Suzuki lugter af kolort
Fra : Bernhard

Dato : 03-09-02 14:52

Hej NG

Det lyder underligt men det er sandt!

Min nabo har købt en Suzuki gs 750 som har stået 3 år hen i en gammel
kolade...

Selv motorrens og WD-40 virker kun kortvarigt, så er lugten der igen..

Det er planen at cyklen skal gøres køreklar og sælges videre. Men jeg
tror ikke han opnår en højere pris bare fordi den lugter lidt af
landlige omgivelser ;-(

Jeg synes selvfølgelig situationen er komisk, og har foreslået ham at
putte en wunderbaum med fyrnåleduft i luftfilterkassen (som i øvrigt
er af metal - genialt!)

Nogen andre forslag?

Pft. Wheeler

ps. lugten kommer ikke fra sadlen!

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-09-02 16:09

> Nogen andre forslag?
______________________

He he... nok det sjoveste indlæg, jeg har set i min korte tid herinde, men
jeg kan godt se at det må være et irriterende problem!
I har sikkert prøvet, men hvad med en højtryksrenser med skoldende vand og
massevis af sæbe, og så ellers bare give den en ordentlig vask?

Psycho Cowboy
Babygixer, som lugter af eeeh...... varm motor!

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 03-09-02 16:14

Hej Bernhard

*GGGGGGGGGGGGGGGGGG*!

Det er godtnok sjovt - sikkert ikke for din nabo. Hvad er det der lugter?

Jeg kan ikke forestille mig at metaldelene kan absorbere lugt, det er mere
sandsynligt at det er f.eks. dæk m.v.
Een af de bedste luftfjernere er eddike. F.eks. fjernes bræklugt fra tøjet
med eddike. Så hvis jeg var ham ville jeg prøve at vaske hele kværnen i
eddike - og specielt de porøse materialer (dæk, sæde, håndtag m.m.) Jeg
ville lade sidde et stykke tid og derefter spule det af med koldt vand.

Hvis det ikke hjælper, tror jeg at jeg ville skrive til Leth. Ganske vidst
er det ikke alle opgaver jeg ville løse "the-leth-way", men det sker han har
nogle gode råd!

Det er godtnok en NG med mange opgaver!

mch

Hans

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-09-02 06:36

> Een af de bedste luftfjernere er eddike. F.eks. fjernes bræklugt fra tøjet
> med eddike. Så hvis jeg var ham ville jeg prøve at vaske hele kværnen i
> eddike.

Hej Benhardt og i andre
Hans er helt sikkert inde på det rigtigte. Du skal finde en lugtfjerner. Jeg
ville nok bruge en Ajax flydende renrøring. Sådan noget du vasker gulve og
badeværelser i. Det kan tage lugten.

For lige at puste til mærkefanatisken, så lugter suzukier selvfølgelig altid
lidt, da ejeren bliverer taget i xxxxx af Reinhardt på en daglig basis

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-09-02 06:42

Jens Jacob Bager Jensen wrote ...

> [...]
> Jeg ville nok bruge en Ajax flydende renrøring. Sådan noget du vasker

> gulve og badeværelser i. Det kan tage lugten.

....men eddike kan fåes i 5liters dunke til næsten ingen penge. Så hvis
man skal bruge store mængder er det måske billigere med eddike. Men det
er måske den med blomsterduften du gerne vil ha'?

> For lige at puste til mærkefanatisken, så lugter suzukier
selvfølgelig
> altid lidt, da ejeren bliverer taget i xxxxx af Reinhardt på en
daglig basis

Hmmm... Burde det så ikke være Reinhard der lugter? (mest ihvertfald

--
Mikkel

Fra : Søren Lindholt

Dato : 04-09-02 07:43

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
<01c253d6$626fb530$830c12ac@pc4814>...

> ...men eddike kan fåes i 5liters dunke til næsten ingen penge. Så hvis
> man skal bruge store mængder er det måske billigere med eddike. Men det
> er måske den med blomsterduften du gerne vil ha'?

