Lille offroader, erfaringer ?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-08-02 21:05

Hejsa,

går og leger med tanken om at købe en lille offroader til at køre
vinterkrsel på.

Har set på følgende modeller:

Yamaha TD 175
Suzuki TS 185

nogle der har erfaringer med de maskiner ?

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-09-02 09:25

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Yamaha TD 175
> Suzuki TS 185

Til vintercykel er de begge ret gode!
Jeg har haft 4 TS185'er, og de har nogle svage punkter, men jeg vil mene at
den model er marginalt bedre som vintercykel end DT175 - men det er de små
marginaler!
DT'en er bedst på stort set alle punkter, dog er motoren lidt svagelig. Dem
vi har haft i klubben sætter sig med jævne mellemrum, og det er for mig et
stort minus. TS'en har en masse små minusser, men motorerne holder godt og
har lidt mere bundtræk end DT'en (et plus til vinterkørsel).
TS minusser:
-Shunt-modstanden under batteriet ruster væk, og så dør batteriet.
-Sædebund i stål som ruster.
-Ikke ret solide instrumenter.
-Ringe kronrørslejer.
-Plastdele knækker let (sideskjolde og tildels lygtehus).

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-09-02 13:43

"sætter sig med jævne mellemrum"

Det har jeg aldrig oplevet. Jeg har haft 2, og har samlet kørt ca. 25.000
km.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-09-02 15:16

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "sætter sig med jævne mellemrum"
>
> Det har jeg aldrig oplevet. Jeg har haft 2, og har samlet kørt ca. 25.000
> km.

Helt korrekt citeret skrev jeg: "Dem vi har haft i klubben sætter sig med
jævne mellemrum".
Det skal forstås sådan at det naturligvis ikke er alle DT175 der sætter sig
hvert andet øjeblik, bare at min erfaring er at DT175 motoren er mere
skrøbelig på det punkt end TS185 motoren.

Jeg glemte iøvrigt at nævne at udstødningerne på begge cykler ruster
foruroligende hurtigt når man bruger dem til vinterkørsel. De fås
uoriginalt, men dem jeg har prøvet har været noget lort (tun-udstødning,
latterligt til den type mc). En original koster omkring 2500,-

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-09-02 07:47

Ok

"En original koster omkring 2500,-"

Det må jeg give dig ret i

--
Mvh.
Henrik

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-09-02 18:16

Sådan en Suzuki er da en ældre sag, ikke. Jeg synes ikke at kan finde
modeller nyere end 90'. Kan det passe?

Allan Bojesen (Der kigger lidt efter vintercykel)

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-09-02 22:21

"Allan Bojesen" <aboje@SLETpost9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en Suzuki er da en ældre sag, ikke. Jeg synes ikke at kan finde
> modeller nyere end 90'. Kan det passe?

Ja, det er rigtigt.
De to konstruktioner (DT175MX og TS185ER) er cirka lige gamle - fra
slutningen af 70'erne, men mens TS'en ikke har været importeret siden ca.
'90, så kan man stadig købe fabriksnye DT175MX. Det er stadig samme 70'er
konstruktion, men de helt nye har fået skivebremse på forhjulet.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-09-02 20:02

Og tromlebremser synes jeg er godt til vinterbrug. Ingen kaliber der ruster
fast e.l. Og så er det vel også den billigste MC der kan købes med ABS...

Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-09-02 21:20

> Og tromlebremser synes jeg er godt til vinterbrug. Ingen kaliber der
ruster
> fast e.l. Og så er det vel også den billigste MC der kan købes med ABS...

LOL

Er bremserne så dårlige??

Allan Bojesen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-09-02 12:09

"Er bremserne så dårlige??"

De virker ok, men jeg tror ikke du kan få forhjulet til at blokere på tør
vej. Til vinterbrug er bremserne helt ok. Men de kommer aldrig på højde med
et par skiver. Men jeg foretrækker faktisk tromlebremser til vinterkørsel.
Så det skal ikke afholde dig fra at købe en.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-09-02 21:38

> [...]
ruster
> fast e.l. Og så er det vel også den billigste MC der kan købes med ABS...

Jah, det kan jeg vist kun erklære mig enig i. Tromlebremser ER lettere at
holde iorden om vinteren, bare man en gang imellem piller akslen ud og
renser/smører den grundigt, ellers vil de gerne hænge lidt - men en
skivebremse er meget åben for salt-angreb og derfor noget sværere at holde i
god form. Nogle tromlebremser kan faktisk være ret gode, men ingen af de
TS185'er jeg har haft havde ret gode bremser, og mine DT'er har heller ikke
været imponerende - dog, de rækker til vinterbrug.

Rittig