Hvad skal man bruge (rust)
Fra : Thomas

Dato : 23-08-02 18:41

Da jeg skal til at lave lidt rustarbejde på stellet, og en smule på
instumentpanelet(det der holder det), skal jeg lige hører lidt fra jer
andre.

Hvordan gør jeg det nemmest? Køber en stål-børste til boremaskinen, og får
høvlet rust og maling af stellet der hvor der er rust? Eller låner jeg mig
til en kompressor og en sandblæser, og så forsøger at gøre det forsigt med
sådan en istedet? Grunden til jeg ik vælger at gøre det på hele stellet er,
at de steder der er angrebet er bag kåben, så det kan alligevel ikke ses.

Hvordan skal det behandles efter nedslibning? Maling,grunder,lak?
Jeg er helt grøn på området. Rusten skal ikke have lov at æde min cykel !

/Thomas - GSX-R 250

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 23-08-02 19:05

AUTOSOL???

Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Morten Juel

Dato : 23-08-02 21:34

Du kan købe en sandblæser hos harald nyborg der genbruger sandet.. den er
guld til din slags smårust, og den fjerner det hele altså rusten..
så er der derfra 2 måder at gøre det på 1. at bruge zinkgrunder eller 2. at
bruge alm rød grunder med noget harpiks agtigt i.. og derefter alm lak.. og
husk så.. bedre 3-4 lag tynd lak/grunder end et tykt !!!

Glem btw alt om den stålbørste på boremaskinen hvis du bare har så meget som
en bobbel, det kan den ikke tage i bund, og i bund skal man med rust !! )

Morten
Golf II GTI **som får lavet rust lige pt.** --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 22000,- !** måske solgt imorgen !!

Fra : Armand

Dato : 24-08-02 22:31

Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
> [...]

meget
> som en bobbel, det kan den ikke tage i bund, og i bund skal man med

En roterende børste kommer man let ud i problemer med når det er et emne
med så mange kroge, så en almindelig og ikke for bred (à: to-radet)
stålbørste til fjernelse af løst siddende maling og rustflager,
hvorefter påstrygning af en "hammerlak" (Feks: produktet "Hammerite",
eller "Granville" - Sidstnævnte fåes såvel med som uden "hammer"!) i et
par lag skulle være tilstrækkelig holdbart indtil næste bøttejerns-krog
skal have turen !

/
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 25-08-02 00:08

i et
> par lag skulle være tilstrækkelig holdbart indtil næste bøttejerns-krog
> skal have turen !
Jeg troede ikke du gik ind for lappeløsninger armand ?!
Skal man lave rust, skal det sq laves ordenligt !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 22000,- !**

Fra : Armand

Dato : 06-09-02 20:55

> i et
bøttejerns-krog
> Jeg troede ikke du gik ind for lappeløsninger armand ?!
> Skal man lave rust, skal det sq laves ordenligt !

Rust skal ikke laves, det kommer af sig selv!
Men lappeløsningen var direkte svar til (var det?) ku'Jon der havde dét
for.
At man bør tage tyren ved hornene og "go the full Monty" giver jeg også
diskret udtryk for ved at forudse at der sidenhen vil komme en ny krog,
som kræver turen; men det er måske for finurligt for dig at gennemskue?

--
Armand.