/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Øldrikning og MC-kørsel
Fra : wheeler


Dato : 27-08-02 21:30

Dette kunne være et interessant topic:

I går så jeg mange "bikere" rende rund med stor mave i deres smækbukser og
patte på "Sort Guld" på dåse - fed reklame for MC-folket ...eller hvad...

Jeg hæftede mig ved at der gik en direkte linie fra: Bamser - Sorte
smækbukser - Gråt skæg - Soft choppere - og Dåseøl...

Men hvor meget/lidt "bajerer" i andre den lige før afgang...jeg synes
bestemt ikke guldøl hører til ved bakkearrangementer??


Så er en kontrolleret wheelie i ny og næ vel ikke så slemt?

Wheeler



 
 
Morten Juel (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 27-08-02 22:01

Hvis jeg ved jeg skal køre, så drikker jeg ikke en gang 1 enkelt øl !! jeg
kan ikke forsvare det over for mig selv, med mindre jeg sidder og spiser en
middag, så kan jeg godt drikke en enkelt øl..

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk



Jimmi (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Jimmi


Dato : 27-08-02 21:57

Samme her, én øl kan undskyldes med at der er noget mad til at opløse
skidtet, men ellers drikker jeg ALDRIG før jeg skal køre.
Faktisk sjovt som man kan tænkte på sin egen røv når det er den der er på
spil. Hvis jeg er i bil kan jeg godt finde på at drikke to til tre 33cl'er
på et par timer, men ikke når jeg er på MC, der er det sodavand.


/Jimmi
(XJ600S)



Henrik Steen Larsen (27-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 27-08-02 22:45

> Men hvor meget/lidt "bajerer" i andre den lige før afgang...jeg synes
> bestemt ikke guldøl hører til ved bakkearrangementer??

Det kommer stærkt an på hvor længe alkoholen har været undervejs i systemet.
Hvis jeg f.eks. ankommer et sted kl. 19 - drikker to alm. øl inden kl. 20 og
så kører kl. 24, så er mit gæt, at leveren har omdannet alkoholen (i hvert
fald det aller meste).

Hvis jeg skulle køre kl. 21 ville de 2 øl være mindre smart.

En tidshorisont, antal liter blod, mængde mad i mavesækken er alle faktorer,
som påvirker din promille.

Mangel på søvn eller væske kan være mindst ligeså farligt - det er bare
svært at blive dømt for det.



max tina og palle (28-08-2002)
Kommentar
Fra : max tina og palle


Dato : 28-08-02 07:14

Hvad er det for en mærkelig indstilling at have at øl høre sammen med
smækbukser- gråt skæg- og soft chopper????
jeg så lige så mange unge med øl i hånden, og nej jeg syntes bestemt heller
ikke øl og mc høre sammen,
men jeg syntes bestemt heller ikke at en wheelie høre med til
bakkelukningen, det er sådan noget der kan være med til at ødelægge det for
os andre, men ellers havde vi en god tur til bakken måske lidt lang vi
kommer fra Esbjerg.
venlig hilsen
Tina

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:riRa9.1243$BP2.2576@news.get2net.dk...
> Dette kunne være et interessant topic:
>
> I går så jeg mange "bikere" rende rund med stor mave i deres smækbukser og
> patte på "Sort Guld" på dåse - fed reklame for MC-folket ...eller
hvad...
>
> Jeg hæftede mig ved at der gik en direkte linie fra: Bamser - Sorte
> smækbukser - Gråt skæg - Soft choppere - og Dåseøl...
>
> Men hvor meget/lidt "bajerer" i andre den lige før afgang...jeg synes
> bestemt ikke guldøl hører til ved bakkearrangementer??
>
>
> Så er en kontrolleret wheelie i ny og næ vel ikke så slemt?
>
> Wheeler
>
>



Per M. Pedersen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Per M. Pedersen


Dato : 28-08-02 07:59


"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:riRa9.1243$BP2.2576@news.get2net.dk...
> Dette kunne være et interessant topic:
>
> I går så jeg mange "bikere" rende rund med stor mave i deres smækbukser og
> patte på "Sort Guld" på dåse - fed reklame for MC-folket ...eller
hvad...
>
> Jeg hæftede mig ved at der gik en direkte linie fra: Bamser - Sorte
> smækbukser - Gråt skæg - Soft choppere - og Dåseøl...
>
> Men hvor meget/lidt "bajerer" i andre den lige før afgang...jeg synes
> bestemt ikke guldøl hører til ved bakkearrangementer??
>
>
> Så er en kontrolleret wheelie i ny og næ vel ikke så slemt?

Du har nok tænkt over det....


Hold bajere og MC hver for sig og lav wheelie´s hvor der ikke er nogen der
kan komme til skade. Og det er vist nok gældende for al offentlig vej. I sær
i byerne. Du eller andre skulle jo nødig ende som en del af statistikken.


--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen




Jens_B_Rasmussen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Jens_B_Rasmussen


Dato : 28-08-02 08:44

Jeg kan for mig selv sige at jeg enten drikker eller kører.

Jeg blander aldrig de to fornøjelser med hinanden. I særdeleshed aldrig
til en bakkeåbning/lukning fordi man aldrig aner hvornår en eller anden
laver en wheelie ind foran dig eller endnu værre der kommer en
Øvert45 indenom

Bagefter i klubben med de andre rødder er en helt anden snak

Jens B. R





--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Michael K. S. (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 28-08-02 08:40

On Wed, 28 Aug 2002 07:44:06 GMT, "Jens_B_Rasmussen"
<Jens_B_Rasmussen.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg kan for mig selv sige at jeg enten drikker eller kører.

Avs - Det var ikke meget at vælge imellem,men du kører forhåbentlig en
masse så....

