Skift af svingarmslejer
Fra : Jens Arnfast

Dato : 23-08-02 08:29

Ohøj i gruppen,

efter at mit styr er begyndt at wobble en smule når jeg slippet det
(ikke ubehageligt, jeg VED den fortsætter ligeud ) gik jeg på
slør-jagt. Umiddelbart var der ingen slør i forhjul, kronrør og
baghjul, men bagsvingeren havde en lille smule.

Nu er mine spørgsmål så:
Kan den smule slør i bagsvingeren bevirke at styret wobbler på denne
måde? .. og hvor stor en mekaniktumpe skal man være for ikke selv at
skifte de slidte lejer? (evt. pga man ikke ejer et eller andet stykke
specielt værktøj)

Mvh
-jens

--
Jens Arnfast
XJ600 '87

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-08-02 08:55

Du tror ikke det bare er dit fordæk ??

Hæl/tå fænomen eller afbalancering ??

--
Mvh.
Henrik

Fra : Jens Arnfast

Dato : 23-08-02 09:24

On Fri, 23 Aug 2002 09:54:41 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:
>Du tror ikke det bare er dit fordæk ??
>Hæl/tå fænomen eller afbalancering ??

Det var jo også min første indskydelse Men nej, skuldrene passer
med bagdækket, og problemet forsvandt ikke efter jeg skiftede fordæk
(og fik det korrekt afbalanceret) :-/

--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

Fra : Carsten

Dato : 23-08-02 09:13

På trods af at jeg heller ikke kunne mærke slør i mine
kronrørslejer, så forsvandt problemet altså ved at skifte
(til koniske lejer). Desuden er det ikke noget problem
at hive bagsvingeren af (nu taler jeg om CBR'en).

Hilsen

Carsten (solgt CBR 600 F2 hulk hulk)

Fra : Jens Arnfast

Dato : 23-08-02 09:25

On Fri, 23 Aug 2002 10:12:48 +0200, "Carsten" <carjak@wanadoo.dk>
wrote:
>På trods af at jeg heller ikke kunne mærke slør i mine
>kronrørslejer, så forsvandt problemet altså ved at skifte
>(til koniske lejer). Desuden er det ikke noget problem
>at hive bagsvingeren af (nu taler jeg om CBR'en).

Kunne være man skulle skifte kronrørslejer i samme omgang, de trænger
nok alligevel (kunne godt overbevises om at det er de originale lejer
)
Desværre har jeg ikke en CBR - men den cykel er nu også for lille til
mig

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 23-08-02 10:57

Jeg havde (som tidligere nævnt) på min Honda CB750 det problem at den i 1975
woblede så meget at den ved 160 rigtige km/tim brugte en hel vognbane. Jeg
undersøgte alt og sporede hjul igen og igen uden at løse problemet. Først da
jeg om vinteren klodsede den op og skilte den ad opdagede jeg via skævt
slitage på kædens trætandhjul at den uoriginale bagsvinggaffel hjemkøbt fra
England gjorde at baghjulet sad lidt lidt for langt (omkring 5 mm) ovre i
den ene side, og at dæmperne ligeledes ikke sad som spejlbilleder af
hinanden. Efter at have ordnet problemet kunne jeg næste år slippe styret
ved 200 km/timen (topfart på ca. 230 rigtige km/tim) og den kørte fortsat
snorlige.

Mvh. Gert Thorgersen

Jens Arnfast <jens@fabel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d65e2d8.2622651@dtext.news.tele.dk...