Ja, eller hvad med Bamseline?
Men ellers få jeg det der Rodalon der skulle kunne få bugt med stadsen...
--
Søren

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-09-02 16:25

"Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Det lyder underligt men det er sandt!
Det lyder i hvert fald sjovt! Jeg troede først at det var starten på en
mærke-diskussion/religionskrig...

> [...]
>
> Det er planen at cyklen skal gøres køreklar og sælges videre. Men jeg
> tror ikke han opnår en højere pris bare fordi den lugter lidt af
Måske skulle han prøve at sælge den på landet. Den rigtige køber vil slet
ikke bemærke lugten.

> Jeg synes selvfølgelig situationen er komisk, og har foreslået ham at
> putte en wunderbaum med fyrnåleduft i luftfilterkassen
Eller måske blande en chat Chanel No. 5 i benzinen ved hver tankning (tal om
dyre dråber!)

(som i øvrigt
> er af metal - genialt!)
Nej - tungt!

> Nogen andre forslag?
Jeg vil tro at lugten vil forsvinde efterhånden, når cyklen kommer ud i det
fri og køre et stykke tid.

Asger
ZX-10

Fra : Hanne Buhl & Peder S~

Dato : 03-09-02 21:18

Gør de ikke alle det - også fra nye ?

Peder
Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d74d568$0$59350$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-09-02 21:34

> Gør de ikke alle det - også fra nye ?
>
> Peder
______________________

Jeg tror vidst du glemte et " " mester!
Sådanne "konstruktive" indlæg har jeg ikke meget tilovers for!

Psycho Cowboy

Fra : wheeler

Dato : 03-09-02 21:37

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Wheeler skrev:
Vedr. luftfilterkasse .....
(som i øvrigt er af metal - genialt!)

Nej - tungt!

Asger
ZX-10

[KLIP]

Genialt i fht. min nabos situation - en model fra midt-70'ere model som er
forsømt på det skammeligste - og som han har indset højest vil kunne
indbringe ham 15K (efter han har købt et stel og en tvivlsom motor til 5K).
Og som der endvidere skal ofres x antal kroner på i reservedele og
duftspredere ..

Aner ikke hvad en sådan kasse koster ellers - min brors CBX 400F-
luftfilterkasse kostede 1.300.- ;-((

Men du har selvfølgelig ret - 300 gr. i mervægt er jo aldrig godt, selvom
jeg tvivler stærkt på at min nabo ville kune mærke forskel, uanset hvor
hårdt han gik til den på en gs 750 fra '76

Wheeler

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-09-02 22:59

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> [KLIP]
>
> Genialt i fht. min nabos situation - en model fra midt-70'ere model som er

KLIP

Undskyld hvis jeg er lidt tungnem, men metal der bliver forsømt har det med
at ruste, det gør plastic sjældent. Så han er vel blot heldig at
luftfilterkassen ikke er rustet op...

Asger

Fra : wheeler

Dato : 04-09-02 12:38

> [...]
med
> at ruste, det gør plastic sjældent. Så han er vel blot heldig at

Tubgnem ? ....Come on Asger
var det virkelig problemet med rustangreb på metal-dele du hentydede til da
du skrev [Nej - tung!] (?)

Jeg kender ingen, som har gode erfaringer med at silicone-lappe en gummi
luftfilterkasse - men en matalæske kan de fleste bygge op eller klatsvejse

Wheeler

Fra : wheeler

Dato : 03-09-02 21:38

[Klip...bla bla....møgcykel]

Man fristet jo næsten til at sige de velkendte ord "bare der er penge i
lortet" )

Wheeler

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-02 19:29

Dengang i det herrens år 1997 hvor forrige varmerekord for August måned
blev sat, kørte jeg på ferie i Scotland på min dejlige CBR 600.

Vi 'forvildede' os ud på en lille snæver single-track road, hvor fårene
lysting sprang frem og tilbage over vejen. Det var faktisk meget
charmerende selvom om rigtig mange af dem havde valgt at skide på vejen!

Det begyndt at småregne lidt og vi søgte til de større veje igen...