-M

Thomas (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 28-08-02 09:50

Nu er det spændende om denne tråd bliver lige så lang som min "hjelmløs
kørsel"

Jeg tilslutter mig den forrige at efter et en øl eller 2 øl kører jeg nok
bil, men aldrig mc.....Nu kan man jo diskutere hvor svimmel træt man bliver
af en øl eller 2, men skulle man ramme fx en parkeret bil , vil jeg helst
gøre det ..... i en bil

men så kan man seføli vende den om og sige at i bil er man så tværtimod til
større fare for resten af trafikken ;(


Mvh

Thomas
XS400seca



max tina og palle (28-08-2002)
Kommentar
Fra : max tina og palle


Dato : 28-08-02 16:41

hej igen, jeg har lige et spørsmål, var du på knallert der ind for du kan da
ikke værer gammel nok til at kører mc med de udtaleser du kommer med fordi
at det kan hurtig gå galt selv om man er en brian smart og har tjek på
alting. det så vi i esbjerg, der var også en brian smart der havde styr på
sin cykel, men der var nogle tilskurer i vejen selv om de stod på fortovet,
så tænk dig lidt om der er ikke noget at værer stolt over.
venlig hilsen palle ( esbjerg )
p.s jeg har hverken overalls eller chopper men grå hår har jeg ( suzuki gsx
1100 )
"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:5evomug4b8ghkifvsc5kvsd959mhs856tr@4ax.com...
> On Wed, 28 Aug 2002 07:44:06 GMT, "Jens_B_Rasmussen"
> <Jens_B_Rasmussen.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Jeg kan for mig selv sige at jeg enten drikker eller kører.
>
> Avs - Det var ikke meget at vælge imellem,men du kører forhåbentlig en
> masse så....
>
> -M



Lars T. Thomsen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 28-08-02 19:28

(Snip)
> var du på knallert der ind for du kan da
> ikke værer gammel nok til at kører mc med de udtaleser du kommer med fordi
> at det kan hurtig gå galt selv om man er en brian smart og har tjek på
> alting
(Snip)

Meget lang sætning!
Kunne vi ikke holde en bare nogenlune tone?

Og hvis man ABSOLUT vil lave et personangreb, kunne man så prøve, at ramme
den rigtige person?
Så JEG kan IKKE se, hvorfor Michael K.S skal modtage dette møgfald?

Eller fatter jeg minus?

Det er ikke det rigtige forum, at kaste med mudder!

Hilsen
Lars



Michael K. S. (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 28-08-02 19:35

On Wed, 28 Aug 2002 20:27:59 +0200, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> wrote:

>Og hvis man ABSOLUT vil lave et personangreb, kunne man så prøve, at ramme
>den rigtige person?
>Så JEG kan IKKE se, hvorfor Michael K.S skal modtage dette møgfald?

Ja - jeg havde egentlig svaret,men slettede det igen da jeg indså at
det næppe var mig der skulle ha' haft det ).

-M

Lars T. Thomsen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 28-08-02 19:48

> >Så JEG kan IKKE se, hvorfor Michael K.S skal modtage dette møgfald?

> Ja - jeg havde egentlig svaret,men slettede det igen da jeg indså at
> det næppe var mig der skulle ha' haft det ).

LOL! - Det kunne jo let gå hen og blive en forvirrende affære!

Hilsen
Lars



max tina og palle (28-08-2002)
Kommentar
Fra : max tina og palle


Dato : 28-08-02 20:07

Nej selvfølig var det ikke Michael der skulle have det, det må du meget
undskylde, men mon ikke du hurtig fandt ud af det ikke var til dig?

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:hq5qmusgaves417hc2o5cjglit1jkn4rp0@4ax.com...
> On Wed, 28 Aug 2002 20:27:59 +0200, "Lars T. Thomsen"
> <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> wrote:
>
> >Og hvis man ABSOLUT vil lave et personangreb, kunne man så prøve, at
ramme
> >den rigtige person?
> >Så JEG kan IKKE se, hvorfor Michael K.S skal modtage dette møgfald?
>
> Ja - jeg havde egentlig svaret,men slettede det igen da jeg indså at
> det næppe var mig der skulle ha' haft det ).
>
> -M



Steen Gruby (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 28-08-02 20:31

On Wed, 28 Aug 2002 21:07:26 +0200, "max tina og palle"
<phhj@esenet.dk> wrote:

Hej Tina.

>Nej selvfølig var det ikke Michael der skulle have det, det må du meget
>undskylde, men mon ikke du hurtig fandt ud af det ikke var til dig?
>
Ligegyldigt hvem den var myntet på, så er "frontalangerb" ikke velset
i D.F.M.
Så et lidt blødere aftræk - Please

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Michael K. S. (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 28-08-02 20:35

On Wed, 28 Aug 2002 21:07:26 +0200, "max tina og palle"
<phhj@esenet.dk> wrote:

>Nej selvfølig var det ikke Michael der skulle have det, det må du meget
>undskylde, men mon ikke du hurtig fandt ud af det ikke var til dig?

Njah - hurtig og hurtig,det er så meget sagt,jeg er lidt langsom
idag,da jeg er stresset og ½-irriteret over at skulle samle
cykel,spilde 1 liter forgaffelolie ud på gulvet og ødelægge 2 stk's
værktøj - det ene i bar arrigskab ).

Meeen altså Palle,uden at ville være moraliserende så er Lars uanset
inde på noget....Vi udtrykker os alle forskelligt og heldigvis for
det, men pas alliwl på ikke at male dig selv ind i et hjørne med alt
for fordømmende sprogbrug,der kommer sjældent noget konstruktivt ud af
at kalde hinanden idioter eller lign.,selvom det da sikkert tit kan
være nok så rigtigt ),og skal man endelig fyre en lille sviner af
så er antydningens kunst f.eks v.h.a smileys en overvejelse værd .

Mand hvor lyder jeg bare træls nu,men Palle gider du ikke svare under
det du citerer og skære overflødig tekst væk,det hjælper en del på
læsevenligheden.....

-M

Tony Lorentzen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 28-08-02 21:24

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
news:7j8qmu0gcc8db7b8281odh0ifm82rp1ron@4ax.com...

> Mand hvor lyder jeg bare træls nu,men Palle gider du ikke svare under
> det du citerer og skære overflødig tekst væk,det hjælper en del på
> læsevenligheden.....

Jeg synes ikke det er træls. Der er faktisk nogle grundreglerne (såkaldt
'netikette') som vi alle bør overholde for at nyhedsgruppen kan fungere
optimalt. Der er mange der ikke er klar over dem så her kommer lige et link
til et site hvor der står en masse om citat- og debatteknik:

http://www.usenet.dk/netikette/

Mvh,

Tony
Divvy '01



RpR (28-08-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-08-02 21:40

> Jeg synes ikke det er træls. Der er faktisk nogle grundreglerne (såkaldt
> 'netikette') som vi alle bør overholde for at nyhedsgruppen kan fungere
> optimalt. Der er mange der ikke er klar over dem så her kommer lige et
link
> til et site hvor der står en masse om citat- og debatteknik:

Heh, lidt OT, men synes det er sjovt at en gruppe hvor brugerne
hovedsageligt er personer der er "modne" kan have problemer med quote
teknik, hvor så mit forum hvor der er folk mellem 14 - 40+ år aldrig har
haft det problem

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jes Vestervang (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-08-02 22:09

