Hjælp til El diagram for en Bandit 1200
Fra : Moller

Dato : 04-09-02 15:54

Hey alle,
Der er 14 dages ventetid til min Hayens kommer, og inden da vil jeg
meget gerne ha fikset min Bandit, så er der en flink Bandit ejer, som vil
scanne El-diagrammet ind og maile det til Bandit@molnit.com

Det er ikke for at spare Hayens væk, men fordi der er 14 dages ventetid
på bestillingen, og op til 4 uger hos saxo :( så den er bestilt, men vil
gerne ha El-diagrammet hurtigst muligt.

Hvis det er muligt ville jeg gerne ha en indscanning fra
Fejlsøgningssiden omkring El-delen især omkring ingen gnist på systemet.

Jeg har søgt på Google, og de alle hendviser til Hayens. :(

Vh
Lars Molnit

Fra : Danteknik

Dato : 04-09-02 16:23

Hej Lars.

Jeg har en Haynes til Bandit 600 og 1200.

Ledningsdiagrammet vedr. 1200 er forskelligt til en UK og en US model.
Hvilken model er din ?

Der er overhovedet ingen gnist på Banditten ?

Har du sikret, at dødemandsknappen står korrekt, koblingen er trukket, der
er strøm på batteriet og der er ikke en sprunget sikring eller ir omkring en
sikring ?

mvh

KD Bandit 600 S.

Fra : Moller

Dato : 04-09-02 17:24

"Danteknik" <danteknik@get2net.dk> wrote in message
> Hej Lars.
>
> Jeg har en Haynes til Bandit 600 og 1200.

Jubiii :)

> Ledningsdiagrammet vedr. 1200 er forskelligt til en UK og en US model.
> Hvilken model er din ?

Jeg vil mene det er en UK model... den med gear modificationen, pga.
støjkrav. Så hvis du kan scanne det ind, eller bor i KBH's område vil jeg
meget gerne låne den :)

> [...]
> er strøm på batteriet og der er ikke en sprunget sikring eller ir omkring

Yepsen... hvis dødemandsknappen er inde, kan starter motoren heller ikke
køre.. koblingen er trykket ind, og der er/var strøm på batteriet... da det
var under 12 V gad vi ikke mere at rode med den.

VH
Lars Molnit
Som håber et fejlen er en total tåbelig ting som vi bare kan grine over
bagefter :(

Fra : Danteknik

Dato : 04-09-02 19:29

Jeg scanner og sender til din mail ... bor på Sydfyn.

mvh

Knud

Fra : ptheo

Dato : 04-09-02 20:12

model Uk / US .... forskellen er kun om der er lyskontakt på eller ej... det
har vel ikke indflydelse på "gnist"....
ptheo

Fra : Moller

Dato : 05-09-02 09:07

"Danteknik" <danteknik@get2net.dk> wrote in message
> Jeg scanner og sender til din mail ... bor på Sydfyn.

Tusind tak for diagrammerne :) som jeg kan se, er der rigelige
muligheder hvor den kan være gal uden at det er CDi boxen... så nu er det
bare at få den hjem og måle efter :)

VH
Lars Molnit

Fra : Orla Pedersen

Dato : 05-09-02 09:50

Moller skrev i meddelelsen ...

>som jeg kan se, er der rigelige
>muligheder hvor den kan være gal uden at det er CDi boxen... så nu er det
>bare at få den hjem og måle efter :)

CHECK LADESPÆNDING ! CHECK LADESPÆNDING ! CHECK LADESPÆNDING !

Tændingsboksens "farvel" er erfaringsmæssigt det første tegn på at noget er
galt med den sammenbyggede ensretter/regulator (shuntregulator)

mvh
Orla

Fra : Moller

Dato : 05-09-02 14:41

> [...]
er
> galt med den sammenbyggede ensretter/regulator (shuntregulator)

Er også mit eneste gæt til hvordan i H... at den vil kunne ryge af,
eftersom jeg går stærkt ud fra at alle I/O på den er bygget til barske
forhold med masser af Støj og grimme Spikes..

Men efter at ha set El-diagrammet og samtidig husker hvor og hvad vi
målte igennem mens den stod stille, så har jeg mistanke til at forsyningen
til CDi boxen har en løs forbindelse, og derved blir den ikke tændt. det vil
også forklare at hovedsikringen gik, hvis nu stikket til side relæet som gir
spænding til CDi boxen var gået lidt galt, og rørt stell, så ville den tage
hovedsikringen... når vi så slår den til, rør den ikke ved stel mere, men
der er ikke forbindelse til hvor den skulle side, og derved ingen power til
CDi boxen, men alt andet for strøm som det skal.

Det er en forklaring som jeg håber og ønsker at det er som var gået
galt... og derved vil kunne finde den let, og løse problemet.... men
Ladespændingen er det første der blir tjekket når motoren engang starter
igen.

VH
Lars Molnit

Fra : BoS

Dato : 05-09-02 09:14

> [...]
> Der er 14 dages ventetid til min Hayens kommer, og inden da vil jeg
> meget gerne ha fikset min Bandit, så er der en flink Bandit ejer, som vil

Hej

Jeg bestilte min Haynes direkte på deres website. Den kom - så vidt jeg
husker - efter bare 3-4 dage. Jeg var i hvert fald overrasket over, at den
kom så hurtigt. Ved godt det er for sent i dit tilfælde, men hvis andre
skulle få brug for at bestille en, er adressen:

http://www.haynes.co.uk/

Held og lykke med Banditten!

Fra : Moller

Dato : 05-09-02 09:30

> [...]
> kom så hurtigt. Ved godt det er for sent i dit tilfælde, men hvis andre
> skulle få brug for at bestille en, er adressen:

Købte min MZ Haynes hos dem, og den var omkring 1-2 uger undervejs...
men en ting som nager mig er at det er dyre at bestille directe fra dem, end
at købe den hos Birgers Billige Bil Bøger... som jeg nu har bestilt den
hos, så spare jeg næsten 100Kr... på bogen :)

VH
Lars Molnit

Fra : Ptheo

Dato : 06-09-02 08:38

"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> wrote in message news:<al74mh$1qtj$1@news.cybercity.dk>...
> [...]

Hej ... en hel anden mulighed er at bestille en Orginal servicemanual
.... den kan skaffes af enhver autoriseret forhandler... til banditten
koster den 500.- og den er langt bedre end Clymer og Haynes.....

Bestillings numre kan ses på http://www.suzukicycles.com/faq/faq.htm

ptheo