Utæt forgaffel på CB 750'er!
Fra : Kaz

Dato : 29-08-02 16:29

Hej NG.
Jeg har det problem, at olien løber ud af forgaffelen på (CB
750'er)Honda'en... Er de nogen her, der ved hvordan man stopper dette? Det
er ikke meget olie, dog så meget at det har givet pletter på fliserne!!! Jeg
tror (det ser ud til) at det løber ud lige under gummi beskytteren, og det
er værst på højre gaffelben! Håber at nogen har godt erfaringer de kan give
videre... Det har stået på længe, i starten var den kun lidt beskidt, men
det har eskaleret lidt siden!

På forhånd tak!
Kasper Hansen
-77' CB 750-

Fra : Jake

Dato : 29-08-02 16:47

"Kaz" <kasperh30@hotmail.com> wrote in message
> [...]
give
> videre... Det har stået på længe, i starten var den kun lidt beskidt, men

Det lyder umiddelbart som om du kunne trænge til et par nye pakninger!!
De er ikke så svære at skifte hvis man har lidt fingersnilde!!

mvh Jake

XJ 600

Fra : nn

Dato : 30-08-02 09:10

Ja der er kun en løsning, skift pakninger.

Det kan være svært at skifte på nogle, da man skal bruge en nøgle der går i
gaffelbenets længde, andre har specielbolte i bunden, så forhør dig lige
først.

Udover det kan jeg sige at der på en mc var problem med at få gaffelrørene
lige igen, sandsynligvis fordi den mc havde fået et tryk på et tidspunkt og
rørene sad i spænd.

(jeg har skiftet på 3 mc'er)

Mvh NN

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 29-08-02 19:07

Som Jake skriver så lyder det umiddelbart som om at det er toppakningerne
som er gået, det er det normale når olie kommer ud af en forgaffel. Ellers
er der jo kun bundskruen tilbage. Men du må jo kunne se det; altså hvor
olien kommer fra. Hvis det er en af årgangene med gummi dække af gaffelbene,
over de bevægelige dele af forgaffelen, så kan du jo se det ved at fjerne
dækket, for utætte pakringe resulterer i at man normalt kan se olie op af
gaffelbenet over pakningen, efter at have kørt en tur. Jeg har selv haft en
CB750, men jeg skiftede nu hurtigt forgaffelen ud med en fra Ceriani.
På min BMW var jeg for 6 år ude for at den dryppede olie fra bunden det var
fordi Jess værksted ikke have spændt bundproppen (det er nu en møtrik som
holder en aksel).

Mvh. Gert Thorgersen

Kaz <kasperh30@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6e3dcf$0$180$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 30-08-02 11:27

"Kaz" <kasperh30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
> Jeg har det problem, at olien løber ud af forgaffelen på (CB
> 750'er)Honda'en... Er de nogen her, der ved hvordan man stopper dette?

Der er nok ik andet at gøre end at skifte simmeringene i forgaffelbenene,dvs
klodse cyklen op så forhjulet er løftet, af med det, og af med benene.
Så er det bare at skrue dem fra hindanden, det kan da godt betale sig at
have en haynes værkstedshåndbog og kigge i, hvis man følger den, så tager
det en time eller to, og så skulle den være i vinkel...

--
Mvh Claus Ruglund Jakobsen
(hvis cb ska ha samme tur til vinter)

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-08-02 16:16

Hey Kaz.. lyder som om folk har ret.. Nye pakninger.... har selv en
cb900... kan godt bistå dig hvis det bliver et problem....har skiftedt min
mine 2 gange....

Brian W.¨

cb900f til salg.