RpR wrote:

>> Jeg synes ikke det er træls. Der er faktisk nogle grundreglerne (såkaldt
>> 'netikette') som vi alle bør overholde for at nyhedsgruppen kan fungere
>> optimalt. Der er mange der ikke er klar over dem så her kommer lige et
> link
>> til et site hvor der står en masse om citat- og debatteknik:
>
> Heh, lidt OT, men synes det er sjovt at en gruppe hvor brugerne
> hovedsageligt er personer der er "modne" kan have problemer med quote
> teknik, hvor så mit forum hvor der er folk mellem 14 - 40+ år aldrig har
> haft det problem
>
Heh, nu er der jo også en masse familiefædre osv., som måske har lidt svært
ved at tage sig tid til at sætte sig ind i reglerne (modsat en flok knægte,
der har masser af tid! ;)... især hvis de ikke ved de findes. Ikke at det
er nogen undskyldning :-/
Apropos grupper, så tjek dk.edb.system.unix, dét er en gruppe, hvor der er
styr på quotingen!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

RpR (28-08-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-08-02 23:19

> Heh, nu er der jo også en masse familiefædre osv., som måske har lidt
svært
> ved at tage sig tid til at sætte sig ind i reglerne (modsat en flok
knægte,
> der har masser af tid! ;)... især hvis de ikke ved de findes. Ikke at det
> er nogen undskyldning :-/

Se dér er det lækkert med forummet, du klikker bare på "quote" og så laver
den praktisk talt arbejdet for dig
(hint, der er en MC del i mit forum, da en del brugere requestede delen)

> Apropos grupper, så tjek dk.edb.system.unix, dét er en gruppe, hvor der er
> styr på quotingen!

Det er jo ikke familiefædre, det er nørder

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



wheeler (28-08-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 28-08-02 21:50

[KLIP..BLA ..BLA]


Jeg tror egentlig ikke Palle og frue helt opfattede mit budskab, som er at
jeg synes det er upassende at stå at baje den med sort guld 2 minutter før
afgang i en MC-kortage, som har hele Nørrebro mv. bevågenhed??

At Palle og frue bliver stødt over min lidt barnlige og generaliserende mail
om shopper-folket, synes jeg er i orden. Det kan godt være at jeg glemte en
"" bagefter, men jeg tror de fleste herinde så den mellem linierne?

Palle er ny på DFM mon ikke han lærer jagonen + netetiketten ved lejlighed -
al begyndelse er svær (også wheelies

Wheeler



Bent Erik Thomsen (28-08-2002)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 28-08-02 23:07

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:riRa9.1243$BP2.2576@news.get2net.dk...
> Dette kunne være et interessant topic:
>
> I går så jeg mange "bikere" rende rund med stor mave i deres smækbukser og
> patte på "Sort Guld" på dåse - fed reklame for MC-folket ...eller
hvad...
>
> Jeg hæftede mig ved at der gik en direkte linie fra: Bamser - Sorte
> smækbukser - Gråt skæg - Soft choppere - og Dåseøl...
>
> Men hvor meget/lidt "bajerer" i andre den lige før afgang...jeg synes
> bestemt ikke guldøl hører til ved bakkearrangementer??
>
>
> Så er en kontrolleret wheelie i ny og næ vel ikke så slemt?
>
> Wheeler


Det er LOVLIGT at køre med op til 0,5 promille.
En stor mand kommer ikke i nærheden heraf ved at drikke EN guldbajer.

mvh
--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)




RpR (28-08-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-08-02 23:21

> Det er LOVLIGT at køre med op til 0,5 promille.
> En stor mand kommer ikke i nærheden heraf ved at drikke EN guldbajer.

Og alligevel får han skylden skubbet i skoene hvis han er med i et uheld og
der er bare en smule alkohol i blodet.

At drikke og køre er åndsvagt og hamrende uansvarligt overfor sig selv og
sine omgivelser.
Kan kun opfodre folk til at nuppe deres venners nøgler hvis de vil ud og
køre når de har drukket. Det har jeg gjort, også selvom det har resulteret i
at vedkommende ville give mig et blåt øje i branderten

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jack Jensen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 29-08-02 10:59


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
news:3d6d4cdc$0$155$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det er LOVLIGT at køre med op til 0,5 promille.
> > En stor mand kommer ikke i nærheden heraf ved at drikke EN guldbajer.
>
> Og alligevel får han skylden skubbet i skoene hvis han er med i et uheld
og
> der er bare en smule alkohol i blodet.
>
> At drikke og køre er åndsvagt og hamrende uansvarligt overfor sig selv og
> sine omgivelser.
> Kan kun opfodre folk til at nuppe deres venners nøgler hvis de vil ud og
> køre når de har drukket. Det har jeg gjort, også selvom det har resulteret
i
> at vedkommende ville give mig et blåt øje i branderten
>

Der er forskel på at drikke 1-2 øl og så en brandert.
Lad os nu ikke lave indre mission ud af det
- Hvis man ser en i en brandert, der vil ud at køre så bifalder jeg 100% din
mening.

Mvh
Jack
VFR750FK
www.vfr.dk




Jack Jensen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 29-08-02 11:28


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
news:3d6d4cdc$0$155$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det er LOVLIGT at køre med op til 0,5 promille.
> > En stor mand kommer ikke i nærheden heraf ved at drikke EN guldbajer.
>
> Og alligevel får han skylden skubbet i skoene hvis han er med i et uheld
og
> der er bare en smule alkohol i blodet.
>
Jeg glemte helt at kommentere ovenstående.
Nej - han/hun får ikke skylden skubbet i skoene.
- Hvordan skulle det da også kunne lade sig gøre?
Hvis du holder dig under 0,5 promille, så kører du 100% lovligt.
Og kan selvfølgelig ikke dømmes for noget som helst. - Det ku' da også lige
passe.

Mvh
Jack
VFR750FK
www.vfr.dk




Jonas Holt (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 29-08-02 11:43

> Nej - han/hun får ikke skylden skubbet i skoene.
> - Hvordan skulle det da også kunne lade sig gøre?
> Hvis du holder dig under 0,5 promille, så kører du 100% lovligt.
> Og kan selvfølgelig ikke dømmes for noget som helst. - Det ku' da også lige
> passe.


Det var da en af de ting jeg husker rimeligt tydeligt fra min teoritid:
Hvis du bare har _sniffet_ til alkohol, er impliceret i et uheld og der er bare skyggen af tvivl om
skyld, så får du skylden 100%!

