Info: salg af MC med nummerplade
Fra : Carsten

Dato : 27-08-02 08:45

Kopi af korrespondance mellem mig og motorkontoret. Blot til info...

----------------

Når man sælger et køretøj med nummerplader er det en tillidssag. Dette
skal opfattes som at hvis køber ikke omregistrerer køretøjet inden de
3 uger "hænger" du på vægtafgift og forsikring så længe. Det eneste du
kan gøre nu er at melde nummerpladerne stjålet, såfremt de ikke er
omregistreret
efter 3 uger. Dette kan gøres på motorkontoret eller hos politiet.

Mvh

Lene Hove Devantier
Fra : Morten Juel

Dato : 27-08-02 09:55

hvis nogle jeg har solgt til har overskredet tidsgrænsen, melder jeg det til
min forsikring, at den er overskredet.. så stopper de forsikringen og
strømerne efterlyser pladerne !

Mvh
Morten
GPZ 750 - Kun 21000,- !

Fra : Lasse Madsen

Dato : 27-08-02 10:45

Yep ...

Jeg hvis skøvlerne kører galt med din forsikring i de 3 uger osv.. kan du
ikke belastes af selvrisikoen ... )

Har lige ringet og spurgt...

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Jarl Olsen

Dato : 28-08-02 00:16

"Lasse Madsen" <lm@vxd.dk> wrote in message
> Yep ...
>
> Jeg hvis skøvlerne kører galt med din forsikring i de 3 uger osv.. kan du
> [...]
Sådan forholder det sig også med mit forsikringsselskab. Blot jeg fremviser
dokumentation for salget, kan jeg ikke holdes ansvarlig hvis køber laver
skade med min forsikring. Det forholder sig anderledes, hvis man låner mc'en
ud.
--
Jarl Olsen
Min Yamaha RD 350 stinker

Fra : Richard Pade

Dato : 27-08-02 17:52

Carsten wrote:

> Kopi af korrespondance mellem mig og motorkontoret. Blot til info...

Ja, men den tvivl er da til at undgå: Afslut handlen på motorkontoret -
køber medbringer penge og sit nye forsikringsbevis og du
registreringsattest og cyklen. Når han m/k har fået sin midlertidige
registreringsbevis og givet dig pengene, udleverer du nøglerne...

Richard