Nedtur!!!
Fra : René Hansen

Dato : 03-09-02 10:43

Nå, men så her til morgen skulle man jo køre hjem fra kæresten i Nakskov
(bor selv omkr. Vordingborg).
Ti minutter væk, køre uden om en bybus som holdt ved sit stoppested.Trække
udenom i al adstadighed, og VIPS!!, en 9-10årig pige blæser ud over fortovet
foran bussen på cykel.
Der er naturligvis ikke andet for end at panikbremse, alt det her finere
bremseteknik var der lissom ikke basis for, så jeg lagde mig jo nok så
nydeligt på højre side og pløjede afsted og nåede også lige at få fejet
cyklens baghjul væk så den stakkels pige også måtte ned og bide.
Skadeopgørelsen blev til: Et smadret cykelbaghjul, en MC forlygte, et
blinklys, bremseslange revet af reservoir på styr, styr bukket (ikke meget,
men kan nok ikke rettes), diverse småridser på siden.
MC'en, en gammel XJ650, var kommet på landevejen igen for et par måneder
siden efter ca 3 år i små papæsker, så det er jo lidt ærgerligt, men dagens
lyspunkt er opgørelsen over personskader: En uskadt pige, En MC-fører med
ømt knæ og hofte samt såret stolthed.
Men hold k... hvor er der langt fra Nakskov til Vordingborg uden
forbremse....
-Fik forøvrigt snakket med pigens forældre, og da de ikke har nogen
forsikring, og der ikke skete noget alvorligt, foreslog jeg flot, at faderen
reppede tøsens cykel, og jeg reppede min egen, så således blev der fred i de
små hjem igen (kæresten vil dog stadig gerne beroliges lidt, og det klarer
jeg jo nok i aften *)
Ka' I køre pænt allesammen, der er jo desværre ikke så meget tilbage af
sæsonen
Ren

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-09-02 11:31

Puha, godt der ikke skete mere trods alt.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-09-02 11:50

> -Fik forøvrigt snakket med pigens forældre, og da de ikke har nogen
> forsikring, og der ikke skete noget alvorligt, foreslog jeg flot, at
faderen
> reppede tøsens cykel, og jeg reppede min egen

Sikkert også det billigste for dig. Kører man i/på et motorkøretøj en
cyklist/fodgænger ned har man objektivt ansvar. Det er så lidt forskellig
hvordan forsikringsselskaberne takler situationen men det kan nemt koste
dyrt i tabt ancienitet og selvrisiko - også selvom cyklisten som her har
fejlen 100%.

> Ka' I køre pænt allesammen, der er jo desværre ikke så meget tilbage af
> sæsonen

Der ligger da ikke sne endnu

/A

Fra : Claus MC

Dato : 03-09-02 12:25

"René Hansen" <ddunck@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> små hjem igen (kæresten vil dog stadig gerne beroliges lidt, og det klarer

Flot ! Dejligt at høre, at et uheld kan klares uden ævl og kævl

Godt der ikke skete noget med jer !

/Claus

Fra : Morten Juel

Dato : 03-09-02 13:18

[snip en vælte historie]
flot at du fik undviet hende

> Ka' I køre pænt allesammen, der er jo desværre ikke så meget tilbage af
> sæsonen
HuH ?? skal man da stoppe med at køre på et tidspunkt ?!?! ;o((( .. nææh jeg
fortsætter sq

Mvh
Morten

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-09-02 16:19

> [...]
> jeg jo nok i aften *)
> Ka' I køre pænt allesammen, der er jo desværre ikke så meget tilbage af

Sikke et held at der ikke skete pigen noget! Jeg totalskadede gerne min
kværn for at undgå at påkøre et barn.
Og dejligt at høre at skaderne (både dine og de materielle) var begrænsede,
og at sagen løstes i mindelighed.
Og iøvrigt havde du sikkert fået skylden alligevel, jeg mener at
motorkøretøjer altid får skylden over for cykler og fodgængere, næsten
uanset hvor forkert den anden part har opført sig.

God bedring og held og lykke med reparationen.

Asger
ZX-10

Fra : René Hansen

Dato : 03-09-02 16:50

Hej rødder...
Tak for de varme ord.Jeg har selvfølgelig tænkt lidt på uheldet i løbet af
dagen, og der MÅ altså være en skytsengel for os motorcyklister, en brøkdel
af et sekund kunne have betydet at udfaldet var blevet helt anderledes, men
som sagt, vi var begge knusende heldige.
Vedr. sæson... Joh før i tiden mente jeg jo også at sæsonen startede den dag
man fik styrepappet og sluttede igen når man ikke var istand til at køre
mere pga. alderdom.
Nu er jeg dog blevet lidt mere mageligt anlagt.Forsikringen løber hele året,
så jeg kan da stadig finde på at rulle en tur mellem jul og nytår, bare jeg
ikke fryser *
Ren

Fra : flemsus

Dato : 03-09-02 17:48

> [...]
> uanset hvor forkert den anden part har opført sig.
>
> God bedring og held og lykke med reparationen.

Niksen biksen det holder ikke mere, man får ikke automatisk skylden. Det
lyder også mærkeligt at pigen ikke er forsikret, da det som regel er
indbygget i de fleste indboforsikringer.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Brian

Dato : 05-09-02 14:16

> Niksen biksen det holder ikke mere, man får ikke automatisk skylden. Det
> lyder også mærkeligt at pigen ikke er forsikret, da det som regel er
> indbygget i de fleste indboforsikringer.
> Mvh. Flemming Sørensen

Det er ikke alle der har indboforsikringer!

Mvh
Brian

Fra : René Hansen

Dato : 06-09-02 10:19

Fra : René Hansen

Dato : 06-09-02 10:25

Ups, det er ikke altid man skal dobbeltklikke
Pigen som jeg "mødte" kommer fra en indvandrer-familie (med et slavisk
efternavn), og jeg er ret sikker på at det var rigtigt, da de fortalte mig
at de ikke havde nogen forsikring, så ud fra dette valgte jeg ovennævnte
løsning.Jeg havde faktisk svedt den der ud, med at cyklister altid er sikret
erstatning uanset hvor meget de kvajer sig.Jeg mener at den regel stadig
gæld's, men måske nogen er mere oplyste end Deres ydmyge.
Ren

Fra : MicJen

Dato : 04-09-02 12:31

Hej!

Godt det ikke gik værre...

Nå, men husk at der er mulighed for at dit tøj og hjelm erstattes af din
indboforsikring! Det har jeg (desværre) erfaret.

God bedring, og god tur til jer andre!

Mvh
Michael
CB 500