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Hans Paulin (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 29-08-02 12:08


"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6dfaf6$0$87289$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Det var da en af de ting jeg husker rimeligt tydeligt fra min
teoritid:
> Hvis du bare har _sniffet_ til alkohol, er impliceret i et uheld og
der er bare skyggen af tvivl om
> skyld, så får du skylden 100%!
>
....det samme har jeg ladet mig fortælle...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)




Anders Thorup (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 29-08-02 12:26

<SNIP>
> Jeg glemte helt at kommentere ovenstående.
> Nej - han/hun får ikke skylden skubbet i skoene.

Jo, det er rent faktisk lige nøjagtigt det der sker!!!

> - Hvordan skulle det da også kunne lade sig gøre?

Fordi idet du bare har den mindste smule alkohol i blodet(også selvom du er
under 0,5promille), ikke reagere lige så hurtigt som hvis du var ædru. Det
alene er grund nok til at du for skylden i en evt. ulykke, også selv om det
ikke var din skyld at uheldet skete.

> Hvis du holder dig under 0,5 promille, så kører du 100% lovligt.

Ja, du får heller ingen bøde for promillekørsel, men ved uheld hænger du på
den!!!!

> Og kan selvfølgelig ikke dømmes for noget som helst. - Det ku' da også
lige
> passe.

Det kan man altså godt, og det sker!!!

--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly"
Skruzuki GSX250E '82




Claus Rittig (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-08-02 16:09

"Anders Thorup" <Daffy@it.dk> skrev i en meddelelse
news:akl0al$e1d$1@news.cybercity.dk...

> > Hvis du holder dig under 0,5 promille, så kører du 100% lovligt.
>
> Ja, du får heller ingen bøde for promillekørsel, men ved uheld hænger du

> den!!!!
>
> > Og kan selvfølgelig ikke dømmes for noget som helst. - Det ku' da også
> lige
> > passe.
>
> Det kan man altså godt, og det sker!!!

Æh, det passer vist heller ikke?!
Da jeg tog kørekort for 5 år siden blev det netop pointeret at
promillegrænsen er 0,5 MEDMINDRE man er indblandet i et uheld - så er den
nemlig 0,0!

Rittig



Jes Vestervang (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-08-02 20:44

Anders Thorup wrote:

> <SNIP>
>> Jeg glemte helt at kommentere ovenstående.
>> Nej - han/hun får ikke skylden skubbet i skoene.
>
> Jo, det er rent faktisk lige nøjagtigt det der sker!!!
>
>> - Hvordan skulle det da også kunne lade sig gøre?
>
> Fordi idet du bare har den mindste smule alkohol i blodet(også selvom du
> er under 0,5promille), ikke reagere lige så hurtigt som hvis du var ædru.
> Det alene er grund nok til at du for skylden i en evt. ulykke, også selv
> om det ikke var din skyld at uheldet skete.
>
Det er vel kun hvis der er en sammenhæng, ikke? Det andet lyder mildest
talt dumt. Desuden er der jo også forskel på, hvor meget folk påvirkes af
en promille (nej, ikke mængden af indtaget alkohol, men promillen).
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Armand (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-08-02 16:45


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:litlka.2t.ln@vissen.vandhane...
> Anders Thorup wrote:
>
> > Fordi idet du bare har den mindste smule alkohol i blodet(også
selvom du
> > er under 0,5promille), ikke reagere lige så hurtigt som hvis du var
ædru.
> > Det alene er grund nok til at du for skylden i en evt. ulykke, også
selv
> > om det ikke var din skyld at uheldet skete.
> Det er vel kun hvis der er en sammenhæng, ikke? Det andet lyder
mildest
> talt dumt. Desuden er der jo også forskel på, hvor meget folk påvirkes
af
> en promille (nej, ikke mængden af indtaget alkohol, men promillen).

Uopmærksomhed, har en stor del af skylden i næsten alle
uheldsforekomster, og selv ½ ppm vil kunne forklares som
opmærksomhedssløvende i en grad så det har været medvirkende til
uheldet!

--
Armand.



Jes Vestervang (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-08-02 17:41

Armand wrote:
>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Anders Thorup wrote:
>>
>> > Fordi idet du bare har den mindste smule alkohol i blodet(også
>> > selvom du er under 0,5promille), ikke reagere lige så hurtigt som hvis
>> > du var ædru.
>> > Det alene er grund nok til at du for skylden i en evt. ulykke, også
>> > selv om det ikke var din skyld at uheldet skete.
>>
>> Det er vel kun hvis der er en sammenhæng, ikke? Det andet lyder
>> mildest talt dumt. Desuden er der jo også forskel på, hvor meget folk
>> påvirkes af en promille (nej, ikke mængden af indtaget alkohol, men
>> promillen).
>
> Uopmærksomhed, har en stor del af skylden i næsten alle
> uheldsforekomster, og selv ½ ppm vil kunne forklares som
> opmærksomhedssløvende i en grad så det har været medvirkende til
> uheldet!
>
God pointe! Den tager jeg til mig.

--
mvh Jes Vestervang - der nok bliver en sjælden gæst her i gruppen det næste
stykke tid, da der går en måned inden jeg får netadgang igen
FZS600

Jan Vagle (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 29-08-02 16:03

Jack Jensen wrote:

> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> news:3d6d4cdc$0$155$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>>> Det er LOVLIGT at køre med op til 0,5 promille.
>>>En stor mand kommer ikke i nærheden heraf ved at drikke EN guldbajer.
>>>
>>Og alligevel får han skylden skubbet i skoene hvis han er med i et uheld
>>
> og
>
>>der er bare en smule alkohol i blodet.
>>
> Jeg glemte helt at kommentere ovenstående.
> Nej - han/hun får ikke skylden skubbet i skoene.
> - Hvordan skulle det da også kunne lade sig gøre?
> Hvis du holder dig under 0,5 promille, så kører du 100% lovligt.


I Norge (Våres Trafikkdepartement er Norges svar på Taliban) har man satt ned
grensen til hysteriske 0.2 (SAS sine piloter har grense på 0.35..;) så er dere
klar over det. Ved promille på f.eks. 0.31 får en 10.000 NOK i bot, ved over
0.4 får en de helt hysteriske reaksjoner som 1 1/2 månedslønn i bot og
inndragning av førerkort i minst ett år.


Hysterisk 'spasserlorte'-piss spør du meg.


Jeg kommer til å flytte ut av dette landet ved beste anledning.

0.5 er passe, ellers må man forby alle hastigheter høyere enn 30km/t, kjøring
i regn, mørke og snøvær og folk som kjører med influensa.


--
Jan Vagle
.............................oOo


Squish (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 31-08-02 15:31

Jan Vagle wrote:

SNIP

>
> Hysterisk 'spasserlorte'-piss spør du meg.
>

Hehe.. hvis du flytter hertil, har du da allerede godt fat i sproget!

> Jeg kommer til å flytte ut av dette landet ved beste anledning.
>
> 0.5 er passe, ellers må man forby alle hastigheter høyere enn 30km/t,
> kjøring i regn, mørke og snøvær og folk som kjører med influensa.
>
>

Du skal i hvert fald ikke flytte til Sverige- der er den da 0.0, ikke..?
Eller..?

Squish


Jan Vagle (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 31-08-02 19:45

Squish wrote:

> Jan Vagle wrote:
>
> SNIP
>>
>> Hysterisk 'spasserlorte'-piss spør du meg.
>>
> Hehe.. hvis du flytter hertil, har du da allerede godt fat i sproget!


Det hjelper med Dansk arbeidgiver i 13 år.. ;)

Me: det bliver nok Italia.. afgiftsnivået på inntekt og kjøretøy er for
grotesk i Dk.


> Du skal i hvert fald ikke flytte til Sverige- der er den da 0.0, ikke..?
> Eller..?


0.2.. vi har fått "Sverige-effekten".. *urk*

Ellers: Norge er et glimrende land til mc-kjøring. Massevis av kjekke små
veier med en masse svinger.. Dk er litt..eh.. flatt.. :)

Nord-Italia: Akkurat passe ! :)))

(Jada: Jeg har vært der mangen ganger..)


--
Jan Vagle
.............................oOo


Armand (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-09-02 12:51


Jan Vagle <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en
news:3D710E95.4040204@broadpark.no...
Squish wrote:

> Me: det bliver nok Italia.. afgiftsnivået på inntekt og kjøretøy er
for
> grotesk i Dk.

Lige netop omkring køretøjsafgifter er italienerne nu ellers godt med!

--
Armand.






-oxxxxxo- (29-08-2002)
Kommentar
Fra : -oxxxxxo-


Dato : 29-08-02 18:35

Jeg er enig med ham den anden... (host host)... Nå, ja... Lidt seriøst så
har man altså handlet culpøst (uansvarligt) hvis man har drukket og er
indblandet i et uheld - uanset hvor meget/lidt man har drukket.

Ergo - man bli'r knaldet... så lad vær' !



"Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com> skrev i en meddelelse
news:3d6df750$0$243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> news:3d6d4cdc$0$155$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Det er LOVLIGT at køre med op til 0,5 promille.
> > > En stor mand kommer ikke i nærheden heraf ved at drikke EN guldbajer.
> >
> > Og alligevel får han skylden skubbet i skoene hvis han er med i et uheld
> og
> > der er bare en smule alkohol i blodet.
> >
> Jeg glemte helt at kommentere ovenstående.
> Nej - han/hun får ikke skylden skubbet i skoene.
> - Hvordan skulle det da også kunne lade sig gøre?
> Hvis du holder dig under 0,5 promille, så kører du 100% lovligt.
> Og kan selvfølgelig ikke dømmes for noget som helst. - Det ku' da også
lige
> passe.
>
> Mvh
> Jack
> VFR750FK
> www.vfr.dk
>
>
>



Bent Erik Thomsen (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 01-09-02 22:54

RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3d6d4cdc$0$155$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det er LOVLIGT at køre med op til 0,5 promille.
> > En stor mand kommer ikke i nærheden heraf ved at drikke EN guldbajer.
>
> Og alligevel får han skylden skubbet i skoene hvis han er med i et uheld
og
> der er bare en smule alkohol i blodet.
>
> At drikke og køre er åndsvagt og hamrende uansvarligt overfor sig selv og
> sine omgivelser.
> Kan kun opfodre folk til at nuppe deres venners nøgler hvis de vil ud og
> køre når de har drukket. Det har jeg gjort, også selvom det har resulteret
i
> at vedkommende ville give mig et blåt øje i branderten
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery.com - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.com
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --
>

For at undgå nogle misforståelse vil jeg erklære mig enig i at den rigtige
rækkefølge er:
1: Køre MC
2: Evt. drikke Øl

Imidlertid synes jeg ikke der er grund til at være hellig fordi nogle
drikker en øl inden de kører. Det kunne jeg også selv finde på !
Med min vægt ville en sort guld (en!) give en promille på højst 0.2-0.3
Hvis nogen synes vi skal have en promillegrænse på 0.0 er det helt i orden
med mig. Men loven siger altså pt. 0.5.
Mht. til risikoen for at få (uberettiget ?) tilkendt skyld i forbindelse med
et uheld er det mc-chaufførens eget ansvar.
Hvis man er så hellig at man vi tage nøglerne fra en der i øvrigt kører
inden for lovens rammer er et blåt øje nådigt sluppet.


mvh
--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)





RpR (02-09-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-09-02 07:58

> Hvis nogen synes vi skal have en promillegrænse på 0.0 er det helt i orden
> med mig. Men loven siger altså pt. 0.5.

Så hvis bare loven siger det, så er det sikkert og forsvarligt?
Selv de 0.3 promille du nævner nedsætter faktisk din reaktionsevne
betragteligt. Nok til jeg ihvertfald ikke ville have lyst til at få et lift
af vedkommende.

Jeg har set reportager hvor en flok kørelærere får drukket 0.5 promille i
blodet, kommer ud og køre manøvre kørsel ( i bil godtnok, men nu er MC jo
ikke just nemmere, idet det kræver man er lidt mere vågen), og allerede ved
de 0.5 promille klodser de lidt i det. De bliver så drukket lidt mere fulde,
og sluppet løse på manøvrebanen med 0,8 promille, og så kejter det grumt med
nedbremsning osv. Havde kegler været personer så havde vi haft en flok
glade, fulde, massemordere.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rittig (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-09-02 21:18

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3d730bfa$0$59289$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Så hvis bare loven siger det, så er det sikkert og forsvarligt?
> Selv de 0.3 promille du nævner nedsætter faktisk din reaktionsevne
> betragteligt. Nok til jeg ihvertfald ikke ville have lyst til at få et
lift
> af vedkommende.

Jeg elsker det her forum!
Hvilke andre steder kan en grøn knejt der vistnok ikke engang kører
motorcykel få lov at irettesætte en moden, erfaren motorcyklist i den voksne
vægtklasse uden at blive grinet baglæns ud af lokalet? HERLIGT!

Kanon underholdning!