Det 'sjove' er at de næste 6 uger lugtede CBR'en slemt af fårelort hver
gang jeg holdt stille. I regnvejr var det ekstra slemt fordi dampen fra
motorcyklens varme forrør steg op mellem tanken og frontkåben... *Puuha*

Anyway, en dag jeg blev rigtig træt af lugten, kiggede jeg på køleren -
og der sad så en million-milliard små kager af fårelort inde i de små
huller og sådan set også på det nederste af forrørene.

Jeg spulede køleren *meget* grundigt og skrubbede forrørene...

-Siden da var lugten væk

Måske det er samme problem med din vens Skruzuki?

Vh,
Claus

Fra : wheeler

Dato : 03-09-02 20:59

Takker for de gode råd/sjove kommentarer - de er hermed overbragt - vender
tilbage hvis lugten forsvinder...

På tre år kan gummi/plast dele såsom dæk, slanger, muffer etc...vel godt
have absoberet denne ret så karakteristiske lugt?!

Den med køleren lyder oplagt, men da dyret ikke pt. er start-klar er det
ikke ved ophedning af køleren der udvikles dufte..

Gs 750 - er det i øvrigt ikke den der gik under betegnelsen "vandbøffel"
eller var det kun den tre-benede version ??

Bernhard Wheeler

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-09-02 23:06

> [...]
>
> På tre år kan gummi/plast dele såsom dæk, slanger, muffer etc...vel godt
> have absoberet denne ret så karakteristiske lugt?!
Måske - de er i hvert fald sikkert blevet møre eller stive eller revnede, og
så er det jo bare at skifte dem. Gummidimser til gamle Suzukier er jo
heldigvis ikke ret dyre... eller... erhh :-/

> Den med køleren lyder oplagt, men da dyret ikke pt. er start-klar er det
> ikke ved ophedning af køleren der udvikles dufte..
GS 750 er luftkølet. Suzukis første 4 takter i øvrigt.

> Gs 750 - er det i øvrigt ikke den der gik under betegnelsen "vandbøffel"
> eller var det kun den tre-benede version ??
Nope. Det var GT750. 3 cyl totakt, vandkølet. Stor, stærk (for sin tid) og
vandkølet = Vandbøffel.
I tedrikkende England kaldes den i øvrigt også "The Kettle".

Asger

Fra : Thomas Buus

Dato : 03-09-02 20:52

bernhard_wheeler@hotmail.com (Bernhard) wrote in message news:<b841f08a.0209030552.6a2e48ef@posting.google.com>...
> Hej NG
>
> Det lyder underligt men det er sandt!
>
> Min nabo har købt en Suzuki gs 750 som har stået 3 år hen i en gammel
> kolade...

Nu ved jeg ik om den er vandkølet, men kan det ikke være vandet i
køleren der så lugter slemt???
Ved ikke.... Kunne vel også være suren fra batteriet.. Det lugter
ihvertfald ikke godt.
> Pft. Wheeler
>
> ps. lugten kommer ikke fra sadlen!
/Thomas

Fra : Hanne Buhl & Peder S~

Dato : 03-09-02 21:15

nyhedsmeddelelse:b841f08a.0209030552.6a2e48ef@posting.google.com...

Fra : Hanne Buhl & Peder S~

Dato : 03-09-02 21:16

Gør de ikke allesammen det - også fra nye

/Peder

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-09-02 21:36

> Gør de ikke allesammen det - også fra nye
>
> /Peder
__________________

Dit begavede indlæg er blevet læst både 1. 2. og 3. gang!

Psycho Cowboy

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-09-02 06:34

Hanne Buhl & Peder Sterll wrote ...
> Gør de ikke allesammen det - også fra nye

Nix. Jeg havde engang en der mere lugtede af brændt papir.

--
Mikkel

Fra : Hanne Buhl & Peder S~

Dato : 03-09-02 21:29

Fra : wheeler

Dato : 03-09-02 21:45

"Hanne Buhl & Peder Sterll" <STERL@POST11.TELE.DK> skrev i en meddelelse
> Gør de ikke alle det - også fra nye ?

