|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Een hånds start ! Fra : Frandsen |
Dato : 29-08-02 23:17 |
|
Hej NG !
Jeg er den lykkelige ejer af en af en Suzuki Bandit -
men lidt irriteret over at man ,formodentlig efter amerikansk mønster,
har sikret brugeren i hoved og r.. mod utilsigtet at starte maskinen.
At der sidder en kontakt på sidestøttebenet, så maskinen går
i stå hvis man sætter den i gear, er OK, men det er slemt
irriterende, at man selv i frigear skal trække koblingen, for at kunne
få
liv i mekanikken.
Er der nogen herinde, der har erfaringer med :
at kortslutte kontakten ved koblingsgrebet
og om eventuelle konsekvenser ?
mvh
Michael Frandsen
+600 BanditS
| |
Bernhard (30-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bernhard |
Dato : 30-08-02 07:13 |
|
Frandsen <msf@post4.tele.dk> wrote in message news:<3D6E9D3F.C7F9AF6F@post4.tele.dk>...
>
men det er slemtirriterende, at man selv i frigear skal trække
koblingen, for at kunne få liv i mekanikken.
>
> mvh
>
> Michael Frandsen
> +600 BanditS
Det lyder mystisk - på den anden side har jeg selv lige haft samme
problem på min TDR - fejlen blev lokaliseret til en løs forbindelse
ved gearkontakten...
Efter denne blev korrigeret kunne jeg sagtens starte i frigear med
støttebenet slået ud....
Jeg er dårlig hjemme i dfet elektriske men du kan jo begynde med at
måle gearkontakten igennem (er der modstand/ikke modstand i de
forskellige situationer)??
Wheeler
Beklager hvis dette indlæg kommer havner forkert i tråden (men jeg
kører altid over browseren, når jeg er på job ;-(
| |
Frandsen (30-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Frandsen |
Dato : 30-08-02 08:36 |
|
Bernhard skriver:
>
> Efter denne blev korrigeret kunne jeg sagtens starte i frigear med
> støttebenet slået ud....
>
>
....... Jeg vist ikke udtrykt mig klart nok.
Jeg kan fint starte i frigear på sidestøtteben, men ikke uden at trække
koblingen. Tingene virker som de skal, men det irriterer mig at jeg er nødt
til at trække koblingen ved start, og det var det jeg ville prøve at undgå.
Michael Frandsen
+600 BanditS
| |
Thomas Jensen (30-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 30-08-02 07:37 |
|
> At der sidder en kontakt på sidestøttebenet, så maskinen går
> i stå hvis man sætter den i gear, er OK,
hehe, det tog mig 1/2 time at finde ud af det da jeg fik min mc ![Meget Glad](images/smileys/megetglad.gif) )
Mvh
Thomas Jensen
XJ600s ´96 div
| |
Ole Larsen (30-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ole Larsen |
Dato : 30-08-02 13:12 |
|
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse news:akn3oi$2q7u$1@news.cybercity.dk...
>
> > At der sidder en kontakt på sidestøttebenet, så maskinen går
> > i stå hvis man sætter den i gear, er OK,
>
> hehe, det tog mig 1/2 time at finde ud af det da jeg fik min mc ![Meget Glad](images/smileys/megetglad.gif) )
>
>
> Mvh
> Thomas Jensen
> XJ600s ´96 div
>
Ak ja,
en blokering mod kørsel med udslået sidestøtteben er en RIGTIG god ide. Om man skal trække
koblingen, klø sig i nakken elller,eller er vel næsten ligegyldigt.
Jeg har afmotere tmit sidestøtteben da der ikke er blokering og da jeg har været tæt på katastrofen to gange - at svinge til venstre med et udslået sidestøtteben er mere spændende end jeg kan li´
Ole
| |
Michael Thorsen (30-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael Thorsen |
Dato : 30-08-02 10:37 |
|
Hej Frandsen
Jeg har selv en Bandit 1200 og det var irriterende, du skal købe en strømtyv
og koble de to ledninger sammen der sidder nede under koblingsgrebet, for
det er de to ledninger der skal sættes sammen, om du gør det med en strømtyv
eller om du bruger noget andet til det er lige meget, men med en strømtyv
kan du lade ledningerne sidde der hvor de er nu, og bare sætte strømtyven på
ledningerne så virker det.
Hilsen Michael.
"Frandsen" <msf@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3D6E9D3F.C7F9AF6F@post4.tele.dk...
> Hej NG !
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en af en Suzuki Bandit -
> men lidt irriteret over at man ,formodentlig efter amerikansk mønster,
> har sikret brugeren i hoved og r.. mod utilsigtet at starte maskinen.
> At der sidder en kontakt på sidestøttebenet, så maskinen går
> i stå hvis man sætter den i gear, er OK, men det er slemt
> irriterende, at man selv i frigear skal trække koblingen, for at kunne
> få
> liv i mekanikken.
> Er der nogen herinde, der har erfaringer med :
> at kortslutte kontakten ved koblingsgrebet
> og om eventuelle konsekvenser ?
>
> mvh
>
> Michael Frandsen
> +600 BanditS
>
| |
Frandsen (30-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Frandsen |
Dato : 30-08-02 17:43 |
|
Michael Thorsen skriver:
> "snip"
> eller om du bruger noget andet til det er lige meget, men med en strømtyv
> kan du lade ledningerne sidde der hvor de er nu, og bare sætte strømtyven på
> ledningerne så virker det.
>
> Hilsen Michael.
>
Hej Thorsen !
Jeg var selv kommet til det resultat før jeg læste dit svar - tak for det,
iøvrigt.
