Jeg står i alvorlige overvejelser om køb af brugt, men har ikke hørt
> om, at der skulle være probl. med manglende smøring af knast. Jeg har
> haft VF-problemer på nærmeste hold. Og det tiltaler mig minus
Hvis knastproblemer tiltaler dig minus, så hold dig fra GSX-F`erne
(600/750).
Understående er postet af Armand, for lang tid siden ;>)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Knasterne! (som altid ved nyere Suzukier).
Der er en tendens til at der forsvinder noget materiale fra
knastoverfladerne. Det ses som små sorte felter af knappenålshoved-størrelse
midt i den ellers blankede overflade. De behøver ikke at være så dybe, men
med en negl kan man fornemme deres eksistens, samt få en ide af hvor
skarpkantede de små djævle i virkeligheden er!
Det er netop de skarpe kanter der vil medføre fortsatte udgifter hvis
problemet bliver negligeret: Hullerne vil virke som et råkostjern på
vippearmenes trædeflader og gennemslide disse, medførende langt over en
fordobling af reservedelsudgifterne, for ikke at tale om reparationstiden,
idet
vippearmsakslerne ikke kan komme ud af topstykket p.g.a. stellet (= motoren
ud af stellet først!).
Til alle ejere af Suzuki'er med garanti, vil jeg foreslå at i tydeligt
forespørger til knasternes tilstand ved service, da værkstederne ser ud til
at ignorere problemet indenfor garantiperioden (= ellers udgift for
værkstedet til garantirep!).
Prøv evt. selv at checke dem, efter en godkendelse (ventildækslet må
desværre af ved en sådan operation!), men vær forberedt på at blive skuffet
over dit værksted! Til gengæld kan du komme til at spare en del penge!
Armand.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar