MP'ernes motorcykler
Fra : Kenneth Bang

Dato : 24-08-02 16:58

Jeg var et lille smut på Langelinje idag og på vej hjem mødte jeg et
bryllupsoptog, hvor der foran og bagved kørte en MP'er på Mc.

Mp'erne kørte på nogle nye BMW'er, og det var ikke F650 modellen som skal
erstatte de gamle G65'ere. Jeg tror det var en BMW 850 af en slags. Der var
sidetasker og alt muligt fint. Men da det var i et sving gik det for hurtigt
til at se, hvad det var for en model.

Nogle der ved, hvad det er for nogle cykler de har fået.

mvh.
Kenneth Bang
Yamaha FZS600 Fazer 02
Ford Mondeo 2.0 med blåt blink :)

Fra : Nels Wolf

Dato : 24-08-02 17:25

"Kenneth Bang" <kennethbang@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3d67acec$0$27658$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> til at se, hvad det var for en model.
>
> Nogle der ved, hvad det er for nogle cykler de har fået.

Det har været BMW R850RT du har set- nok i droslet version og dermed en lidt lam læggehøne i betragtning af en vægt på +250Kg med fuld tank. Den er lige blevet valgt til ny tjenestecykel specifikt for MP. (ref: bladet "Bike")
F650 som du nævner er ikke tiltænkt MP, men er derimod den nye tjenstecykel for militær-ordonanser o.l. terrænfræsere.

Nels Wolf
Suzuki "Bandit" - men det' skal man måske ikke skrive når det nu er politiet man taler med

Fra : Kenneth Bang

Dato : 24-08-02 18:27

Hej Niels.

Ja. Det var også den model jeg hældte til, men jeg gad ikke vende om for at
så stillet min nysgerrighed. Jeg har ikke fået nærlæst de sidste numre af
Bike, så dem må jeg lige finde frem.

Ang. " Bandit " så er det den eneste bandit man skal have respekt for :)

Fra : Jan Vagle

Dato : 24-08-02 18:44

Nels Wolf wrote:

> [...]
> F650 som du nævner er ikke tiltænkt MP, men er derimod den nye tjenstecykel for militær-ordonanser o.l. terrænfræsere.

Hvorfor i hule den 850 ?? Der koster (uden spasserlorten av afgifter) og vejer
det samme som den 1150 ???

--
Jan Vagle
.............................oOo

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-08-02 19:36

On Sat, 24 Aug 2002 19:44:08 +0200, Jan Vagle wrote:

> Hvorfor i hule den 850 ?? Der koster (uden spasserlorten av afgifter)
> og vejer det samme som den 1150 ???

Forsvaret har næppe betalt liste priser ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Armand

Dato : 24-08-02 23:14

Jan Vagle <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en
Nels Wolf wrote:

> [...]
"Bike")

Hvorfor i hule den 850 ?? Der koster (uden spasserlorten av afgifter) og

Fordi piloterne er novicer der kort forinden har erhvervet mc-kortet i
militær regi!

--
Armand.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 24-08-02 23:58

OK..... NU er det fandme nok ! Undskyld sproget, men jeg gider ikke sidde og
høre på at folk udtaler sig om noget de intet ved noget om.

Ang. de rød-hvide BMW'er I har set... som vi har der hvor jeg arbejder!

- Det er BMW R850RT - og de er købt brugt i tyskland!
- de er IKKE droslede,
- det er IKKE novicer, som kører på dem. Det er kun fast ansatte MP'ere -
med års erfaring og de har gennemført politiets udrykningskursus og
politiets mc-kørekurser og kommer på genopfrisknings kurser årligt, ganske
som politiet..
R850RT er valgt fordi at den er fundet tilstrækkelig til opgaven (ganske som
i tyskland og holland f.eks.). De skal ikke anvendes til fange biltyve og
fartgalninge, men hovedsagligt til eskorte o.l., hvorfor de er
tilstrækkelige !
- At den er valgt som tjenestecykel for MP er mildest talt en tilsnigelse -
der er blevet 4 stks.... Det er BMW F650 (og nej de er heller ikke droslede)
som er den primære MC for MP (og resten af hæren)

Just my two cents..

