GPZ900R Erfaringer søges.
Fra : Kent Sørensen

Dato : 31-08-02 07:18

Hej NG.

Jeg vil realisere en gammel drøm jeg havde om at eje denne model. Det var jo
et hit da den var moderne og nyeste skud indenfor motorcykler.

Er de nogen der har erfaringer, kommentarer eller lign. som kunne være
interessant for mig som kommende ejer at vide??

En ting der interessere min bedre halvdel. Hvordan er passager komforten for
en pige på 165cm??

Alle henvendelser får mange tak på forhånd.

Kent Sørensen

Ps: Hvis det ikke er for meget ulejlighed ville jeg blive glad hvis jeg
kunne få en kopi af breve sendt til oks@esenet.dk også )

Fra : Asger Steffensen

Dato : 31-08-02 09:47

"Kent Sørensen" <oks@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Jeg vil realisere en gammel drøm jeg havde om at eje denne model. Det var
jo
> et hit da den var moderne og nyeste skud indenfor motorcykler.
Det var da en god ide. Det er ganske rigtigt lidt af en klassiker. Der er
masser af info om den på Internet.

> Er de nogen der har erfaringer, kommentarer eller lign. som kunne være
> interessant for mig som kommende ejer at vide??
Armand har vist kørt en frygtelig masse kilometer på sådan en, han kan
sikkert skrive en masse når han ser dit indlæg.
Indtil da kan jeg starte med det mere generelle: Modellen var på markedet
fra 84 til 96, modelbetegnelser A1-A7. Den sidste, A7 fra 90 og frem, havde
fået en opdatering med bl.a 17" forhjul, 4 stemplede bremsecalibre, mm. Find
sådan en hvis du kan. Der er en del fine eksemplarer syd for grænsen.
Overvej at importere.
Knasterne kan nogle gange blive lidt hurtigt slidt. Tjek for "pitting" (små
sorte huller i overfladen, ligner nærmest en kørnerprik) på knasterne inden
du køber.
3. hovedleje er børnesygdommen på en hel modelserie frem til ZZ-R1100D hvor
det var fikset fra fabrikken. Grunden er utilstrækkelig smøring (under visse
læs: "ekstreme" forhold). Der fås et repkit. Læs mere her:
http://www.xtremebikes.dk/oilpan.htm

> En ting der interessere min bedre halvdel. Hvordan er passager komforten
for
> en pige på 165cm??
Ingen anelse, men sikkert udmærket.

> Alle henvendelser får mange tak på forhånd.
Selvtak.

Asger
ZX-10

Fra : Armand

Dato : 06-09-02 16:02

Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en

> "Kent Sørensen" <oks@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Armand har vist kørt en frygtelig masse kilometer på sådan en, han kan
> sikkert skrive en masse når han ser dit indlæg.

Jup!
Hvis ikke alene distancen (110.000 km)er en anbefaling i sig selv

> [...]
havde
> fået en opdatering med bl.a 17" forhjul, 4 stemplede bremsecalibre,

Jup!
Som for alle samtidige (incl. min låne-VFR), gør det sig gældende at
dækudviklingen er stukket af fra 16"/18" -kombinationen: Der er et meget
begrænset udbud i de størrelser

> [...]
(små
> sorte huller i overfladen, ligner nærmest en kørnerprik) på knasterne

Min oplevelse var at knasterne ved 70-80.000 km pludselig havde en
"ruflet" overflade - Hærdelaget var slidt igennem
Endnu mere deprimerende var det at knasterne endnu overholdt
indbygnings-tolerencen - Hærdelaget var tilsyneladende langtfra så tykt
som formodet

Min frue har samme størrelse, og hun har altid, ogspecielt sidenhen,
været glad for 900'erens bagsæde.

Forsædets højde, samt smalle design medfører tillige at modellen er
velegnet til kortbenede piloter (som mig og mine 30" skridtlængde)!

--
Armand.