Opmagasinering af Honda CB250RS
Fra : Jens Nielsen

Dato : 25-08-02 07:02

I år har jeg kun kørt 30 km, så jeg havde tænkt mig at opmaganisere den i
mit opvarmede kælderrum, indtil interessen igen melder sig (om et par år??)

Er der noget specielt jeg skal tænke på, således at den holder sig bedst
muligt.

mvh
jens

Fra : RasmusZX9R

Dato : 25-08-02 08:00

" > I år har jeg kun kørt 30 km, så jeg havde tænkt mig at opmaganisere
den i
> mit opvarmede kælderrum, indtil interessen igen melder sig (om et par
år??)

Selvom jeg står ganske uforstående overfor dit problem(sygdom)...((-:
vil jeg da gerne give et par gode råd.

> Er der noget specielt jeg skal tænke på, således at den holder sig
bedst
> muligt.

Vask og voks cyklen grundigt
Fyld frisk olie på og lad den køre et par minutter med det friske olie.
Tøm tank og karburatorer 100% for benzin.
Hæld en sjat olie i hvert tændrørshul.
Tag batteriet af.
Sprøjt hele mcen ind i WD40 eller lignende.
Klods den op,så dækkene er fri af jorden.
Vent ca 10 minutter.
Fortryd det hele.
Skynd dig at gøre den normal igen.
Kør en lang tur i sommerlandet.
Nyd livet!!!!
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : Squish

Dato : 27-08-02 11:36

RasmusZX9R wrote:
Snip..
> Tøm tank og karburatorer 100% for benzin.

Er det ikke dumt at tømme tanken? Så ruster den da indvendig..?
Jeg ville fylde den til randen..

Mvh. Squish

Fra : RasmusZX9R

Dato : 27-08-02 14:08

" > Er det ikke dumt at tømme tanken? Så ruster den da indvendig..?
> Jeg ville fylde den til randen..

Det gør jeg også, når det er kortere opbevaringer, men hvis det er flere
år vil det irritere mig at have 20 liter benzin stående, som er
ubrugelig når man engang skal have liv i den igen.
Derudover er der jo også en vis brandfare.
Han skriver at det er i et opvarmet rum,så hvis tanken er tømt helt
burde den ikke ruste.
Han kan jo evt. skylle den indvendigt i lidt olie.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 27-08-02 17:36

> Er det ikke dumt at tømme tanken? Så ruster den da indvendig..?
> Jeg ville fylde den til randen..

Men så har man vel XX liter (for) gammelt benzin i tanken, når fuglene igen
begynder, at synge!?
Hvad med:
1) At tømme tanken helt.
2) Hælde lidt syrefri olie ned i den.
3) Afmontere den og dreje rundt i alle retninger.... indtil at man er sikker
på, at tanken indeni er beklædt med en dejlig beskyttende oliefilm?

Dementere venligst dette, hvis dette er en usand fremgangsmåde... jeg synes
umiddelbart, at det lyder meget fornuftigt!

Hilsen
Lars

Fra : RasmusZX9R

Dato : 25-08-02 08:02

Fra : Hekto

Dato : 25-08-02 09:35

In article <ia%99.13499$ww6.1953097@news010.worldonline.dk>,
RasmusZX9R.news@kandu.dk says...
> [...]
> Tag batteriet af.
> Sprøjt hele mcen ind i WD40 eller lignende.
> Klods den op,så dækkene er fri af jorden.

*LOL* ... en evig sandhed!
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Kim K

Dato : 25-08-02 11:15

> I år har jeg kun kørt 30 km, så jeg havde tænkt mig at opmaganisere den i
> mit opvarmede kælderrum, indtil interessen igen melder sig (om et par
år??)
et par år?*gisp* hmm sælg den og køb til den tid....

Fra : Armand

Dato : 01-09-02 11:18

Jens Nielsen <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
år??)
> Er der noget specielt jeg skal tænke på, således at den holder sig

Under FAQ'en på DMC's hjemmeside findes den ultimative guide til
vinteropstaldning!

Link:
www.dmc-org.dk FAQ'en er blandt "knapperne" i venstre side!

--