Thore Jensen

Fra : Nels Wolf

Dato : 25-08-02 15:48

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse news:3d680f6a$0$53628$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> der er blevet 4 stks.... Det er BMW F650 (og nej de er heller ikke droslede)
> som er den primære MC for MP (og resten af hæren)

Jeg skal ikke kloge mig, men ved nærlæsning af den fire-sidede artikel i "Bike" (august 2001) hvor man gennemgår militærets test står der godt ikke specifikt at R850RT er droslede, men der står udtrykkeligt af F650 er det . Nogle citater:
Om de fastlagte krav til terræncyklerne " Cyklerne køres hyppigt af soldater under 21 år med lille kørekort hvorfor maskinerne skal leveres neddroslet til 34hk - en højere ydelse er alligevel unødvendig.."
og angående landevejscyklerne:
" Samtidigt testkørte Søværnet og Militærpoliti en Honda NT650 Deauville, en ombygget Ducati Monster600, samt yderligere to 850 kubik boksere; en R850R med vindskærm og den fuldt udbyggede tourer R850RT"
og
"den endelige kontrakt blev underskrevet primo juli 2001 hvor det endeligt blev officielt at BMW F650GS er valgt som Kamptroppernes kommende "terræn-motorcykel" mens BMW R850RT blev valgt til "vej-motorcykel" til brug for bl.a. Søværnet og Militær Politiet"

Nels Wolf

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 25-08-02 16:33

> [...]
"terræn-motorcykel" mens >BMW R850RT blev valgt til "vej-motorcykel" til
brug for bl.a. Søværnet og Militær >Politiet"

Hertil kan jeg kun sige nå, men forholder sig ikke sådan...... og måske
tilføje at jeg f.eks ikke tror på at hvad jeg læser..Men de har da fat i
noget når de skriver "vej-motorcykel", men MP løser absolut ikke kun opgaver
på almindelige veje..... de er jo ikke civile betjente..

Thore

Fra : Hekto

Dato : 25-08-02 20:40

In article <3d68f886$0$53680$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
thore@snaps.dk says...
> [...]
> "terræn-motorcykel" mens >BMW R850RT blev valgt til "vej-motorcykel" til
> brug for bl.a. Søværnet og Militær >Politiet"

.... og hvorfor har Søværnet ikke fået vandcykler????
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 25-08-02 22:02

> ... og hvorfor har Søværnet ikke fået vandcykler????

og vandpistoler

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-08-02 05:18

"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.dk> skrev i en meddelelse

> og vandpistoler

og vandgrød ...

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-08-02 08:48

[...]

Jeg skal heller ikke kloge mig, men jeg ved nu godt hvilken kilde i denne
diskussion jeg tror mest på.
De der 21 årige på neddroslede cykler - kunne det ikke være de almindelige
ordonanser? MP'ernes cykler har da aldrig været droslet, har de?

Rittig

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-08-02 16:24

> De der 21 årige på neddroslede cykler - kunne det ikke være de almindelige
> ordonanser? MP'ernes cykler har da aldrig været droslet, har de?
>
> Rittig

Det er fuldstændig korrekt Rittig... klap klap

Thore Jensen

Fra : Armand

Dato : 01-09-02 11:41

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
almindelige
> ordonanser? MP'ernes cykler har da aldrig været droslet, har de?

MP-eleverne hentes blandt alm. værnepligtige, ligesom sergenteleverne,
og jeg var 20 da jeg røg på sergentskole!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-09-02 12:08

> [...]
> med års erfaring og de har gennemført politiets udrykningskursus og
> politiets mc-kørekurser og kommer på genopfrisknings kurser årligt,

Den med novicerne var vist min, hvorfor jeg lige viul stille et par
modspørgsmål:

- Hvis ikke at nyuddannede MP'ere er novicer, hvad er en novice så?
- Siden du benytter udtrykket "fastansatte med års erfaring": Er de
store motorcykler så noget man avancerer til?

--
Armand.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-09-02 12:34

> - Siden du benytter udtrykket "fastansatte med års erfaring": Er de
> store motorcykler så noget man avancerer til?

Sådan kan man godt se på det.... de værnepligtige MP'er er henvist til
F650'erne hvis de da må køre på dem..... det er ganske rigtigt ikke dem alle
der må det...

Thore Jensen

Fra : Jens_B_Rasmussen

Dato : 27-08-02 09:28

Snip en masse med vand

ja søværnet burde også have bølger i håret ....

Nej jeg mener også at deres terrænmc er droslet ned 34 hk udgaver og
deres gademaskiner er normaludgaver

Jens
gsx600f samt rf900r

http://www.kandu.dk/