Lad os nu slå diskussionen over i hvad der er mest uforsvarligt - at en
moden mand der laver alt på sin mc til mindste detalje selv (om det så er
galvanisering), og har årelang erfaring i trafikken, drikker en øl før han
kører, eller en knejt på hvad? 18 år? ræser rundt på sin bundulovlige
knallert uden at have drukket en øl...

Nå, bare for at fyre op under diskussionen vil jeg lige nævne at min kollega
forleden fik skadet sin bil for 45.000,- af en knallert (her fra Klarup) som
kørte over for rødt lys. Hun ville naturligvis have skældt ham ud, det
skarn, for han kørte alt for stærkt - men det kunne hun desværre ikke komme
til, for han havde ikke spændt sin hjelm, så nu ligger han svært kvæstet på
Aalborg sygehus. Hvis hans skader ellers tillader det, så har han lige
draget en erfaring: En hjelm skal være spændt. Nåja, og måske også: Hvis man
kører meget hurtigere end man må, skal man ihvertfald holde øje med om der
er rødt. Når han engang har samlet sig en masse af den slags erfaringer
(uden at dø), så kan han også blive kvalificeret til at blive tituleret "en
moden mand".

Rittig
(PS: Undskyld den morbide humor...)



RpR (03-09-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 03-09-02 00:23

> Jeg elsker det her forum!

Det er nu en nyhedsgruppe, men ellers..

> Hvilke andre steder kan en grøn knejt der vistnok ikke engang kører
> motorcykel få lov at irettesætte en moden, erfaren motorcyklist i den
voksne
> vægtklasse uden at blive grinet baglæns ud af lokalet? HERLIGT!

Nå nej, havde helt glemt den uskrevne regel om at man skal have MC pap for
at vide at spirutus påvirker ens reaktionsevne, det må du sørme undskylde..

> Lad os nu slå diskussionen over i hvad der er mest uforsvarligt - at en
> moden mand der laver alt på sin mc til mindste detalje selv (om det så er
> galvanisering), og har årelang erfaring i trafikken, drikker en øl før han
> kører, eller en knejt på hvad? 18 år? ræser rundt på sin bundulovlige
> knallert uden at have drukket en øl...

Tror nu nok en stor tung MC ved relativ høj hastighed er noget mere farlig
end en forholdsvis let knallert med lav hastighed.
Kan heller ikke lige se hvad alderen har med ens evner med spritkørsel at
gøre. Man blir måske mere hærdet hvis man prøver det gennem årene?

> Nå, bare for at fyre op under diskussionen vil jeg lige nævne at min
kollega
> forleden fik skadet sin bil for 45.000,- af en knallert (her fra Klarup)
som
> kørte over for rødt lys. Hun ville naturligvis have skældt ham ud, det
> skarn, for han kørte alt for stærkt - men det kunne hun desværre ikke
komme
> til, for han havde ikke spændt sin hjelm, så nu ligger han svært kvæstet

> Aalborg sygehus. Hvis hans skader ellers tillader det, så har han lige
> draget en erfaring: En hjelm skal være spændt. Nåja, og måske også: Hvis
man
> kører meget hurtigere end man må, skal man ihvertfald holde øje med om der
> er rødt. Når han engang har samlet sig en masse af den slags erfaringer
> (uden at dø), så kan han også blive kvalificeret til at blive tituleret
"en
> moden mand".

Det er det jeg altid har kunnet lide ved dig, du er så dejlig voldsom
generaliserende =)
At det så slet ikke har noget med emnet at gøre er så noget andet. Tror
faktisk du spilder min båndbredde i øjeblikket.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Hekto (03-09-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-09-02 08:55

In article <3d73ca55$1$27701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
ClausRittig@Hotmail.Com says...
>
> Nå, bare for at fyre op under diskussionen vil jeg lige nævne at min kollega
> forleden fik skadet sin bil for 45.000,- af en knallert (her fra Klarup) som
> kørte over for rødt lys. Hun ville naturligvis have skældt ham ud, det
> skarn, for han kørte alt for stærkt - men det kunne hun desværre ikke komme
> til, for han havde ikke spændt sin hjelm, så nu ligger han svært kvæstet på
> Aalborg sygehus. Hvis hans skader ellers tillader det, så har han lige
> draget en erfaring: En hjelm skal være spændt. Nåja, og måske også: Hvis man
> kører meget hurtigere end man må, skal man ihvertfald holde øje med om der
> er rødt. Når han engang har samlet sig en masse af den slags erfaringer
> (uden at dø), så kan han også blive kvalificeret til at blive tituleret "en
> moden mand".
>
Rendyrket Darwinisme!

/Hekto

Ukendt (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-09-02 14:03


">
> Lad os nu slå diskussionen over i hvad der er mest uforsvarligt - at en
> moden mand der laver alt på sin mc til mindste detalje selv (om det så er
> galvanisering), og har årelang erfaring i trafikken, drikker en øl før han
> kører, eller en knejt på hvad? 18 år? ræser rundt på sin bundulovlige
> knallert uden at have drukket en øl...
>
Du har klart ret Claus, erfaring betyder meget. Ikke fordi man skal drikke
før man kører, men jeg tror ikke en enkelt eller to vil ikke skade den
rutinerede chauffør.
Jeg har kørt bil/mc siden 80, og vil da til enhver en tid mene, at rutinen
fra 22år eller ca 1000000km, betyder en del. Men hvis nogen har adgang til
et køreteknisk anlæg, så kunne vi jo lave et forsøg. Vi kan jo lave to hold.
Claus og jeg på det ene ( vi indtar så lige to øl først), og RpR + "en ven"
på det andet hold.Det kunne ud over at være skægt, også være hyggeligt. =


Hilsen

Jesper



Claus Rittig (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-09-02 15:42

"jesper ankersen" <jaATdynometDOTdk> skrev i en meddelelse
news:3d760490$0$59359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Claus og jeg på det ene ( vi indtar så lige to øl først), og RpR + "en
ven"
> på det andet hold.Det kunne ud over at være skægt, også være hyggeligt. =

Jeps, men jeg har altså ikke korpus til mere end 1 øl endnu...

Rittig



Mads Lund (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 04-09-02 15:54

> Jeps, men jeg har altså ikke korpus til mere end 1 øl endnu...

øhh..................

det undlader jeg at kommentere



Mads Lund, letvægter
GS500 "standard"



Claus Rittig (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-09-02 23:05

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:W7pd9.85$g26.612@news.get2net.dk...
> > Jeps, men jeg har altså ikke korpus til mere end 1 øl endnu...
>
> øhh..................