Jeg valgte istedet at fjerne isoleringen på ledningerne med en loddekolbe - en
klat tin -
lidt sort tape - og vupti - det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved
det !!!
- og, det er en af de små ting der gør hverdagen lidt lettere
![Blink](images/smileys/wink.gif) Michael
+600BanditS
| |
Dennis Hellan Peders~ (30-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 30-08-02 12:37 |
|
"Frandsen" <msf@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3D6E9D3F.C7F9AF6F@post4.tele.dk...
> Hej NG !
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en af en Suzuki Bandit -
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hwa' søren, Michael, har du ikke fået byttet den ,til en 1200 Bandit, endnu
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Yamaha XJ 600 S
Peugeot 206 XS HDi
| |
Frandsen (30-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Frandsen |
Dato : 30-08-02 17:33 |
|
Dennis Hellan Pedersen skriver:
>
>
> Hwa' søren, Michael, har du ikke fået byttet den ,til en 1200 Bandit, endnu
>
>
Hej Dennis !
Njeeeeiiiii, jeg har lidt problemer med finans/fritids-og indretningsministren,
som mener at der er andet at bruge penge til.
Iøvrigt er det ikke længere den store bandit, der står øverst på ønskelisten.
Jeg fik fedtet mig til en prøvetur på en Suzuki GSX1400 !!!!!!
Magen til motor skal man nok lede længe efter, den går silkeblødt stort set
uden mekanisk støj,
og så har den et moment så kraftig som nakken på en moskusokse.
Så på trods af manglende vindbeskyttelse (kan man jo købe senere) var det den
jeg ville købe hvis........
Hva´med dig selv ? Du har jo snart kørt en hel sæson (formodentlig uden noget
er faldet af) - er du tilfreds ?
![Blink](images/smileys/wink.gif) ) Michael
| |
![](/images/tree/0.gif) Dennis Hellan Peders~ (30-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 30-08-02 20:01 |
|
"Frandsen" <msf@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3D6F9E42.9A24C87B@post4.tele.dk...
>
>
> Dennis Hellan Pedersen skriver:
>
> >
> >
> > Hwa' søren, Michael, har du ikke fået byttet den ,til en 1200 Bandit,
endnu
> >
> >
>
> Hej Dennis !
>
> Njeeeeiiiii, jeg har lidt problemer med finans/fritids-og
indretningsministren,
> som mener at der er andet at bruge penge til.
8<--
Nårhh !, også du
> Iøvrigt er det ikke længere den store bandit, der står øverst på
ønskelisten.
> Jeg fik fedtet mig til en prøvetur på en Suzuki GSX1400 !!!!!!
8<--
Hvor får man lige, fedtet sig til såån en tur ?
Der er for øvrigt åbent hus hos http://www.sphmotor.dk/ 14 &15 september fra
kl 9.00 til 17.00, Der vil blive testkørsel fra Harley-davidson, Yamaha,
Aprilia og Honda.
> Magen til motor skal man nok lede længe efter, den går silkeblødt stort
set
> uden mekanisk støj,
> og så har den et moment så kraftig som nakken på en moskusokse.
> Så på trods af manglende vindbeskyttelse (kan man jo købe senere) var det
den
> jeg ville købe hvis........
8<--
Forstår dig godt, det er en fræk maskine at se på, især i blå/hvid udgaven,
men _hvide_ fælge *GYYS*, det er de sq ikke ret længe
> Hva´med dig selv ? Du har jo snart kørt en hel sæson (formodentlig uden
noget
> er faldet af) - er du tilfreds ?
8<--
Ja , det er jeg faktisk,alle de dele jeg har betalt for , har jeg endnu
men jeg går jo alligevel og drømmer/kikker, så jeg håber at der bliver "tid"
til lidt fornyelse til næste år
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Yamaha XJ 600 S ( Mens jeg venter på en Suzuki Bandit 1200S, eller GSX 1400,
eller en Yamaha XJR 1300 )
Peugeot 206 XS HDi
| |
Armand (06-09-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-09-02 15:14 |
|
Frandsen <msf@post4.tele.dk> skrev i en
news:3D6E9D3F.C7F9AF6F@post4.tele.dk...
> Hej NG !
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en af en Suzuki Bandit -
> men lidt irriteret over at man ,formodentlig efter amerikansk mønster,
> har sikret brugeren i hoved og r.. mod utilsigtet at starte maskinen.
> At der sidder en kontakt på sidestøttebenet, så maskinen går
> i stå hvis man sætter den i gear, er OK, men det er slemt
> irriterende, at man selv i frigear skal trække koblingen, for at kunne
> få liv i mekanikken.
Hvert mærke har sine gimmicks - Min tidligere GPZ 900'er krævede
gennemgang i mindst én af tre kontakter (støttebens-, koblings- eller
frigears-), og jeg mener at huske at suzuki har brugt det med (kun)
ubetinget at bruge koblingen siden de tidlige GS'ere. Motoren på min
svogers Ducati kan simpelthen ikke køre når side-støttebenet (= det
eneste støtteben!) er ude, så på den kan man kun: Tage sit kluns på,
sætte sig op, starte og køre!
Suzuki's princip er for sin vis et enkelt og effektivt system, som dog
vil kunne kortsluttes ubesværet: Den enkleste metode er at skille
kontakten ad (hvis den kan) og montere begge ledninger under samme
terminal (= skrue)!
Men er det ikke blot et spørgsmål om tilvænning til dette nye i forhold
til din gamle model :-/
> og om eventuelle konsekvenser ?
Konsekvensen for en given koblingskontakt er vel ikke større end for en
given støttebenskontakt der jo altid er sluttet/tændt
--
Armand.
| |
|
|