Hi Psycho Cowboy,

Jeg tror han er ny herinde - det bærer hans 4 gange postning af samme indlæg
tydeligt præg af..jeg tror heller ikke han mente "noget" med det, selvom han
glemte "" - kører sikkert selv Suzuki

Wheeler

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-09-02 22:41

Jeg ville sælge den til en Bull-Shit'er, de betragter det som den rene
parfume og byder gerne lidt ekstra for den ægte vare
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-09-02 23:00

> [...]
indlæg
> tydeligt præg af..jeg tror heller ikke han mente "noget" med det, selvom

Staklen er vel bare TDC kunde, og kan derfor ikke seine egne indlæg...

Asger

Fra : Erik

Dato : 04-09-02 18:33

Snip

> Staklen er vel bare TDC kunde, og kan derfor ikke seine egne indlæg...
>
> Asger

Hovhov Asger, selv om jeg bestemt ikke altid er tilfreds med TDC, så kan de
vel trods alt ikke gøre for at manden ikke kan læse sine egne
indlæg......det er vel nærmere fordi han _heller_ ikke kan finde ud af at
sætte sin puter rigtig op ))
Jeg kan da fint læse mine indlæg (via TDC)

Erik

Fra : wheeler

Dato : 04-09-02 20:53

Øhh..det er med lidt røde ører at denne tilståelse kommer...

Min nabo havde overset at Suzukien står opstaldet lige op af vores ejendoms
"miljø-station"der hvor de tømmer skrald fra affaldsskakterne) ikke fordi
der lugter af ko der, men det med lort passer nok meget godt....

Mysteriet blev først løst efter vi i aftes bar cyklen ned på værkstedet..

Det eneste lyspunkt er dog at han er mere til grin end jeg er (har samlet
brugt over 3 timer på at vaske dyret), selvom jeg ulejligede en del af
flokken herinde..

Wheeler (behøver jeg at side at det med eddiken ikke hjalp )

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-09-02 21:20

> [...]
> flokken herinde..
>

> Wheeler (behøver jeg at side at det med eddiken ikke hjalp )
_____________________

Aaaaaaaaah!.... dumflad herfra!

Psycho Cowboy

Fra : Tomas Linnet

Dato : 04-09-02 21:47

> ejendoms

> _____________________
>
> Aaaaaaaaah!.... dumflad herfra!
>
> Psycho Cowboy

Som jeg plejer at sige:.....Jeg drikker Tuborg

-Tomas
#2 RS250

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 05-09-02 06:28

Hej Wheeler.

Dit indlæg har ihvertfald moret og vakt interesse. Jeg tror det er den
længste streng jeg længe har set *ggg*. Hvis folk har et problem kommer der
et par råd - men KOLORT det er fandeme noget der kan få gutterne til
stavepladen. *gggggg*

Så om ikke andet så ved vi da nu, at folk er i live!

M.h.t. Edddiken, kunne det være at naboen skulle tage et søp af flasken -
det kan være det ordner hans lugtesans og klarer hjernen

mvh

Hans

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 05-09-02 21:28

> Nogen andre forslag?
>
> Pft. Wheeler
>
> ps. lugten kommer ikke fra sadlen!

Gå ned i Matas og køb en flaske R10 LUGTFJERNER

jeg har lige brugt det i vores skraldespand

DET VIRKER

Fra : Søren Lindholt

Dato : 06-09-02 08:44

Kaj Gasseholm (Replace DOT with . in address for reply by email)
<gasse@tdcadslDOTdk> wrote in article
<3d77be46$0$146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Gå ned i Matas og køb en flaske R10 LUGTFJERNER
>
> jeg har lige brugt det i vores skraldespand

Var det ikke grimt at få i munden ?? )))

hehe, ikke slå...

--
Søren

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 13-09-02 17:12

> Var det ikke grimt at få i munden ?? )))
>
> hehe, ikke slå...
>
> --
> Søren

SMASKKKKKKK