Att: Armand - GSX 600/750F-Knaster
Fra : Bernhard

Dato : 30-08-02 06:44

Vil Armand eller andre være god at poste et tidligere indlæg om
børnesygdomme vedr. topic.

Jeg står i alvorlige overvejelser om køb af brugt, men har ikke hørt
om, at der skulle være probl. med manglende smøring af knast. Jeg har
haft VF-problemer på nærmeste hold. Og det tiltaler mig minus

Pft.

Wheeler

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 30-08-02 07:30

Jeg står i alvorlige overvejelser om køb af brugt, men har ikke hørt
> om, at der skulle være probl. med manglende smøring af knast. Jeg har
> haft VF-problemer på nærmeste hold. Og det tiltaler mig minus

Hvis knastproblemer tiltaler dig minus, så hold dig fra GSX-F`erne
(600/750).

Understående er postet af Armand, for lang tid siden ;>)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Knasterne! (som altid ved nyere Suzukier).
Der er en tendens til at der forsvinder noget materiale fra
knastoverfladerne. Det ses som små sorte felter af knappenålshoved-størrelse
midt i den ellers blankede overflade. De behøver ikke at være så dybe, men
med en negl kan man fornemme deres eksistens, samt få en ide af hvor
skarpkantede de små djævle i virkeligheden er!
Det er netop de skarpe kanter der vil medføre fortsatte udgifter hvis
problemet bliver negligeret: Hullerne vil virke som et råkostjern på
vippearmenes trædeflader og gennemslide disse, medførende langt over en
fordobling af reservedelsudgifterne, for ikke at tale om reparationstiden,
idet
vippearmsakslerne ikke kan komme ud af topstykket p.g.a. stellet (= motoren
ud af stellet først!).

Til alle ejere af Suzuki'er med garanti, vil jeg foreslå at i tydeligt
forespørger til knasternes tilstand ved service, da værkstederne ser ud til
at ignorere problemet indenfor garantiperioden (= ellers udgift for
værkstedet til garantirep!).
Prøv evt. selv at checke dem, efter en godkendelse (ventildækslet må
desværre af ved en sådan operation!), men vær forberedt på at blive skuffet
over dit værksted! Til gengæld kan du komme til at spare en del penge!

Armand.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 30-08-02 08:27

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg står i alvorlige overvejelser om køb af brugt, men har ikke hørt
>
> Hvis knastproblemer tiltaler dig minus, så hold dig fra GSX-F`erne
> (600/750).

Der har været problemer med slingshot modellerne, i starten af ´90´ne og op.
men de nyere har ingen problemer. Motorrad lavede en 50Kkm test af en 1200,
og den fik specifikt ros for knasterne.. men sådan et ry er nu engang svært
at slippe af med

Hvis du vil have en, så køb den nye model (badekarret) fra ´98+, der burde
det være fikset..

-
Morten