> Mads Lund, letvægter

Hah, du ligner sgu en mellemting mellem en spisevægring og en sultestrejke,
og så er det DIG der skal hoppe rundt i sidevognen? Næh du, hos os er det
den tynde der styrer, så I får baghjul på søndag.

Rittig



RpR (04-09-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 04-09-02 16:47

> Jeg har kørt bil/mc siden 80, og vil da til enhver en tid mene, at rutinen
> fra 22år eller ca 1000000km, betyder en del. Men hvis nogen har adgang til
> et køreteknisk anlæg, så kunne vi jo lave et forsøg. Vi kan jo lave to
hold.
> Claus og jeg på det ene ( vi indtar så lige to øl først), og RpR + "en
ven"
> på det andet hold.Det kunne ud over at være skægt, også være hyggeligt. =
>

Sjov ide =)
Men din reaktionsevne falder, så kan du være nok så rutineret, det må i give
mig ret i. Ellers må i modbevise det =)

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Ukendt (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-09-02 21:00

> Sjov ide =)
> Men din reaktionsevne falder, så kan du være nok så rutineret, det må i
give
> mig ret i. Ellers må i modbevise det =)

Jeg må nok lige forklare hvad jeg mener

Al kørsel er selvfølgeligt bedst hvis man ikke er under indflydelse af
"euforiserende stoffer". Alle kan vel huske at man i starten skulle tænke på
hvilke gear man skulle bruge, hvordan man startede, hvordan man
parralelparkerede osv osv. Men til sidst bliver det bare "noget man gør". En
undvigemanøvre er som rutineret billist, noget man burde foretage "på
rygraden", og bestemt ikke noget man først skal analysere. Ligesom en
udskridning bliver fanget før den bliver farlig. Efter den er rettet op
tænker man vel på den, men kan ikke rigtigt sige hvad man gjorde. Man gjorde
bare noget, uden at tænke.

Det jeg mener er så: En erfaren billist kan godt drikke en øl (eller to).
Hans promille bliver ikke for høj , hans reaktionsevne bliver måske
nedsat men da reaktionen tilgængæld er reflektorisk , bliver resultatet
helt sikkert bedre end den unge billist. Den uerfarne billist reagere
sikkert hurtigere, men har ikke den fornødne erfaring (og hvor skulle han
også havde fået den fra), så resultatet kan meget vel blive dårligere.
Derfor kan jeg ikke se noget forkert i at en erfaren MCkøre, drikker en øl
inden han køre. Iøvrigt giver meget erfaring vel også en bevisthed om at man
netop har drukket, hvorefter man justere hastigheden lidt ned.Den unge
billist drikker også et par øl, men han bliver (efter hans egen mening)
bedre til at køre bil, og så sætter han hastigheden op !!



Hilsen

Jesper

Og husk så:
Det er farligt at køre på vejene, derfor skal man altid opholde sig så kort
tid som muligt på dem.
Man skal altså altid køre så hurtigt som overhoved muligt !! =:)





RpR (04-09-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 04-09-02 22:29

> Al kørsel er selvfølgeligt bedst hvis man ikke er under indflydelse af
> "euforiserende stoffer". Alle kan vel huske at man i starten skulle tænke

> hvilke gear man skulle bruge, hvordan man startede, hvordan man
> parralelparkerede osv osv. Men til sidst bliver det bare "noget man gør".
En
> undvigemanøvre er som rutineret billist, noget man burde foretage "på
> rygraden", og bestemt ikke noget man først skal analysere. Ligesom en
> udskridning bliver fanget før den bliver farlig. Efter den er rettet op
> tænker man vel på den, men kan ikke rigtigt sige hvad man gjorde. Man
gjorde
> bare noget, uden at tænke.

Nu er der så også generelt meget forskel på mennesker og deres evne til at
føre et køretøj. Det være sig bil eller MC.
Har set folk i bil der ikke fatter at orientere sig det mindste selvom de
tydeligvis har kørt længe (da de ikke er påpasselige for en meter, men "bare
kører") lave det nummer.
Ligeledes ser jeg af og til en tøs på en GSX 250 ved Robert's MC, og hun har
da kørt de sidste 3 - 4år, og hun kører stadigvæk med benene strittende til
højre og venstre inden hun er oppe på 20 - 30km/t.

Men det er rigtigt at en der lige har haft pappet i måske en uges tid vil
være lidt længere tid om at fatte hvad det er der sker omkring ham.
Personligt er jeg altid fandens til opmærksom på ALT hvad der sker omkring
mig. Jeg ved hvordan det er at kvadre ind i en varevogn med 40km/t fordi han
ikke overholdt sin højre vigepligt. Det kan måske også være problemet med en
helt ny i trafikken: De kører efter "Nå, jamen han SKAL holde tilbage, jeg
har forkørselsret" og så kører de ellers bare frem i den tro den anden
trafikkant kender færdselsreglerne. Her synes jeg specielt cykler er møg
hamrende irriterende. Om du så trækker madkassen op over kantstenen når du
skal til højre ved et kryds, ja så skal de gudhjælpme nok finde en eller
anden måde at mase sig forbi på. En hel del af "de få rå" på deres tunede
scootere uden hjelm skal nu også have noget af kritikken, men her findes der
i det mindste folk der KAN køre ordentligt, og også gør det. Der kan være
langt imellem dem, og det er egentlig en skam.

Men det jeg vil ind på er, at bare det ½ sekund du måske reagerer
langsommere, så er det altså alligevel 13,8m ved 100km/t. Der kan stå mange
mennesker i vejen på 13,8m. Om det så kun er 50km/t så er det stadigvæk
næsten 7m, og hvem kører under 50km/t i byzonen? Du føler dig måske ikke
påvirket ved en promille på 0.5, men det sløver dig alligevel lidt.
Det jeg vil frem til er bare at jeg ikke forstår nogen synes det er okay at
drikke en øl eller to. Respekt til dem der går til fest og lader maskinen
eller bilen stå derhjemme.

> Og husk så:
> Det er farligt at køre på vejene, derfor skal man altid opholde sig så
kort
> tid som muligt på dem.
> Man skal altså altid køre så hurtigt som overhoved muligt !! =:)

Hmm, SÅDAN har jeg aldrig set på det før
Den må jeg bruge hvis Bent betjent synes jeg kører for stærk i byzonen

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Ukendt (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-09-02 21:03


> Sjov ide =)
> Men din reaktionsevne falder, så kan du være nok så rutineret, det må i
give
> mig ret i. Ellers må i modbevise det =)
>
Jeg må nok lige forklare hvad jeg mener

Al kørsel er selvfølgeligt bedst hvis man ikke er under indflydelse af
"euforiserende stoffer". Alle kan vel huske at man i starten skulle tænke på
hvilke gear man skulle bruge, hvordan man startede, hvordan man
parralelparkerede osv osv. Men til sidst bliver det bare "noget man gør". En
undvigemanøvre er som rutineret billist, noget man burde foretage "på
rygraden", og bestemt ikke noget man først skal analysere. Ligesom en
udskridning bliver fanget før den bliver farlig. Efter den er rettet op
tænker man vel på den, men kan ikke rigtigt sige hvad man gjorde. Man gjorde
bare noget, uden at tænke.

