spild af penge).
Hvis du kører med uoriginal udstødning eller luftfilter og cyklen ikke er
blevet dyset ind ved monteringen, kan fordelen ved en inddysning typisk være
bedre motorgang, bedre træk i visse omdrejningsområder, muligivis lidt flere
hk. (Desuden får du en pæn udskrift af din maskines (baghjuls) hk- og evt.
momentforløb over alle omdrejninger som du så kan ramme ind og hænge op).
Asger
ZX-10
| |
Xavier (16-10-2002)
| Kommentar Fra : Xavier |
Dato : 16-10-02 00:07 |
|
Tak for svaret Asger Steffensen.
TIVE = 1
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
|
|