Nu er det mange måner siden (Yes my boyz, many moons...), men rinder det mig
ikke i hu, at en opgiven effekt på en akkelakke ligger inden for et vist
spændingsniveau, altså i forhold til en mindstespænding på, skal vi for
eksemplets skyld sige 10V.
Her er der vel for en gangs skyld grundlag for en laaang tråd *
Ren
"Jesper Pedersen" <none> skrev i en meddelelse
news:3d6a5867$0$696$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> Ja ja.. forkert gruppe, men simpelt at svare...
>
> Lad os antage et 5Ah batteri for at holde det en smule on-topic (lidt mere
> typisk for en MC - du kan så gange med f.eks. 10)
>
> 12V * 5Ah = 60Wh
> (lettere simplificeret, da spændingen ikke er konstant gennem forløbet)
>
> Men så er det også en ganz neue akkumulator der er udnyttet fra totalt
> opladet til totalt fladt og under gode gunstige temperaturforhold etc..
>
> Ingen af delene er normalt mulige at opnå, så det undrer mig ikke at dit
bil
> batteri kun klarer at levere ca. 1/5 af det teoretisk mulige...
>
> /Jesper
> (ingeniør.. man er vel skadet.)
>
> "Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
> news:akdfs3$8gn$1@sunsite.dk...
> > Jeg har en dims i min bil, der bruger 2 watt.
> > Bilen stod i 3 dage = 72 timer uden at blive brugt.
> > Dimsen har brugt 144 Wh = 0.144 KWh på den tid.
> > Da jeg kom, var der næsten intet strøm tilbage på batteriet. De
> > efterfølgende dage har der ikke været problemer med at starte bilen
> daglig.
> >
> > Hvor mange KWh har et normalt 12 V bilbatteri?
> >
> > mvh - Michael Kristensen (vw polo 1.3)
> >
> >
>
>