gsx 750 F hos Sand Jensen
Fra : Lars

Dato : 28-08-02 10:10

Hej

Hos Sand Jensen i Silkeborg står et par brugte gsx 750 f - og det har
der for så vidt gjort i nogen tid. Derfor vil jeg lige stikke en
finger i jorden her.

A: Suzuki GSX 750 F 1998 27000 sort 89.900 m.Remus udstødn.
B: Suzuki GSX 750 F 1999 30000 sort 84.900

Jeg har kun set dem på nettet, men før jeg begiver mig til Silkeborg,
vil jeg høre om nogen har en mening, de vil give til kende.
Har nogen prøvet dem?
I hvilken stand er de?
Må jeg købe én af dem?
Hvad må de koste?
Andre bemærkninger?

Tak for jeres kommentarer.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-08-02 10:53

Jeg ved ikke hvad de koster fra nye af i år. Men de har da kostet 99.999,-
Hvis de stadig gør det ville jeg købe en ny.

Min mening om selve butikken (og sælgeren, Sune) vil jeg ikke komme ind på
her.. Da MC'erne jo kan være gode nok.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Danteknik

Dato : 28-08-02 11:40

Koster 109.995 i dag.

mvh

KD Bandit 600 S

Fra : wheeler

Dato : 28-08-02 22:00

"Danteknik" <danteknik@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Koster 109.995 i dag.

Jeg har lagt en købspris ind på 65.000-70.000 kr. på en 750'er fra 1999-
frem

Jeg har ikke fået nogen henvendelser, så Sands' pris - 10K dvs. 75.000 kr
synes rimeligt ved privat handel...

Hvad gir Sand af garanti?

Wheeler

Fra : Michael Kristensen

Dato : 28-08-02 15:49

gsxf motoren er kendt/berygtet for at stå af meget tidligt (30 kkm) p.g.a.
knastakslerne.

Fra : wheeler

Dato : 28-08-02 21:58

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> gsxf motoren er kendt/berygtet for at stå af meget tidligt (30 kkm) p.g.a.
> knastakslerne.

Har du noget dok. på dette?

Pft.

Wheeler

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 28-08-02 22:26

p.g.a.

> Har du noget dok. på dette?

30 kkm det var langt, min nåede kun at køre 19 kkm før begge knastaksler + 8
vippearme skulle skiftes. Min var en årg. 90 som jeg havde købt af ny, om de
nyere modeller har fået en bedre smøring/bedre materialer ved jeg ikke, men
jeg ville idag ikke købe en GSX-F model uden at havde set knastakslerne
først, for ved selvsyn at konstantere om der var pitting på dem.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-08-02 10:25

Kender også (og har hørt) om flere med disse problemer, også før 20.000km.
Også på nyere modeller, har dog ikke hørt om det på den sidste nye.... Så
måske har de langt om længe fået det rettet. Jeg har dog også hørt om
undtagelser (50.000km uden probs). Men det er et kendt problem. Prøv at søg
på google.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 29-08-02 19:20

> Har du noget dok. på dette?
>
> Pft.
>
> Wheeler

Mere end du kunne ønske dig (desværre).
Jeg har lige sendt 3200kr til USA for at få nogle knaster til min som MÅSKE
holder bare lidt bedre end det bollejern der er brugt på de originale.
Jeg har dog ingen ide om 99 og frem modellerne lider af samme svaghed, men
søg lidt på google efter gsx og knaster så skal du bare se

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 29-08-02 21:57

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
> gsxf motoren er kendt/berygtet for at stå af meget tidligt (30 kkm) p.g.a.
> knastakslerne.

Er det ik' noget med at de ikke får smøring, når folk starter maskinen og
tror den skal varmes op i tomgang i flere minutter.

Start motoren og kør så for h......... Vent med belastning (ingen sejtræk
eller 60% redline), men moderate omdrejninger og moderat gasgivning op
gennem gearene giver nu bedst smøring af motoren (for suzuki med
oliesmøring/køling, uden vandkøling).

har kørt 82Mm med gsf600bandit, men må indrømme at jeg ikke lige kender
gsf750motorens opbygning. Det er sku da også en kedelig motorcykel, køb da
en SV650S.
mvh Erland

Fra : Morten Dybdal

Dato : 30-08-02 01:45

Erland R. Nielsen wrote:
> "Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message

> Er det ik' noget med at de ikke får smøring, når folk starter maskinen og
> tror den skal varmes op i tomgang i flere minutter.

Næh det er materialefejl, spørg Armand han har før givet en teknisk
beskrivelse af problemet.

--
Morten Dybdal