Det jeg mener er så: En erfaren billist kan godt drikke en øl (eller to).
Hans promille bliver ikke for høj , hans reaktionsevne bliver måske
nedsat men da reaktionen tilgængæld er reflektorisk , bliver resultatet
helt sikkert bedre end den unge billist. Den uerfarne billist reagere
sikkert hurtigere, men har ikke den fornødne erfaring (og hvor skulle han
også havde fået den fra), så resultatet kan meget vel blive dårligere.
Derfor kan jeg ikke se noget forkert i at en erfaren MCkøre, drikker en øl
inden han køre. Iøvrigt giver meget erfaring vel også en bevisthed om at man
netop har drukket, hvorefter man justere hastigheden lidt ned.Den unge
billist drikker også et par øl, men han bliver (efter hans egen mening)
bedre til at køre bil, og så sætter han hastigheden op !!



Hilsen

Jesper

Og husk så:
Det er farligt at køre på vejene, derfor skal man altid opholde sig så kort
tid som muligt på dem.
Man skal altså altid køre så hurtigt som overhoved muligt !! =:)





Henrik B. Larsen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik B. Larsen


Dato : 29-08-02 20:55

>
> Det er LOVLIGT at køre med op til 0,5 promille.
> En stor mand kommer ikke i nærheden heraf ved at drikke EN guldbajer.
>
> mvh
> --
> Bent Erik Thomsen
> Nær Ålborg
> 1980 Suzuki GS850GT
> Golf III 1.9 TD(i)

Lovligt ja. Smart? hmmm.

Jeg ville nødig skulle køre ret lang til en bakkelukning med en promille på
0,5.

Henrik
www.gsx.dk




Armand (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-08-02 16:41


wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:riRa9.1243$BP2.2576@news.get2net.dk...
>
> Men hvor meget/lidt "bajerer" i andre den lige før afgang...jeg synes
> bestemt ikke guldøl hører til ved bakkearrangementer??

Bernhard!
Dit kørekort er ganske friskterindrer jeg fra wheelie-strengen, og
derfor vil jeg tilgive dig dine måske lidt ungdommelige ønsker om at
nuancere dette og hint; men væn dig alligevel til at trafik og (selv
blot) øl er to seperate sager :-|

Du vil lynhurtigt opleve at der gik de ekstra par bajere i
selskabeligheden til at du ikke burde, men alligevel skulle(?) køre hjem
derefter - Ved at holde sagerne adskilt kommer du aldrig i tvivl om
hvorvidt du burde/kan køre hjem/en tur med gutterne!!!

--
Armand.




wheeler (31-08-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 31-08-02 21:16


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:akqolo$url$4@news.cybercity.dk...
>
men væn dig alligevel til at trafik og (selv
> blot) øl er to seperate sager :-|
>
> Du vil lynhurtigt opleve at der gik de ekstra par bajere i
> selskabeligheden til at du ikke burde, men alligevel skulle(?) køre hjem
> derefter - Ved at holde sagerne adskilt kommer du aldrig i tvivl om
> hvorvidt du burde/kan køre hjem/en tur med gutterne!!!
>
> --
> Armand.
>
Jeg er et stort "?" - når du skriver "du" og ikke "man", hvordan skal jeg så
tolke dit indlæg?
Skulle jeg billige sprut og mc-kørsel ?

Wheeler



Armand (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-09-02 12:30


wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:qt9c9.110$we2.1653@news.get2net.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:akqolo$url$4@news.cybercity.dk...
> >
> men væn dig alligevel til at trafik og (selv
> > blot) øl er to seperate sager :-|
> > Du vil lynhurtigt opleve at der gik de ekstra par bajere i
> > selskabeligheden til at du ikke burde, men alligevel skulle(?) køre
hjem
> > derefter - Ved at holde sagerne adskilt kommer du aldrig i tvivl om
> > hvorvidt du burde/kan køre hjem/en tur med gutterne!!!
> Jeg er et stort "?" - når du skriver "du" og ikke "man", hvordan skal
jeg så
> tolke dit indlæg?
> Skulle jeg billige sprut og mc-kørsel ?

Indlægget skal snarere ses som en opfordring at DU ikke tager de
betragtede bikere's vaner til dig. Derfor tiltaleformen, som af
udenforstående også vil kunne tages til efterretning!

--
Armand.



wheeler (01-09-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 01-09-02 14:55


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:aksv6h$e5v$3@news.cybercity.dk...
>
> Indlægget skal snarere ses som en opfordring at DU ikke tager de
> betragtede bikere's vaner til dig. Derfor tiltaleformen, som af
> udenforstående også vil kunne tages til efterretning!
>
> --
> Armand.

Nu var det jo undertegnede som startede tråden, så mon ikke jeg har givet
tydeligt udtryk for min holdning til topic

Det var nu også mere fordi dit indlæg faldt i sammenhæng med din (lidt
nedgørende kommentar om, at mit kørekort skulle være nyerhvervet

Det tog jeg nu i 1988 - men alt er jo relativt - og set ift. et helt
menneskeliv er det måske?

I øvrigt er det ok at drille på NG - bare man gør det ordentligt/sobbert

Wheeler




Armand (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-09-02 09:29


wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:PZoc9.84$ia3.1078@news.get2net.dk...
>
> Det var nu også mere fordi dit indlæg faldt i sammenhæng med din (lidt
> nedgørende kommentar om, at mit kørekort skulle være nyerhvervet

> Det tog jeg nu i 1988 - men alt er jo relativt - og set ift. et helt
> menneskeliv er det måske?

I '88?

Hvordan kunne jeg dog tage sådan fejl?

--
Armand.





wheeler (08-09-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 08-09-02 20:59


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:al9p8n$1n91$3@news.cybercity.dk...

>
> Hvordan kunne jeg dog tage sådan fejl?
>
> --
> Armand.
>


Fejltagelser er der mange af herinde (de fleste kan dog redes ved brug af et
""

Wheeler



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste