problemer med forbremse på DR500
Fra : michelangelo

Dato : 01-09-02 22:32

Hejsa, jeg stødte ind i det problem at min forbremse virker for godt....og
det har en stor sammenhæng med hvor varmt det er.....

Den sidst måned har den i svingende takt med temperaturen været henholdsvis
umulig og svær at flytte.....samtidig er den meget blød når det er meget
koldt. Umiddelbart lyder det for mig som luft bremsesystemet......kold
luft fylder ikke så meget som varm, hvilket i min verden forklarer
fænomenet, men problemet med DR500 (og sikkert osse andre maskiner) er at de
er vanskelige at tømme ordentligt for luft.
Måtte en gang på værksted for at få det ordnet - mekanikeren sagde han
havde bøvlet en del med det, og vist nok fyldt væske på nedefra (under
tryk)....men det kræver vidst en del udstyr....og det har jeg ikke.

Det slog mig lige....jeg ved intet om bremsevæske, men det har en anbefalet
levetid, som jeg helt sikkert er langt over, kan det forklare ovenstående??

Er der nogen gode råd til hvordan jeg kan gøre??

Mvh Lasse

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 01-09-02 22:32

"michelangelo" <essalj@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

som jeg helt sikkert er langt over, kan det forklare ovenstående??

> Er der nogen gode råd til hvordan jeg kan gøre??
>
> Mvh Lasse

Afmontere låget til bremsevæsken, sørg for ikke at spilde, det er meget
aggresivt. se om den ikke er prop fyldt. Det lyder som om du har for meget
væske i systemet, og når det udvider sig så bremser den.

Fyld den så den er ved max mærket, eller lige i overkanten af glasset.

mvh Tommy Fer
SP600
gsxr250